0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ş. Ö.

QUICK IRGAT
« : Eylül 21, 2020, 10:40:12 »
Quick ırgatımın bağladığı yerde gevşemesi sebebiyle sökmek zorunda kaldım.Beraberinde bakım için söktüm umarım toplayabilirim.Rulmanlar ve keçelerini değiştiriyorum.İçindeki yağda özelliğini yitirmiş çamur gibi olmuş. 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Şimdi yardımınızı istediğim bir kaç şey var;
- Conta olarak mevcutların aynısını yeniden yaptırayım mı? Sıvı conta mı kullanayım hangisi?
- İçine yağ olorak castrol 10-40 kullanabilir miyim?
Daha önceden tecrübe eden gezginkorsanların tavsiyeleri için şimdiden teşekkür ederim.


*

    N. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #1 : Eylül 21, 2020, 11:03:24 »
Aslında her iki conta uygulaması da kullanılabilir.

Ancak parçalar bazen önceden  eksenel olarak sıfır boşluk ile ayarlanmışsa,
conta kalınlığının azalması halinde rulmanlara ilave yük binebilir.
Ama içeride rulman önlerinde dairesel şimler varsa bunlar ile yeniden boşluk ayarı yapabilirsiniz.
Veya hiç bunlara girmeyip, aynı kalınlıkta kağıt conta kullanabilirsiniz.


Yağ olarak söylediğiniz 10-40 motor için formüle edilmiş bir yağdır. Kullanmanız ciddi bir sorun yaratmaz.
Ancak tam uygun olanı 90 numara dişli yağıdır.
Bazen  ırgatların çok az çalışan makinalar olması nedeniyle, sızdırma olmaması için kutunun içinin rulman gresi ile de doldurulması tercih edilebiliyor.

Eğer 90numara kullanırsanız, kutunun yarısına kadar koymanız yeterlidir.
Eğer rulman gresi koyarsanız kutunun 3/4 ü kadar doldurmalısınız.

Eğer gres koyacaksanız, rumanların 2Z veya daha iyisi 2RS tipi olması iyi olur.

Kolay gelsin


*

    Ş. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #2 : Eylül 21, 2020, 11:10:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslında her iki conta uygulaması da kullanılabilir.

Ancak parçalar bazen önceden  eksenel olarak sıfır boşluk ile ayarlanmışsa,
conta kalınlığının azalması halinde rulmanlara ilave yük binebilir.
Ama içeride rulman önlerinde dairesel şimler varsa bunlar ile yeniden boşluk ayarı yapabilirsiniz.
Veya hiç bunlara girmeyip, aynı kalınlıkta kağıt conta kullanabilirsiniz.


Yağ olarak söylediğiniz 10-40 motor için formüle edilmiş bir yağdır. Kullanmanız ciddi bir sorun yaratmaz.
Ancak tam uygun olanı 90 numara dişli yağıdır.
Bazen  ırgatların çok az çalışan makinalar olması nedeniyle, sızdırma olmaması için kutunun içinin rulman gresi ile de doldurulması tercih edilebiliyor.

Eğer 90numara kullanırsanız, kutunun yarısına kadar koymanız yeterlidir.
Eğer rulman gresi koyarsanız kutunun 3/4 ü kadar doldurmalısınız.

Eğer gres koyacaksanız, rumanların 2Z veya daha iyisi 2RS tipi olması iyi olur.

Kolay gelsin

Çok çok teşekkür ederim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ş. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #3 : Ekim 01, 2020, 09:14:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslında her iki conta uygulaması da kullanılabilir.

Ancak parçalar bazen önceden  eksenel olarak sıfır boşluk ile ayarlanmışsa,
conta kalınlığının azalması halinde rulmanlara ilave yük binebilir.
Ama içeride rulman önlerinde dairesel şimler varsa bunlar ile yeniden boşluk ayarı yapabilirsiniz.
Veya hiç bunlara girmeyip, aynı kalınlıkta kağıt conta kullanabilirsiniz.



Yağ olarak söylediğiniz 10-40 motor için formüle edilmiş bir yağdır. Kullanmanız ciddi bir sorun yaratmaz.
Ancak tam uygun olanı 90 numara dişli yağıdır.
Bazen  ırgatların çok az çalışan makinalar olması nedeniyle, sızdırma olmaması için kutunun içinin rulman gresi ile de doldurulması tercih edilebiliyor.

Eğer 90numara kullanırsanız, kutunun yarısına kadar koymanız yeterlidir.
Eğer rulman gresi koyarsanız kutunun 3/4 ü kadar doldurmalısınız.

