0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aslında her iki conta uygulaması da kullanılabilir.Ancak parçalar bazen önceden eksenel olarak sıfır boşluk ile ayarlanmışsa,conta kalınlığının azalması halinde rulmanlara ilave yük binebilir.Ama içeride rulman önlerinde dairesel şimler varsa bunlar ile yeniden boşluk ayarı yapabilirsiniz.Veya hiç bunlara girmeyip, aynı kalınlıkta kağıt conta kullanabilirsiniz.Yağ olarak söylediğiniz 10-40 motor için formüle edilmiş bir yağdır. Kullanmanız ciddi bir sorun yaratmaz.Ancak tam uygun olanı 90 numara dişli yağıdır.Bazen ırgatların çok az çalışan makinalar olması nedeniyle, sızdırma olmaması için kutunun içinin rulman gresi ile de doldurulması tercih edilebiliyor.Eğer 90numara kullanırsanız, kutunun yarısına kadar koymanız yeterlidir.Eğer rulman gresi koyarsanız kutunun 3/4 ü kadar doldurmalısınız.Eğer gres koyacaksanız, rumanların 2Z veya daha iyisi 2RS tipi olması iyi olur.Kolay gelsin
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapIrgatı yerine bağladım. Pek çokta bilmediğim şey öğrendim. Kavelatanın altındaki ve üstündeki baskıları temizleyip yağlıyordum bu güne kadar başka da bir şey yapmıyordum.Motor ile ırgat arasındaki aktarma organları bir yağın içinde çalışıyormuş. Bir yağ tapası varmış. (Motor bağlanırken tapa arkada bağlanmış görmemişim. Şimdi tapa önde, yağ özelliğini kaybetmiş ve miktarı çok azalmış)Irgatı motora 4 adet 8mm vida ile bağlamışlar. Motorda 8 yuva varken. Motoru 4 adet 8mm vida ile direk tablaya da bağladım.4 adet de vince giden vida ile çok daha sağlam oldu. Vince giden arkadaki iki vidanın vinç teki yuvaları genişlediği için bu yuvalara10mm diş açtım. 10mm vida kullandım.Tablayı epoksi fiber toz ile ve 4 adet sandık vidası ile tekneye bağladım. Çevresinden de 4 kat elyaf ve epoksi ile yapıştırdım. Zincirliği Dambolin ile boyadım iyi mi yaptım bilmiyorum.Rulman lar ve keçeler çok kolay bulunuyor. En büyük zorluğu milin motordan çıkarılmasında yaşadım. Hatta sökemedim bağlandığı yeri keserek dışarı aldım. Çektirme olmadan rulman ların sökülmesi zor.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGalvaniz yaptığımda zinciri boyalar silinmişti.Dün boyayıp zinciri Zincirliğe aldım. Uzunca bir süre Irgat ile ilgili bir şey yapmak istemiyorum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapIrgatı yerine bağladım. Pek çokta bilmediğim şey öğrendim. Kavelatanın altındaki ve üstündeki baskıları temizleyip yağlıyordum bu güne kadar başka da bir şey yapmıyordum.Motor ile ırgat arasındaki aktarma organları bir yağın içinde çalışıyormuş. Bir yağ tapası varmış. (Motor bağlanırken tapa arkada bağlanmış görmemişim. Şimdi tapa önde, yağ özelliğini kaybetmiş ve miktarı çok azalmış)Irgatı motora 4 adet 8mm vida ile bağlamışlar. Motorda 8 yuva varken. Motoru 4 adet 8mm vida ile direk tablaya da bağladım.4 adet de vince giden vida ile çok daha sağlam oldu. Vince giden arkadaki iki vidanın vinç teki yuvaları genişlediği için bu yuvalara10mm diş açtım. 10mm vida kullandım.Tablayı epoksi fiber toz ile ve 4 adet sandık vidası ile tekneye bağladım. Çevresinden de 4 kat elyaf ve epoksi ile yapıştırdım. Zincirliği Dambolin ile boyadım iyi mi yaptım bilmiyorum.Rulman lar ve keçeler çok kolay bulunuyor. En büyük zorluğu milin motordan çıkarılmasında yaşadım. Hatta sökemedim bağlandığı yeri keserek dışarı aldım. Çektirme olmadan rulman ların sökülmesi zor.