Youtube de zevk ve ilgi ile izlediğim sailing uma diye bir kanal var. Adamlar dunya turu yaptıkları tekneyi toparlarken (tanrım beni baştan yarat) motoru ve yakıt tankını söküp attılar. Sonra yerine çıkma bir forklift motoru taktılar ve tamamen bu elektrik motoru ile dunyayı turluyorlar. (Sadece marina gir çık) rüzgar yoksa yatıyorlar...
Cok guzel bir tespit yapmissiniz, pilleri cikma bir golf arabasindan aldiklarini ve butun sistemi toplam 1400$ a malettiklerini de hatirlatmak isterim:
motor, kontrolcu, kablolama: 500$
pil: 500$
solar, sarj unitesi, bimini modifikasyonlari dahil 400$.
OceanVolt un benzer bir sistemi sadece motor 6000EUR dan basliyor. pil de bir o kadar, jenerator solar, mevcut elektrik sistemin upgrade edilmesi derken 30k EUR lara kadar ucup gidiyor.
1400$, sailing uma nin youtube kanali var sponsorluk anlasmasi vs. gibi yorumlar gelebilir ama gercekten cikma, 2. el boyle uygun fiyata kendiniz yapip iscilige para vermeyince oluyor.
Eger siz de sailing uma gibi sadece keyif amacli yelken yapan, acelesi olmayan, ruzgar yokken sabredip bekleyebilen, kendi kendine yetebilir olmak karaya bagimliligini minimize isteyen biriyseniz. sailimg uma nin websitesinden elektrik itis sistemlerini cok guzel anlattiklari sayfayi okuyup (
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap) videolari (
) izlemesini siddetle tavsiye ederim.
Ozetlemek gerekirse, tekneleri 36 feet, pil kapasiteleri sadece 125Ah x 48v= 6000Wh (Oceanvolt 36feet tekne icin 20 nm menzil 11.4kw oneriyor)
motorlari ise sadece 125$ ve 6.3kW (oceanvolt 6600EUR, 8.3 kw)
pilleri sarj icin de sadece 480W solar kullaniyorlar ve jeneratorleri bile yok
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yapsaka gibi ama gercek demek ki oluyormus
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap 3 senedir de kullaniyorlar, dizel e gore cok daha az nerdeyse sifir bakim gerektiriyor, aninda ve daha yuksek tork veriyor (daha buyuk pervane kullanilabiliyor), ileri geri degisiminde bekleme yok, sessiz, kokusuz. Ama yarim saatten fazla motor kullanmiyorlar, isin en kilit noktasi da bu menzil konusu. uma menzil belirtmemis hic denememisler ama benim cok kaba tahminim 2-3 knot ile 5-10 nm falan olabilir. (hiz arttikca menzil ustel olarak azaliyor)
elektrik konusu 1. dunya savasindan beri olan bir teknoloji yeni degil, dev gemiler daha verimli oldugu icin dizel jenerator ile elektrik uretip elektrik motoru kullaniyor.
Volvo da elektik isine giriyor :
konu bayagi uzun ayri bir baslik acmak lazim
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapUma ya benzer su kanallari da oneririm: Rigging Doctor, Spoondrifters, Sailing Sisu