0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. E.

Su Jeneratörü
« : Ocak 08, 2013, 11:02:03 »
Vendee Globe ile ilgili yazıları okurken yarışçılardan birinin bir cisme çarpma nedeni ile Su Jeneratörünün devre dışı kaldığını ve dolayısı ile tüm elektrikli sistemlerin çöktüğünü okudum.Su Jeneratörü nedir ve çalışma prensibi hakkında bilgisi olan varsa,paylaşırsa  sevinirim


*

    H. E.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #1 : Ocak 08, 2013, 11:09:41 »
Benim bildiğim kadarı ile, seyir durumunda suya indirilen ve teknenin hareketi ile dönen bir pervane aracılığı ile elektrik üreten bir sistem.


*

    C. E.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #2 : Ocak 08, 2013, 11:40:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    İ. E.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #3 : Ocak 08, 2013, 11:42:59 »
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler sevgili korsanlar


*

    M. D.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #4 : Ocak 09, 2013, 01:03:25 »
çok güzel bir alet  .
de fiyatı ne kadardır acep  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    T. A.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #5 : Ocak 09, 2013, 09:42:23 »
5000 euro civarında

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapénérateur-cruising

*

    Ö. K.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #6 : Ocak 09, 2013, 10:09:55 »
Klozetten ucuzmuş...

Ekip' e de yakışır iki tane...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #7 : Ocak 09, 2013, 11:19:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Klozetten ucuzmuş...

Ekip' e de yakışır iki tane...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Vay anasını! Bu fiyata bir helikopterle anlaşma yapılabilir, her sıkıştığında seni karaya götürür getirir be...
*

    İ. E.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #8 : Ocak 09, 2013, 11:21:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
5000 euro civarında

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapénérateur-cruising
Bayağı ucuzmuş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    D. E.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #9 : Ocak 09, 2013, 12:23:48 »
   Su jeneratörleri, Rüzgar jeneratörlerine kıyasla daha verimlidirler.
Uzun yelken seyirlerinde teknenin kıçından saldığınız halatın ucundaki 3 kanatlı pervanenin çevirdiği alternatör sayesinde çok homojen elektrik üretirler.
   İnternetten;'' ferris wind and water generators'' diye girerek ABD malı, Hamilton Ferris Jeneratörlerini inleyeyebilirsiniz..,   saygılarımla.
*

    D. E.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #10 : Ocak 09, 2013, 13:52:05 »
  ''  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  ''  adresindeki ürün hem rüzgar jeneratörü, hem de Su jeneratörü olarak kullanılan portatif bir sistem. Su jeneratörü oldukça verimli. 6 knt. tekne süratinde: 12 Amps. , 8 knt. tekne süratinde: 20 Amps. enerji üretiyormuş.
    Güneş paneli ile de takviye ettiğinizde, Muhteşem bir Hibrit sistem elde etmiş olursunuz ki ? DENİZDE SİZE ÖLÜM YOOOK...
   Dünya Seyahatine Çıkabilirsiniz GARİİİ...
*

    O. B.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #11 : Ocak 09, 2013, 15:29:39 »
Bir Enerji formunu başka enerji formuna dönüştürürken,  dönüştüren düzeneğin verimine göre kayıp söz konusudur.

Tekneyi hareket ettiren ve hızını belirleyen teknenin kinetik enerjisidir. Tekneye kinetik enerjiyi sağlayan ise rüzgarın kinetik enerjisidir. Yani Rüzgarın kinetik enerjisi yelken düzeneği ile tekne kinetik enerjisi haline dönüşür. Bu dönüşümde bir kayıp söz konusudur.

Herhangi bir düzenek ile rüzgardan hasat edilebilecek enerji rüzgar enerjisinin en fazla %56 sı olabilir. Bu maksimum değerdir ve adına Betz limit denir(bulan bilim adamının adına ithafen). Yelken düzeneği ise bu değerin çok daha altında verime sahiptir.

