0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« : Şubat 18, 2021, 17:49:18 »
Kaptanımlarım selamlar,

Teknemdeki Raymarine otopilot ve tridata sistemleri ile raymarine charplotter'ımı konuşturmak istiyorum.
Raymarine seatalk, garmin nmae ile konuştuğu için aradaki uyumsuzluğu çözemedim.

Birçok kişi dahil olmasına karşın net çözüm olmadığı için sizlere danışmak istedim.

Cihazlarım;
1-Garmin Ecomap 721sx
2-Raymarine s2 Smartpilot
3-Raymarine St60+ serisi
4-Raymarine E85001 Interface

Yapılanlar
1-İlk gelen teknik ekip, Raymarine smartpilot NMEA çıkışını, garmin charlotter'a tek kablo ( 4 çıkışlı) bağladı. Otopilot çalıştı (gecikmeli) ancak charplotter'da rüzgar, derinlik, hız gözükmedi.

2-İkinci ekip telefonla yardımcı oldu.
Almış olduğum interface'i smartpilot seatalk çıkışına bağlayıp,
ilk çekilen kabloyu da smartpilot'tan söküp interface çıkışına bağladım.
Yani akış; Raymarine smartpilot - raymarine interface-kablo- garmin oldu.
Bu sefer de otopilot'u çalıştıramadım ( belki ben doğru tuşlara basamadım*), sadece derinliği gösterdi, rüzgar ve hız yine yok.
Navigasyonun bilgi ekranına girdiğimde artık akan bilgileri görebiliyordum.

3-Farklı bir teknik ekip çözebileceğini söyledi ancak ücret çok yüksek.
Yeni navigasyon parası.

Fotoğrafları da yarın yükleyeceğim ancak benzer bir deneyiminiz oldu mu diye sormak istedim.
Ya da her iki sistemden anlayan, çıkma parçalarla bunları yapan usta biliyorsanız, paylaşırsanız sevinirim.
 




*

    N. A.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #1 : Şubat 18, 2021, 18:10:19 »
Selam,


Muhtemelen seatalk veya nema versiyonlarınızdan birisi eski. Örneğin seatalk eski versiyon ise seatalk NG ye bir çevirici ile çevirebilirsiniz. İlgili kabloyu edinip bağladığınızda nema 2000 ile sorunsuz çalışacaktır.


şurada detaylı konuşulmuş; Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap







*

    A. Ç.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #2 : Şubat 19, 2021, 01:10:22 »
Çok teşekkürler.
İlgili linki inceledim ancak oradaki teknik bilgi bana göre üst seviyede.
Bir de her 2 cihaz da çok yeni değil.
Raymarine smartpilot 10 yaşlarında, garmin ecomap de sanırım yeni bir seri değil. (Nmea 2000 değil 183 kullanıyorum)
Birkaç sorum olacak.

1-Bugün bir usta rüzgar bilgisinin "Raymarine SmartPilot" a giriş olmadan, direkt olarka st60'a verilmiş olabileceğini iletti. Mümkün mü?
Eğer böyle ise zaten smartpilot'tan rüzgar bilgisi alamamam normal değil mi? Nasıl kontrol ederim.

2-Ümit ediyorum seatalk vs. nmea kompleksitesine, bir de onların kendi içlerindeki versiyon farklılıkları girmeden çözebilrim konuyu.Cihazların seatalk versiyonlarını nereden kontrol edebilirim?

3-Derinliği çeviren konvertör'ün rüzgar'ı çevirmemesi nasıl olabilir. Kablolamalarda bir hata olabilir mi?

4-Garmin'de rota çizip git dedikten sonra sonra, raymarine otopilot ekranında 3-4 saniye bekleyince "track tuşuna" basarak rota takibi yapılıyordu.
Ancak NMEA'yı smartpilot'tan çıkartıp, seatalk üzerinden araya kutu koyarak bağlayınca bu özelliği tekrar yapamadım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu linkteki "to follow a route set on charplotter" konusu.

(GARMİNDEN VERİ GİTMESİ İÇİN, ROTA TAKİBİ İÇİN) Charplotter'dan çeviriciye gelen 4 nmea kablosundan 2'sini (outları) direkt smartpilot'a girsem olur mu?
(GARMİN'e VERİ GELMESİ İÇİN) kalan 2'sini çevirici ile smartpilot'tan seatalk'a veririm.


