0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. T.

palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« : Temmuz 16, 2019, 10:19:00 »
Merhabalar,
38 feet teknem için halatları yenileme planı nedeniyle deneyimli korsanlara danışmak isterim. Teknedeki koç boynuzları 28.5 cm uzunlukta. Palamar halatı kalın olduğunda voltalarken biraz sıkıntı oluyor. Youtube'da izlediğim bir teknik video'da koç boynuzu uzunluğuna göre halat kalınlığı hesabı yapılıyordu. Kabaca 4/16, 5/16, 6/16 ve yarım inç gibi bir skalada, 4/16 inç kalınlıkta bir halatın 4 inç uzunluktaki bir koç boynuzuna uygun olduğu belirtiliyor. Tekrar izlememe rağmen bu 4 inç uzunluğun koç boynuzunun yarısının mı yoksa toplam uzunluğunun mu olduğunu anlayamadım. Benim koç boynuzu 28.5cm yani 11.22 inç. Eğer yarısı ise bu koç boynuzu için uygun palamar halat kalınlığı ideali 5/16 biraz zorlarsan 6/16.
Benim sormak istediğim, 5/16 inç (0.81cm) palamar halatı olarak uygun mudur?

Ana yelken mandarı ve cenova iskota halatları için öneriniz ne olur?
Öneri ve desteğiniz için şimdiden teşekkürler
Güzel geçsin haftanız


*

    Ü. Ö.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #1 : Temmuz 16, 2019, 11:02:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar,
38 feet teknem için halatları yenileme planı nedeniyle deneyimli korsanlara danışmak isterim. Teknedeki koç boynuzları 28.5 cm uzunlukta. Palamar halatı kalın olduğunda voltalarken biraz sıkıntı oluyor. Youtube'da izlediğim bir teknik video'da koç boynuzu uzunluğuna göre halat kalınlığı hesabı yapılıyordu. Kabaca 4/16, 5/16, 6/16 ve yarım inç gibi bir skalada, 4/16 inç kalınlıkta bir halatın 4 inç uzunluktaki bir koç boynuzuna uygun olduğu belirtiliyor. Tekrar izlememe rağmen bu 4 inç uzunluğun koç boynuzunun yarısının mı yoksa toplam uzunluğunun mu olduğunu anlayamadım. Benim koç boynuzu 28.5cm yani 11.22 inç. Eğer yarısı ise bu koç boynuzu için uygun palamar halat kalınlığı ideali 5/16 biraz zorlarsan 6/16.
Benim sormak istediğim, 5/16 inç (0.81cm) palamar halatı olarak uygun mudur?

Ana yelken mandarı ve cenova iskota halatları için öneriniz ne olur?
Öneri ve desteğiniz için şimdiden teşekkürler
Güzel geçsin haftanız


Sizi sıkıntıya sokan mevcut halatlar kaç mm?

Benim tekne 40ft, palamar halatları 14mm hiç de büyük görünmüyorlar bana. Size kalın geliyorsa hadi olsun 12mm ama 8mm uygun bir kalınlık değil.


*

    M. C.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #2 : Temmuz 16, 2019, 11:03:27 »
Mandar ve iskotayı tahmin etmek zor ama o boydaki bir tekne için genelde 8-12 mm arası oluyor. (Yenilerde daha ince eski teknelerde daha kalın)
Bu iki halat geçtikleri makaraların kullanıldıkları vinçlerin ve yelken alanlarının büyüklüğü ile orantılı olarak değişebiliyor.

Ben 35 feet teknemde 18mm lik polyester palamar halatı kullanıyorum.
Bir ucuna izbarço atıp tekneye takıyorum ve bir kaç ayda bir yıkamak için çıkarmak dışında orada sabit kalıyorlar.
Doblin alıp kendim bağlamakla uğraşmayı sevmiyorum ayrıca doblin yapıldığında pontondaki koç boynuzunda sürekli hareket ettiğinden tam o noktadan kesiliyor.
Yerime döndüğümde bağlanmam 15 sn sürüyor ne palamar arkadaşlar uğraşıyor nede ben.
Çıkarken rüzgar altını atıp diğerinin çımasını elime alıp tekneye geçiyorum, deneyin ne kadar çok uğraştan kurtulduğunuzu göreceksiniz.


*

    M. C.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #3 : Temmuz 16, 2019, 11:05:14 »
Bu arada bu söylediğim palamar halatlarını her zaman 7 metre yapıyorum (açılır kapanır platformunuz var ise daha uzun olmalı)ve bunlar sadece sürekli durduğum marina için, diğer limanlar ve geziler için 12mm lik çok daha uzun halatlar kullanıyorumç


*

    T. A.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #4 : Temmuz 16, 2019, 11:48:10 »
Mandar ve iskota halatları seçilirken izlenmesi gereken yol (normalde) şudur:
1- Denizcilikte kabul görmüş formülleri kullanarak yelkenleriniz için gereken asgari kopma gücünü dan cinsinden belirlemek
2 - Ardından alacağınız halatın markasının broşür veya internet sitesinden o kopma gücünü karşılayan halat tip ve kalınlığını belirlemek.

Ilgili formülleri paylaşıyorum. Umarım işinize yarar




*

    O. E.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #5 : Temmuz 16, 2019, 11:51:07 »
Marinada sabit Ayarlanmış Tonoza göre ayarlanmış Helezyon yaylı 16 Lık halatlarımız var ....
10 Metre ...
Seyirde Yanımıza almıyoruz ......
Çekim Halattan 10 Metre Kasalı içinde kendinden Kauçuk bulunan halat aldık bu sene fuardan ...