Şevket bey elinize sağlık, güzel bir iş çıkarttınız. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGüle güle kullanın...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapIrgatı yerine bağladım. Pek çokta bilmediğim şey öğrendim. Kavelatanın altındaki ve üstündeki baskıları temizleyip yağlıyordum bu güne kadar başka da bir şey yapmıyordum.Motor ile ırgat arasındaki aktarma organları bir yağın içinde çalışıyormuş. Bir yağ tapası varmış. (Motor bağlanırken tapa arkada bağlanmış görmemişim. Şimdi tapa önde, yağ özelliğini kaybetmiş ve miktarı çok azalmış)Irgatı motora 4 adet 8mm vida ile bağlamışlar. Motorda 8 yuva varken. Motoru 4 adet 8mm vida ile direk tablaya da bağladım.4 adet de vince giden vida ile çok daha sağlam oldu. Vince giden arkadaki iki vidanın vinç teki yuvaları genişlediği için bu yuvalara10mm diş açtım. 10mm vida kullandım.Tablayı epoksi fiber toz ile ve 4 adet sandık vidası ile tekneye bağladım. Çevresinden de 4 kat elyaf ve epoksi ile yapıştırdım. Zincirliği Dambolin ile boyadım iyi mi yaptım bilmiyorum.Rulman lar ve keçeler çok kolay bulunuyor. En büyük zorluğu milin motordan çıkarılmasında yaşadım. Hatta sökemedim bağlandığı yeri keserek dışarı aldım. Çektirme olmadan rulman ların sökülmesi zor.
Şevket Öztürk korsanım, sizi tebrik ediyorum. Zor işe girişmişsiniz. Ben de daha önce bir Quick ırgatı komple söküp revizyon yaparak son anda kurtarmıştım. Gövdenin tekrar korozyona uğramaması için , üzerini su geçirmez şekilde poliüretan siyah mastik ile kaplamıştım. Evet rulmanları sökmekte ben de zorlanmıştım. Aslında bunları yaşamamak için, ırgatın montajında, gövde ve motor kısmı deniz suyuna en az maruz kalacak pozisyonda takmak ve fırsat buldukça tatlı su ile ırgatı yıkamak lazım derim. Selamlar
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapIrgatı yerine bağladım. Pek çokta bilmediğim şey öğrendim. Kavelatanın altındaki ve üstündeki baskıları temizleyip yağlıyordum bu güne kadar başka da bir şey yapmıyordum.Motor ile ırgat arasındaki aktarma organları bir yağın içinde çalışıyormuş. Bir yağ tapası varmış. (Motor bağlanırken tapa arkada bağlanmış görmemişim. Şimdi tapa önde, yağ özelliğini kaybetmiş ve miktarı çok azalmış)Irgatı motora 4 adet 8mm vida ile bağlamışlar. Motorda 8 yuva varken. Motoru 4 adet 8mm vida ile direk tablaya da bağladım.4 adet de vince giden vida ile çok daha sağlam oldu. Vince giden arkadaki iki vidanın vinç teki yuvaları genişlediği için bu yuvalara10mm diş açtım. 10mm vida kullandım.Tablayı epoksi fiber toz ile ve 4 adet sandık vidası ile tekneye bağladım. Çevresinden de 4 kat elyaf ve epoksi ile yapıştırdım. Zincirliği Dambolin ile boyadım iyi mi yaptım bilmiyorum.Rulman lar ve keçeler çok kolay bulunuyor. En büyük zorluğu milin motordan çıkarılmasında yaşadım. Hatta sökemedim bağlandığı yeri keserek dışarı aldım. Çektirme olmadan rulman ların sökülmesi zor.Şevket bey elinize sağlık, güzel bir iş çıkarttınız. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGüle güle kullanın...Yardımlarınız sayesinde Nejat Korsanım. El alet tutsada konunun tamamına hakim olan mühendislik bilgisi olmadan ilerlemek bazen zor oluyor.
E, tamam... Artık Gezgin Korsan'da, "Irgattan Sorumlu Departman Müdürü" kim belli oldu. Gelen tüm ırgat sorularını sana yönlendiririz Şevket Korsan.