Rüzgarı tekne kinetik enerjisi haline çevirdikten sonra teknenin arkasına su jeneratörü takıp bunun elektrik enerjisine dönüştürürken bir kayıp daha söz konusudur. Dolayısıyla rüzgardan doğrudan elektrik üretmek her zaman tekne arkasından çekilen su jenaratörü ile elektrik üretmekten daha verimlidir.
*

    O. B.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #12 : Ocak 09, 2013, 15:57:22 »
Diğer bir soru da tekne arkasından çekilen su jeneratörü bize ne kazandırır ve ne kaybettirir.
Bilindiği gibi enerjinin korunumu bir fizik kuralıdır. Bir sisteme giren enerji ile çıkan enerji bir birine eşittir.
Ayrıca Newton adli fizikçinin bulduğuna göre bir cisme etkiyen kuvvetlerin toplamı o cismin ivmesi(hızının türevi) ile kütlesinin çarpımına eşittir yani:

F=ma=mdv/dt     

Teknemiz eğer incelediğimiz cisim ise   Fr-Fs-Fj=ma
Fr  : Rüzgarın tekneye uyguladığı kuvvet
Fs  : Suyun tekneye uyguladığı karşı kuvvet(dalga+sürtünme)
Fj   : Su jeneratörünün tekneye uyguladığı karşı kuvveti
m                     :  Teknenin kütlesi
a                      : Teknenin ivmesi
dv/dt                : Tekne hızının türevi

Sonuç olarak Rüzgar kuvveti su jeneratörü olsun veya olmasın aynı olduğuna göre ve yine suyun tekneye uyguladığı karşı kuvveti yine aynı olduğuna göre su jeneratörü kullanmak teknenin hızında kayba neden olacaktır. Bu kayıp su jeneratöründen üretilecek elektrik enerjisinden su jeneratörünün verim kaybı kadar fazla olacaktır.
« Son Düzenleme: Ocak 09, 2013, 15:58:40 Gönderen: Orhan Barut »
*

    H. D.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #13 : Ocak 09, 2013, 16:00:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir Enerji formunu başka enerji formuna dönüştürürken,  dönüştüren düzeneğin verimine göre kayıp söz konusudur.

Tekneyi hareket ettiren ve hızını belirleyen teknenin kinetik enerjisidir. Tekneye kinetik enerjiyi sağlayan ise rüzgarın kinetik enerjisidir. Yani Rüzgarın kinetik enerjisi yelken düzeneği ile tekne kinetik enerjisi haline dönüşür. Bu dönüşümde bir kayıp söz konusudur.

Herhangi bir düzenek ile rüzgardan hasat edilebilecek enerji rüzgar enerjisinin en fazla %56 sı olabilir. Bu maksimum değerdir ve adına Betz limit denir(bulan bilim adamının adına ithafen). Yelken düzeneği ise bu değerin çok daha altında verime sahiptir.

Rüzgarı tekne kinetik enerjisi haline çevirdikten sonra teknenin arkasına su jeneratörü takıp bunun elektrik enerjisine dönüştürürken bir kayıp daha söz konusudur. Dolayısıyla rüzgardan doğrudan elektrik üretmek her zaman tekne arkasından çekilen su jenaratörü ile elektrik üretmekten daha verimlidir.
Aynen katılıyorum
*

    O. B.

Ynt: Su Jeneratörü
« Yanıtla #14 : Ocak 09, 2013, 16:15:07 »
Eğer motorla seyrediyorsak durum nedir?

Motor yakıt harcayarak pervane ile suya uyguladığı itme kuvveti ile tekneye bir kinetik enerji verir. Eğer su jeneratörü çekiyorsak ortaya şöyle bir durum çıkar:
Fosil yakıtı motorda yakarak mekanik dönme hareketi üretip bir kayıp ile yanma enerjisini kinetik enerjiye çeviriyoruz.
Daha sonra pervanenin kinetik enerjisini suya uygulanan itme kuvveti ile teknenin kinetik enerjisi haline çeviriyoruz.
Arkasından teknenin kinetik enerjisini su jeneratörünün pervanesi ile yine mekanik dönme hareketine çeviriyoruz.
Su jenaratörünün mekanik dönme enerjisini aternatör ile elektrik enerjisine çeviriyoruz.
Bu kadar kayıpla uğraşacağımıza motora ikinci bir alternatör takıp yakıt enerjisini daha kısa yoldan elektrik enerjisine çevirmek çok daha akıllıca olur.