Eğer gres koyacaksanız, rumanların 2Z veya daha iyisi 2RS tipi olması iyi olur.

Kolay gelsin

Nejat Öğütmen Korsanım,
90 numara yağ ama hangisini koyalım diye araştırırken internette bir yazı buldu arkadaşım. (Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)
Gearbox Oil: SAE 90, (e.g. Shell Omala 320, Castrol Alpha SP 320).
Bunlardan da Shell Omala 320 'i Antalya eski sanayisinde Erzurumlu Özkanlar Ticarette buldum ve 30tl karşılığı 1litre aldım.
« Son Düzenleme: Ekim 01, 2020, 09:15:16 Gönderen: Şevket Öztürk »


*

    Ş. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #4 : Ekim 01, 2020, 09:45:51 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Alüminyum yağ tapasını sökemedim .Onu sökmek ve yeniden genişleyerek diş açmak yerine tapaya 12  mm metrik kılavuz ile diş açıp oring li teflon tapa yaptım.Sanırım bu kaynama yapmayacak.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tüm sistemin tekneye alttan bağlandığı ayakta da korozyon eğilme deliklerde genişleme vardı .Bu ayağı da cam elyafı tozu, elyaf ve epoksi ile sağlamlaştırdım .

Çektirme olmadan rulmanların yerinden sökülmesi imkansız gibi bir şey.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İçinden çıkan rulman ve keçelerin tam listesi bunlar.Antalya eski sanayi de Tokgözler ticarette hepsi çok rahat bulunuyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tüm bunları yapmadan önce bana güç veren video ise aşağıda ; Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap






« Son Düzenleme: Ekim 01, 2020, 09:53:35 Gönderen: Şevket Öztürk »

*

    İ. N. E.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #5 : Ekim 04, 2020, 04:05:55 »
Şevket Öztürk korsanım, sizi tebrik ediyorum. Zor işe girişmişsiniz. Ben de daha önce bir Quick ırgatı komple söküp revizyon yaparak son anda kurtarmıştım. Gövdenin tekrar korozyona uğramaması için , üzerini su geçirmez şekilde poliüretan siyah mastik ile kaplamıştım. Evet rulmanları sökmekte ben de zorlanmıştım. Aslında bunları yaşamamak için, ırgatın montajında, gövde ve motor kısmı deniz suyuna en az maruz kalacak pozisyonda takmak ve fırsat buldukça tatlı su ile ırgatı yıkamak lazım derim. Selamlar
*

    Ş. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #6 : Ekim 29, 2020, 09:10:16 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgatı yerine bağladım. Pek çokta bilmediğim şey öğrendim.
Kavelatanın altındaki ve üstündeki baskıları temizleyip yağlıyordum bu güne kadar başka da bir şey yapmıyordum.
Motor ile ırgat arasındaki aktarma organları bir yağın içinde çalışıyormuş. Bir yağ tapası varmış. (Motor bağlanırken tapa arkada bağlanmış görmemişim. Şimdi tapa önde, yağ özelliğini kaybetmiş ve miktarı çok azalmış)
Irgatı motora 4 adet 8mm vida ile bağlamışlar. Motorda 8 yuva varken. Motoru 4 adet 8mm vida ile direk tablaya da bağladım.4 adet de vince giden vida ile çok daha sağlam oldu. Vince giden arkadaki iki vidanın vinç teki yuvaları genişlediği için bu yuvalara10mm diş açtım. 10mm vida kullandım.Tablayı epoksi fiber toz ile ve 4 adet sandık vidası ile tekneye bağladım. Çevresinden de 4 kat elyaf ve epoksi ile yapıştırdım.
Zincirliği Dambolin ile boyadım iyi mi yaptım bilmiyorum.
Rulman lar ve keçeler çok kolay bulunuyor. En büyük zorluğu milin motordan çıkarılmasında yaşadım. Hatta sökemedim bağlandığı yeri keserek dışarı aldım. Çektirme olmadan rulman ların sökülmesi zor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Galvaniz yaptığımda zinciri boyalar silinmişti.Dün boyayıp zinciri Zincirliğe aldım. Uzunca bir süre Irgat ile ilgili bir şey yapmak istemiyorum.
*

