0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. B.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #30 : Ocak 17, 2020, 22:24:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Youtube de zevk ve ilgi ile izlediğim sailing uma diye bir kanal var. Adamlar dunya turu yaptıkları tekneyi toparlarken (tanrım beni baştan yarat) motoru ve yakıt tankını söküp attılar. Sonra yerine çıkma bir forklift motoru taktılar ve tamamen bu elektrik motoru ile dunyayı turluyorlar. (Sadece marina gir çık) rüzgar yoksa yatıyorlar...

Cok guzel bir tespit yapmissiniz, pilleri cikma bir golf arabasindan aldiklarini ve butun sistemi toplam 1400$ a malettiklerini de hatirlatmak isterim:

motor, kontrolcu, kablolama: 500$
pil: 500$
solar, sarj unitesi, bimini modifikasyonlari dahil 400$.

OceanVolt un benzer bir sistemi sadece motor 6000EUR dan basliyor. pil de bir o kadar, jenerator solar, mevcut elektrik sistemin upgrade edilmesi derken 30k EUR lara kadar ucup gidiyor.

1400$, sailing uma nin youtube kanali var sponsorluk anlasmasi vs. gibi yorumlar gelebilir ama gercekten cikma, 2. el boyle uygun fiyata kendiniz yapip iscilige para vermeyince oluyor.

Eger siz de sailing uma gibi sadece keyif amacli yelken yapan, acelesi olmayan, ruzgar yokken sabredip bekleyebilen, kendi kendine yetebilir olmak karaya bagimliligini minimize isteyen biriyseniz. sailimg uma nin websitesinden elektrik itis sistemlerini cok guzel anlattiklari sayfayi okuyup ( Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) videolari (
) izlemesini siddetle tavsiye ederim.

Ozetlemek gerekirse, tekneleri 36 feet, pil kapasiteleri sadece 125Ah x 48v= 6000Wh (Oceanvolt 36feet tekne icin 20 nm menzil 11.4kw oneriyor)

motorlari ise sadece 125$ ve 6.3kW (oceanvolt 6600EUR, 8.3 kw)

pilleri sarj icin de sadece 480W solar kullaniyorlar ve jeneratorleri bile yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

saka gibi ama gercek demek ki oluyormus Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 3 senedir de kullaniyorlar, dizel e gore cok daha az nerdeyse sifir bakim gerektiriyor, aninda ve daha yuksek tork veriyor (daha buyuk pervane kullanilabiliyor), ileri geri degisiminde bekleme yok, sessiz, kokusuz. Ama yarim saatten fazla motor kullanmiyorlar, isin en kilit noktasi da bu menzil konusu. uma menzil belirtmemis hic denememisler ama benim cok kaba tahminim 2-3 knot ile 5-10 nm falan olabilir. (hiz arttikca menzil ustel olarak azaliyor)

elektrik konusu 1. dunya savasindan beri olan bir teknoloji yeni degil, dev gemiler daha verimli oldugu icin dizel jenerator ile elektrik uretip elektrik motoru kullaniyor.

Volvo da elektik isine giriyor :


konu bayagi uzun ayri bir baslik acmak lazim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Uma ya benzer su kanallari da oneririm: Rigging Doctor, Spoondrifters, Sailing Sisu


*

    M. B.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #31 : Ocak 17, 2020, 22:33:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jeneratör destekli elektrikli tahrik sistemleri 90'lardan beri büyük cruise gemilerinde, romörkörler, offshore hizmet gemileri, petrol platformları ve savaş gemilerinde kullanılıyor.

Küçük teknelerde olmaması arz-talep dengesi ile ilgili sanırım. Bence tasarım ve ergonomi açısından yatlar için çok mantıklı olurdu.


öZgür (tapatalk)

Kucuk tekneler icin de var :


ama biraz tuzlu 22 nm menzil 13,3 kWh Li pil dahil 39k EUR cuk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap yelken seyrinde 500W geri elektrik uretme yetenegi var 40 feet bir tekne icin tasarlanmis olani: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. K.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #32 : Ocak 18, 2020, 00:00:03 »
Pahalı mı?

Evet 1.25M€ çok para nominal olarak ama muadili powercat'lerden daha bile ucuz aslında... Üstelik bunun ne motorları ne aküleri pahalı bakımlar istemiyor; 10kw solar panelleri ve 140kwh bataryasıyla teorik olarak sınırsız menzilli... 25kw jeneratörü ve 1100lt yakıt deposu da bir seçenek... (jeneratör 110kw alınıp hybrid de kullanılabiliyormuş)... Esasen teknelerimizin %99'u hayatları boyunca bir defada 150nm üzeri yol gitmediği için pratikte de sınırsız menzilli diyebiliriz...