Gittiğimiz yerlerede onu kullanıyoruz....

Koç Boynuzuna iki kere voltalamak bir ters kilit yetiyor...

Çok fazla kalın halatın bir faydası yok bizim boylarda teknelere ( 8 -14 ) ton için 14- 16 lık fazlası ile yetiyor,
Kış olduğunda  bir halat seti daha devreye sokmak daha mantıklı.....
Daha ince ama daha kullanışlı (Yumuşak - Esnek ) halat kullanmak gerekir diye düşünmekteyim ...
*

    T. A.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #6 : Temmuz 16, 2019, 11:58:32 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. E.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #7 : Temmuz 16, 2019, 12:30:50 »

Bu "dan cinsinden" yükü bizim kullandığımız ölçü sistemine çevirmek nasıl oluyor?

*

    G. T.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #8 : Temmuz 16, 2019, 12:38:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teşekkürler Aytunç Korsan
*

    G. T.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #9 : Temmuz 16, 2019, 13:50:54 »
Tüm kaptanlarıma teşekkür ediyorum. Bendeki palamar halatları 14-16. Doublin konusunda marinadan ayrılırken kolaylık oluyor diye bakıyordum ama aktardıklarınız hep bağlı olduğum marina için alternatif çözümler olduğunu gösteriyor. 
*

    O. E.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #10 : Temmuz 16, 2019, 14:10:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüm kaptanlarıma teşekkür ediyorum. Bendeki palamar halatları 14-16. Doublin konusunda marinadan ayrılırken kolaylık oluyor diye bakıyordum ama aktardıklarınız hep bağlı olduğum marina için alternatif çözümler olduğunu gösteriyor.


10 Metre Kasalı Yaylı Halat  Pantondaki Koç Boynuzunda takılı devamlı,
Geldiğimizde Alıp tekneye Voltalıyoruz Öncelikle , Sonradan Kalanı Tekrar Pantondaki Koç Boynuzuna
Kasanın Üstüne Voltalayınca İki 16 Lık ile baplanmış oluyoruz.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. T.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #11 : Temmuz 16, 2019, 14:17:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüm kaptanlarıma teşekkür ediyorum. Bendeki palamar halatları 14-16. Doublin konusunda marinadan ayrılırken kolaylık oluyor diye bakıyordum ama aktardıklarınız hep bağlı olduğum marina için alternatif çözümler olduğunu gösteriyor.


10 Metre Kasalı Yaylı Halat  Pantondaki Koç Boynuzunda takılı devamlı,
Geldiğimizde Alıp tekneye Voltalıyoruz Öncelikle , Sonradan Kalanı Tekrar Pantondaki Koç Boynuzuna
Kasanın Üstüne Voltalayınca İki 16 Lık ile baplanmış oluyoruz.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktay korsanım, kıç tarafta rüzgar altı palamarı halletmek kolay. Rüzgar üstü halatı tekneden pontona doğru atmanız mı gerekiyor?
*

    O. E.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #12 : Temmuz 16, 2019, 14:27:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüm kaptanlarıma teşekkür ediyorum. Bendeki palamar halatları 14-16. Doublin konusunda marinadan ayrılırken kolaylık oluyor diye bakıyordum ama aktardıklarınız hep bağlı olduğum marina için alternatif çözümler olduğunu gösteriyor.


10 Metre Kasalı Yaylı Halat  Pantondaki Koç Boynuzunda takılı devamlı,
Geldiğimizde Alıp tekneye Voltalıyoruz Öncelikle , Sonradan Kalanı Tekrar Pantondaki Koç Boynuzuna
Kasanın Üstüne Voltalayınca İki 16 Lık ile baplanmış oluyoruz.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktay korsanım, kıç tarafta rüzgar altı palamarı halletmek kolay. Rüzgar üstü halatı tekneden pontona doğru atmanız mı gerekiyor?

Marinaya bağlanırken Yaylı Sabit halatlarımızı Daima Panton'dan alıyoruz...

Öyle Daha kolay oluyor bize....
Tekne Pantona iyice yaklaşmış oluyor , Ben Tek başına isem Palamar Arkadaşlarım Tekneye atlıyor voltalıyor...

Tonoz zaten ayarlı vaziyette suda bizde , Tonoz takıldıktan sonra , Pantona yaklaşabileceği maksimum uzaklık ta ayarlı Koltuk halatlarıda işaretli .....

Ordan Voltaladık mı tam yerine oturuyor...

Her defasında ayar gerekmiyor....

Pratik olarak Bunu bulduk hanımla,Ben

Belki Daha Kolayıda vardır...

Keza Demirde Kıçtan Kara olurkende illa Tornistan yaparken Halat tekneyi karşılayacak gibi ayarlıyoruz...
*

    O. E.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #13 : Temmuz 16, 2019, 14:31:41 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu da KIŞ MODUMUZ
*

    T. A.

Ynt: palamar, mandar ve iskota halat seçimi
« Yanıtla #14 : Temmuz 16, 2019, 15:00:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu "dan cinsinden" yükü bizim kullandığımız ölçü sistemine çevirmek nasıl oluyor?
Çevirmeniz gerekmiyor. Halat firmaları da aynı cinsden veriyor.