0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Şimdi
Kolunda bir alet var motor ile Chartplotter ile bağlı devre tamamlıyor

Suya düştün devre kesildi ....

O an Haritada yerin işaretlendi ....

Artık koordinatların tekne tarafından biliniyor ....

Bundan sonra çeyrek mil düz git ...
Önce 90 derece sancak  yap çeyrek mil daha git bir daha 90 derece sancagına don  gibi bir algoritma yazılamazmı

Dahası ikinci bir suda çalşan sinyal vericiye tekne yönlenemezmi. 

Mühendis arkadaşlar ne derler acaba


Aslında Niyazi korsan yapar bu sistemi otursa uğraşsa,,
« Son Düzenleme: Ocak 27, 2019, 23:14:18 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şimdi
Kolunda bir alet var motor ile Chartplotter ile bağlı devre tamamlıyor

Suya düştün devre kesildi ....

O an Haritada yerin işaretlendi ....

Artık koordinatların tekne tarafından biliniyor ....

Bundan sonra çeyrek mil düz git ...
Önce 90 derece sancak  yap çeyrek mil daha git bir daha 90 derece sancagına don  gibi bir algoritma yazılamazmı

Dahası ikinvi bir suda çalşan bir sinyal beriviye tekne yönlenemezmi. 

Mühendis arkadaşlar ne derler acaba


Aslında Niyazi korsan yapar bu sistemi otursa uğraşsa,,

Chartplotterlarin zaten denize adam düştü butonu ve özelliği  var. Onunla entegre bir zamazingo tek başına iken suya düşecek fukaralar için de tasarlanabilir. Ama ne kadar satar? Endüstri buna bakar.


*

    H. V.

Bende tek seyir yapmayı sevenlerdenim. Üstelik (kızacaksınız ama söyleyecem) yeniyim de ilk teknem haa fazla uzaklara gitmedim. ama Herekeden Karamürsele tek başıma gittim. Hava güzel bir poyrazdı. Sadece cenaova açıktı. Oto pilotla etrafı seyrede seyrede gittim. Cenovayı toparlaması kolay olduğu için Karamürsel limanına girmeden toparladım. Ancak motor kıçtan takma 9.9 luk olunca o poyrazda biraz tedirgin oldu. Benim için en kötü yanı tekneyi kimsenin karşılamaması tek başıma iskeleye bordolayıp atlamamla tekneyi tutmam bir olması. rüzgardan malum zor zapdettim ama başardım. Kıyıya gelmeden bordolama için halat hazırlığını yapmıştım. İyide oldu. Hemen birini bağladım. Kıç taraftakinide alıp bağlayınca rahatladım. Sevdiğim bir abim geldi sonradan bir kaç çay içip dönüş orsa olacak şekilde 2 kişi geri döndük. Uzun lafın kısası seyirde iken risk alacak hareketlerden kaçındım. Tek riskim limana yanaşma şeklimdi.

ORFOZ KAPTAN 2
Maxi 68


*

    O. E.

Hakan Kaptan
Çokta iyi yapmışsın ....
Bu tekneler sadece güzel güneşli havalarda denize girme çıkma  İçin yapılmamış
Bu tekneler aslında hayaımıza anı biriktirelimm diye girmiş..

Bu bağlamda sizi destekliyorum

Yasanan her macera yaşadığımızı hissetirir bize deniş olsaydı  keşke Shekspir ne iyi olurdu  ama dememiş ....


*

    E. A. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"...acil durumda aktive olup direkt cihaza yönlense..." Yönlenen ne?

Hakan  demek istediğim , chartplotter-otopilot  sistemi kafasındaki koordinata gidecek, suya düştükten sonraki benim gerçek konumuma yönlenmeyecek. Gece ve ağır hava şartlarında bu önemli.
 Bir gps- chartplotter -epirb yada PLB eşleşmesi mümkün mü var mı duydunuz mu deyu sordum... Eğer varsa müthiş bir şey olur. Hem global sisteme haber gider hem de teknenin sistemleri tekneyi düşen adamın gerçek o anlık koordinatlarına yönlendirir.  Teorik olarak tabii ki mümkün şeyler hali hazır teknolojide müsait ama realitede var mı ? Merak ettiğim bu.  PLB sistemleri sadece kendi tanımlı sistemleri tarafından görülebiliyor diye kalmış aklımda. 406mH yayını okuyup decodingr tabii tutmak olası mı acaba..
« Son Düzenleme: Ocak 27, 2019, 23:47:48 Gönderen: Emin Alp Alayunt »

*

    E. A. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende EPIRB var ve kafamdaki yeri şu;  can salına binmeden önce telsizden anons yap,  EPIRBi aktive et  . EPIRB ve el telsizini al ve can salına bin.

EPIRB 'in ancak  su ile temas ettiğinde aktif olacağı bir durumda kimsenin benim farkımda olmayacağından adım gibi eminim. 

Can sallarinda dua kitabı bulunuyormuydu?


Bence de ,  su geçirmez  bir şekilde  paketlenmiş bir uydu telefonun arkasına yapıştırılmış "ayet-el kürsi"  daha faydalı diye düşünüyorum.  ( bizim  uçaklarda ELT deneme maceraları var hani şu saat başı 3 dakika mı ne ,unuttum şimdi , hatalıydık ve  pek de farkedilmemiştik, açmayalım konuyu şimdi )
*

    L.

Sanırım Garmin'in Quatix 5 kol saati ile denize düşünce, teknedeki otopilot vs uzaktan kontrol edilebiliyor. Emin olamadım, belki de motoryatlar içindir sadece.