Flybridge'in kapanıp tertemiz kalması ve sürekli şarjda durması muhteşem geldi bana...


[/youtube]


*

    M. B.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #33 : Ocak 18, 2020, 00:00:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Enerji depolama sorunları çözülmedikçe elektrik motorlarının kullanımı çok uygun görünmüyor. Marinadan çıkıp yelkene geçip, dönüşte tekrar motorla marinaya dönmek bizim sularımızda rüzgarı her zaman bulmak mümkün olmadığından çok kullanışlı değil.

Ağırlık açısından da yarar sağlamıyor. Motor küçük ama beslemek ,ç,n kullanacağnız akü grubu hacmen ve ağırlık olarak oldukça büyük.

Çevre kirliliği açısndan baktığımızda da durum çok parlak değil. Tüm akümülatör sistemlerinin kısa veya uzun bir ömrü var. Sonuçta çöp oluyorlar.

Şimdilik buhar ardından benzin ve dizel motorlatrın  keşfi gibi yeni bir keşif beklememiz gerekiyor.

Cok dogru tespitler yapmissiniz ancak bu sorunlarin asilmasinda cok ciddi gelismeler var:

1-Enerji depolama: yeni lityum (LiFePO4) bataryalar eski AGM ve lead acid lerde gore cok daha fazla kullanilir kapasite sunuyor (lead acid 50%, LiFePo4 90%), boylece daha ufak ve hafif sistemlerle 2 kata kadar daha cok kapasite elde edebiliyorsunuz. Fiyat olarak 2 kati gibi gorunse de kullanilabilir kapasite orani nedeniyle kafa kafaya geliyor.

1 kg mazot da 35800KJ enerji depolanirken suan en iyisi gorunen lityum pil de bu deger 900-2630 KJ/kg. cok ciddi bir fark var tartismasiz halen elektrik sistemlerin sorunu menzil

Ancak menzil ve sure kistasi olmayan gunde 1-2 saaten fazla motor calistirmayan keyif yelkenciligi icin bence yeterli bir seviyeye gelindi. Solar da gelismeler, hyrogeneration gibi yelkende elektik motoru tersten calistirarak elektrik uretmek gibi teknolojiler de bunun uzerine eklendi. Eger aceleniz yoksa 32 feet bir teknede sadece solar gucu ile 1-2 knot yapilabilen bir noktadayiz:
.

35 feet bir tekne 130lt mazot tanki dusunurseniz. benzer hacme 14kw lik lityum pil sigabiliyor

ornek (48V luk setup a bakin): Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bundan ortalama 5knot hiz ile 20nm menzil elde edebiliyorsunuz

kabaca bazi rakamlar vermek gerekirse : pil gucu 6-16kWh, 4-10saat ortalama seyir suresi 4-7kts hiz ve 30-40 deniz mili menzil. Bunlar acelesi olmayan yelkenci icin iyi degil mi:)

isin sirri dusuk hizlara 2-3 knot gibi tahammul edebilmekte. eger bu hizlara tahammul edebilirseniz guc tuketimi cok dustugunden 100 nm ye kadar cikabiliyor menzil. Iyi bir solar sistem ile bu rakamlar cok daha da iyilesecektir.

Burda benzer bir sistemin kullanim deneyimini gorebilirsiniz:


firtinadan nasil kacicam, akdeniz gibi ruzgarin abuk subuk estigi yerlerde motorsuz olmaz dediginizi duyar gibiyim. Bunlarin cevabi cok net degil, sabirli olmak dusuk seyir hizi ve daha iyi hava durumu takibi diyebilirim ama o da cok tatmin edici olmayabilir. Elektrik daha riskli ama artilari cok: karaya bagimliliginiz azaliyor mazot  derdi yok uzun vadede cok daha ekonomik, solar ile bedava mazot Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bakimi daha kolay yok gibi nerdeyse, mazot kokusu yok, pancar motor taka taka sesi yok, daha sessiz, filte degistir, yag akitiyor, isinmasini bekle vs. dizel in dertleri yok, aninda tork vermesi bastiginda calismasi ileri geri de bekleme gibi dertleri yok yuksek tork daha buyuk pervane imkani sagliyor, normal ev batarya sistemine gore daha cok gucunuzun olmasi seyir harici daha cok elektrikli alet calistirmak icin de kapasite konfor sagliyor parcalari moduler olmasi ilerde yeni teknolojilere upgrade imkani veriyor

2-cevre: lityum piller iyi bir BMS (pil yonetim sistemi) kullanilirsa 10 yila kadar dayanabiliyor. bu 10 yilda Mazot, yag, duman dizel in cevreye cok daha zararli oldugu tartisilmaz.