Özetle mevcut kablolamada derinlik gibi wind'i de çözüp, otopilot'u eski haline getirirsem iş çözülecek gibi. Konuya hakim kaptanların desteğini rica ederim. Fotoları yükleyeceğim.
« Son Düzenleme: Şubat 19, 2021, 01:27:37 Gönderen: Anil Cagri »


*

    A. Ç.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #3 : Şubat 19, 2021, 14:24:40 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sevgili Korsanlar,

Bugün aşağıdaki gibi bir bağlantı ile garmin charplotter şle raymarine otopilotu konuşturdum.
Üstelik derinlik bilgisi de kutu sayesinde charplotter’da gözüküyor.
Benzetini yapmak isteyen olursa yardımcı olabilirim.

Sanırım tek eksik tridata’da gözüken rüzgar bilgisinin charplotter’da da gözükmemesi.
Onunla da ilgili birkaç foto yükleyeceğim, uzman korsanlar fikir verirse deneme yapacağım.

Sormak istediğim bir önceki yazımdaki şu kaldı;
* rüzgar bilgisi “raymarine s2 smartpilot beynine” geliyor mudur? Direkt tridata’ya vermemişlerdir değil mi? Eğer öyle ise birkaç ek kablolama ile denemeler yapacağım.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #4 : Şubat 19, 2021, 23:54:10 »
Otopilot ile tridata arasında seatalk bağlantısı olmayabilir, tek bir kablo bağlantısı daha eklerseniz hepsi birbiri ile konuşabilir gibi görünüyor. Kabloları nereden nereye gittiklerini fiziksel olarak kontrol etmeli. 

*

    A. Ç.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #5 : Şubat 20, 2021, 01:09:01 »
Özgür Korsanım çok teşekkürler,
Sanırım o halde havuzluktaki dümen arkasındaki tridataların arkasını açıp, oradan smartpilot’un beynine bağlantı çekmem gerekli doğru mu?

Sanırım Bu şekilde smartpilot’tan seatalk olarak çıkan ve charplotter’a nmea’ya çevrilerek gelen derinlik ve hız bilgisine rüzgar da eklenmiş olacak.

Peki tridatanın arkasından (hiç açmadım) nereden kablo çekip, smartpilot s2’nin hangi girişine  çekeceğimi kimden öğrenebilirim? (Ya da resimdeki gibi kutuda 1 no’lu yere mi bağlamalıyım?)
Kullanmam gereken kablo yine kaç uçlu olmalı kime danışabilirim?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #6 : Şubat 20, 2021, 01:23:48 »
Seatalk'ın standart 3 pinli bir konnektörü var zaten, aşağıdaki fotoda ST60 serisinin arkasında görüldüğü gibi.
Cihazların arkasında iki giriş-çıkış vardır, birine giriş diğerine çıkış bağlayarak, zincirleme tüm cihazlar birbirine bağlanabilir. Herhangi birinden bir çıkış alıp Seatalk Interface kutusundaki (10 nolu) boş giriş-çıkışlardan birine bağlamanız yeterli olacaktır.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. A. Z.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #7 : Nisan 28, 2023, 17:35:24 »
Değerli Kaptanlarım seyir ekipmanlarımın bağlantısı konusunda yardıma ihtiyacım var. Cihazlarım ST70 Multi Display, ST60 tridata, ST6002 otopilot ekranı, raymarine pilotsmartx5 otopilot ve garmin 720s chartplotter, Raymarine ST60 Rüzgar Gülü.
Elektronikten hiç anlamıyorum ama kendi işimi yapmaktan da hoşlanıyorum. Şöyle bir planlama yaptım;
1- ST60 tridatadan seatalk1 kablo ile ST6002 otopilot kontrol ünitesine,
2- ST6002 otopilot kontrol ekranından seatalk1-Seatalkng dönüştürücüsüne,
3- ST70 Multi Ekrandan seatalkng kablo ile dönüştürücüye,
4- Garmin720s den nmea2000 çıkışından Dönüştürücüye,
5- Dönüştürüden seatalkng kablo ile Smartpilot X5 e  (Burada takıldığım nokta seatalkng kablosunun her iki tarafında soket var. Smartpilota gelen tarafını kesip öyle mi bağlantı yapmalıyım?

sizce bu bağlantılar ile sistemim çalışır mı?