    Ş. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #7 : Ekim 29, 2020, 09:15:46 »
Daha önce paylaşmıştım Irgatı uzaktan kumanda ile kontrol ediyorum. Ama tabi el ünitesi de var. El ünitesinin konnektör ü ölmüş. Ali Express ten bir konnektör ısmarladım gelince onu da bağlayacağım.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #8 : Ekim 29, 2020, 11:18:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgatı yerine bağladım. Pek çokta bilmediğim şey öğrendim.
Kavelatanın altındaki ve üstündeki baskıları temizleyip yağlıyordum bu güne kadar başka da bir şey yapmıyordum.
Motor ile ırgat arasındaki aktarma organları bir yağın içinde çalışıyormuş. Bir yağ tapası varmış. (Motor bağlanırken tapa arkada bağlanmış görmemişim. Şimdi tapa önde, yağ özelliğini kaybetmiş ve miktarı çok azalmış)
Irgatı motora 4 adet 8mm vida ile bağlamışlar. Motorda 8 yuva varken. Motoru 4 adet 8mm vida ile direk tablaya da bağladım.4 adet de vince giden vida ile çok daha sağlam oldu. Vince giden arkadaki iki vidanın vinç teki yuvaları genişlediği için bu yuvalara10mm diş açtım. 10mm vida kullandım.Tablayı epoksi fiber toz ile ve 4 adet sandık vidası ile tekneye bağladım. Çevresinden de 4 kat elyaf ve epoksi ile yapıştırdım.
Zincirliği Dambolin ile boyadım iyi mi yaptım bilmiyorum.
Rulman lar ve keçeler çok kolay bulunuyor. En büyük zorluğu milin motordan çıkarılmasında yaşadım. Hatta sökemedim bağlandığı yeri keserek dışarı aldım. Çektirme olmadan rulman ların sökülmesi zor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Galvaniz yaptığımda zinciri boyalar silinmişti.Dün boyayıp zinciri Zincirliğe aldım. Uzunca bir süre Irgat ile ilgili bir şey yapmak istemiyorum.


Şevket bey elinize sağlık, güzel bir iş çıkarttınız.      Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Güle güle kullanın...
*

    Ş. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #9 : Ekim 29, 2020, 12:09:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgatı yerine bağladım. Pek çokta bilmediğim şey öğrendim.
Kavelatanın altındaki ve üstündeki baskıları temizleyip yağlıyordum bu güne kadar başka da bir şey yapmıyordum.
Motor ile ırgat arasındaki aktarma organları bir yağın içinde çalışıyormuş. Bir yağ tapası varmış. (Motor bağlanırken tapa arkada bağlanmış görmemişim. Şimdi tapa önde, yağ özelliğini kaybetmiş ve miktarı çok azalmış)
Irgatı motora 4 adet 8mm vida ile bağlamışlar. Motorda 8 yuva varken. Motoru 4 adet 8mm vida ile direk tablaya da bağladım.4 adet de vince giden vida ile çok daha sağlam oldu. Vince giden arkadaki iki vidanın vinç teki yuvaları genişlediği için bu yuvalara10mm diş açtım. 10mm vida kullandım.Tablayı epoksi fiber toz ile ve 4 adet sandık vidası ile tekneye bağladım. Çevresinden de 4 kat elyaf ve epoksi ile yapıştırdım.
Zincirliği Dambolin ile boyadım iyi mi yaptım bilmiyorum.
Rulman lar ve keçeler çok kolay bulunuyor. En büyük zorluğu milin motordan çıkarılmasında yaşadım. Hatta sökemedim bağlandığı yeri keserek dışarı aldım. Çektirme olmadan rulman ların sökülmesi zor.


Şevket bey elinize sağlık, güzel bir iş çıkarttınız.      Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Güle güle kullanın...
Yardımlarınız sayesinde Nejat Korsanım. El alet tutsada konunun tamamına hakim olan mühendislik bilgisi olmadan ilerlemek bazen zor oluyor.
*

    Ş. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #10 : Ekim 29, 2020, 12:11:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şevket Öztürk korsanım, sizi tebrik ediyorum. Zor işe girişmişsiniz. Ben de daha önce bir Quick ırgatı komple söküp revizyon yaparak son anda kurtarmıştım. Gövdenin tekrar korozyona uğramaması için , üzerini su geçirmez şekilde poliüretan siyah mastik ile kaplamıştım. Evet rulmanları sökmekte ben de zorlanmıştım. Aslında bunları yaşamamak için, ırgatın montajında, gövde ve motor kısmı deniz suyuna en az maruz kalacak pozisyonda takmak ve fırsat buldukça tatlı su ile ırgatı yıkamak lazım derim. Selamlar
İsmail Nejdet Korsanım;
Daha önce zincirin aşağı akış yolu altındaydı motor dediğiniz gibi motoru akış yolunun tersine aldım. Sika 291 ile de izolasyonu sağladım.
Selamlar
*

    N. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #11 : Ekim 29, 2020, 12:38:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgatı yerine bağladım. Pek çokta bilmediğim şey öğrendim.
Kavelatanın altındaki ve üstündeki baskıları temizleyip yağlıyordum bu güne kadar başka da bir şey yapmıyordum.
Motor ile ırgat arasındaki aktarma organları bir yağın içinde çalışıyormuş. Bir yağ tapası varmış. (Motor bağlanırken tapa arkada bağlanmış görmemişim. Şimdi tapa önde, yağ özelliğini kaybetmiş ve miktarı çok azalmış)
Irgatı motora 4 adet 8mm vida ile bağlamışlar. Motorda 8 yuva varken. Motoru 4 adet 8mm vida ile direk tablaya da bağladım.4 adet de vince giden vida ile çok daha sağlam oldu. Vince giden arkadaki iki vidanın vinç teki yuvaları genişlediği için bu yuvalara10mm diş açtım. 10mm vida kullandım.Tablayı epoksi fiber toz ile ve 4 adet sandık vidası ile tekneye bağladım. Çevresinden de 4 kat elyaf ve epoksi ile yapıştırdım.
Zincirliği Dambolin ile boyadım iyi mi yaptım bilmiyorum.
Rulman lar ve keçeler çok kolay bulunuyor. En büyük zorluğu milin motordan çıkarılmasında yaşadım. Hatta sökemedim bağlandığı yeri keserek dışarı aldım. Çektirme olmadan rulman ların sökülmesi zor.


Şevket bey elinize sağlık, güzel bir iş çıkarttınız.      Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Güle güle kullanın...
Yardımlarınız sayesinde Nejat Korsanım. El alet tutsada konunun tamamına hakim olan mühendislik bilgisi olmadan ilerlemek bazen zor oluyor.


Gezgin Korsan’ın amacı da bu zaten, deneyimleri paylaşmak....          Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #12 : Ekim 29, 2020, 13:47:46 »
E, tamam... Artık Gezgin Korsan'da, "Irgattan Sorumlu Departman Müdürü" kim belli oldu. Gelen tüm ırgat sorularını sana yönlendiririz Şevket Korsan.
*

    Ş. Ö.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #13 : Ekim 29, 2020, 14:22:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
E, tamam... Artık Gezgin Korsan'da, "Irgattan Sorumlu Departman Müdürü" kim belli oldu. Gelen tüm ırgat sorularını sana yönlendiririz Şevket Korsan.
Hakan Erim Korsanım;
Tabi olur olmasına da sorular teorik tartışmalara doğru ilerleyecek olursa bu benim için yorucu olur ve teorik bilgim de yok sadece yaptığım işler var. Bir işe başladığımda kafamdaki yapacağım planları bazen tam uygulayamıyorum yoruluyorum, zaman da çok yok. Doğru ya da yanlış bakmaksızın yaptım olduya geliyor iş. Ama teşekkür ederim duruşum değişti bir anda müdürlük güzel bir şey galiba Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. B.

Ynt: QUICK IRGAT
« Yanıtla #14 : Mayıs 18, 2023, 23:14:19 »
Tekne işleri benim gibi elinden iş gelmez aklı ermezleri bile az çok eğitiyor.
geçen gün benim ırgat da istifa etti. Elektrik motoru dönüyor, kaveleta dönmüyor, içerilerde bir boşta dönme sesi geliyor.
Sabahtan beri Quick ırgatın tüm anatomi, fizyolojisini ve biraz da patolojisini okudum. Şevket Kaptanın cömertçe paylaştığı drive klasörü ve bilgileri çok işime yaradı, kesin mühendis bu kaptan dedim, aha, doktormuş, kendimden utandım.
a- şaft kilidi yerinden oynamış, düşmüş, kırılmış.
b-Motor ile ırgat arasındaki aktarma organları (manueli gearbox diyor, sanırım Türkçesi vites kutusu) sorunları?
c- bilmiyorum.
a şıkkını gözüm kesti, cumartesi oraya kadar sökerim gibi geliyor bana, çok pis gaza geldim. o kurtarmazsa işim zor, bana istanbul-gebze arasında bu işi yapacak bir usta yok muu diye ağlaşırım buralarda.
Tebrikler Şevket kaptan, gururumuzsun artık (Merem kaptanı pirimiz olarak ayrıca anmazsam çarpılırım)