Bir de direğimde rüzgar gülü wind clipper var ama çalışmıyor. ST60 rüzgar gülümü monte edeceğim. direk tepesinden gelen kablosu yaklaşık 15 mt kadar. Direk dibinde arada sanırım ek yeri var. direk dibinden ekrana kadar nasıl kablo çekmem gerek.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Ö. Ö.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #8 : Nisan 29, 2023, 12:58:40 »
Mehmet Ali hocam,
Ben de muhasebeden hiç anlamıyorum ama kendi beyananmelerimi doldurmak ve defterlerimi tutmaktan çok hoşlanıyorum.
Muhasebecim dedi ki aferim, ama ceza gelince beni arama! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Söylediğiniz şeylerin hepsi yapılabilir, ama işin içinde öyle çok cihaz, farklı network ve dönüştürücü var ki, bir yerlerde sorun çıkma ihtimali hayli yüksek. Sorun çıktıktan sonra da onu bulup çözmek ayrı dert. Ayrıca hazır konnektörlü kabloyu kesip kendiniz bağlantı yapacaksanız yanlış bağlantı ile cihazların bozulma ihtimali de var. Tavsiyem bir uzmandan destek almanız, buradan bizim uzaktan görmeden vereceğimiz tavsiyeler ile bana zor bir proje gibi göründü.

Direkten gelen rüzgar data kablosunu uzatmak için aynı sayıda tel içeren ve dış kısmı blendajlı (korumalı - shielded) sinyal kablosu kullanmalısınız. (anten kablosu gibi dışı metal örgülü ama içi çok telli) ek yeri direk dibinde sintinede bazen suya maruz kalacak bir yerde olmasın, tercihen oksidasyona karşı bağlantılar lehimli ve üzeri ısı ile daralan makaron ile izoleli olsun.
*

    M. A. Z.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #9 : Nisan 29, 2023, 15:45:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet Ali hocam,
Ben de muhasebeden hiç anlamıyorum ama kendi beyananmelerimi doldurmak ve defterlerimi tutmaktan çok hoşlanıyorum.
Muhasebecim dedi ki aferim, ama ceza gelince beni arama! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Söylediğiniz şeylerin hepsi yapılabilir, ama işin içinde öyle çok cihaz, farklı network ve dönüştürücü var ki, bir yerlerde sorun çıkma ihtimali hayli yüksek. Sorun çıktıktan sonra da onu bulup çözmek ayrı dert. Ayrıca hazır konnektörlü kabloyu kesip kendiniz bağlantı yapacaksanız yanlış bağlantı ile cihazların bozulma ihtimali de var. Tavsiyem bir uzmandan destek almanız, buradan bizim uzaktan görmeden vereceğimiz tavsiyeler ile bana zor bir proje gibi göründü.

Direkten gelen rüzgar data kablosunu uzatmak için aynı sayıda tel içeren ve dış kısmı blendajlı (korumalı - shielded) sinyal kablosu kullanmalısınız. (anten kablosu gibi dışı metal örgülü ama içi çok telli) ek yeri direk dibinde sintinede bazen suya maruz kalacak bir yerde olmasın, tercihen oksidasyona karşı bağlantılar lehimli ve üzeri ısı ile daralan makaron ile izoleli olsun.
Özgür kaptanım uzmanlar sezon öncesi bizimle pek ilgilenmiyorlar. Büyük motoryat müşterilerini memnun etme yarışındalar.
Yukarıdaki sistemde kullanmam  gereken dönüştürücüler neler, resimdeki dönüştürü elimde var. Seatalkng kablosunu smartpilota girerken konnetörü kesip renklerine göre girsem sorun yaşarmıyım.
*

    M. A. Z.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #10 : Nisan 29, 2023, 15:50:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Direkten gelen rüzgar data kablosunu uzatmak için aynı sayıda tel içeren ve dış kısmı blendajlı (korumalı - shielded) sinyal kablosu kullanmalısınız.

Hünka 6*0,22 Liycy Blendajlı Sinyal Kablosu işimi görür mü?
*

    Ö. Ö.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #11 : Nisan 30, 2023, 00:33:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Direkten gelen rüzgar data kablosunu uzatmak için aynı sayıda tel içeren ve dış kısmı blendajlı (korumalı - shielded) sinyal kablosu kullanmalısınız.

Hünka 6*0,22 Liycy Blendajlı Sinyal Kablosu işimi görür mü?
Evet, içindeki tel sayısı ekleyeceğiniz kablo ile aynı ise kesinlikle işinizi görecek kablo budur.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. A. Z.

Ynt: Raymarine & Garmin İletişimi hk. (Seatalk vs. NMEA)
« Yanıtla #12 : Mayıs 01, 2023, 12:59:20 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap