0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. C.

Oceanvolt Elektrikli Motor
« : Ağustos 11, 2017, 10:53:31 »
Merhabalar,

Şöyle birşey gözüme takıldı, mantıklı bir sistem olabilir mi acaba dedim:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sitesinde de anlatılan bazı avantajları var; yabancı bazı forumlarda da olumlu görüşler gördüm. Her ne kadar firma sitesi bazı sayfaları çalışmıyorsa da (yani batmış olabilirler mi acaba?), ilgimi çekti.

Bu tür elektrik motorlu bir tekne gören veya tecrübe eden oldu mu? Görüşlerinizi öğrenmek isterim.

Sevgiler,

Alp.


*

    G. A.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #1 : Ağustos 11, 2017, 11:25:48 »
çok yakın bir gelecekte fosil yakıtlar ile çalışan makineler birer metal geri dönüşüm kaynağı olacaklar hiç şüphesiz
ancak bu ve benzeri sistemler şu anki gelişim hızları çok düşük yada bizler bu ilerlemeyi göremiyoruz.
çok klişe bir şey ama bu bir gerçek ki piller henüz istenen seviyeye kadar gelişmedi.
evet şu an mevcut kayıklarımız da piller için depolama hacmi sağlanabilir ama
Türkiye şartlarında bu şekilde bir tahrik sistemi için sahip olduğumuz kayıklar söz konusu ise bunun en az on yıl bir süreden önce
yaygınlaşamayacağı kanaatindeyim.(servis ve teknk destek)
Günümüzde  bu şekilde bir makineye sahip olmak Tekne için risk.
Hepimiz biliyoruz ki araçlarımızda karada  yıllarca sorunsuz çalışan makineler söz konusu deniz olduğunda sıkıntı çıkaracakları bir zamanı bize yaşatacaklardır.
Bu durumlarda müdahale edebilmek açısından düşünülmesi gerekli.
Ben şu anda bu şekilde bir tahrik sistemi istemezdim ikinci olabilir ama tek bu tip makine ise yanaşmazdım.

Selametle,

« Son Düzenleme: Ağustos 11, 2017, 11:30:03 Gönderen: Gökhan Akgün »


*

    A. C.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #2 : Ağustos 11, 2017, 11:59:57 »
Aslında sanki çok fazla yeni şey içermiyor. Denizde kullanılan elektrik motorları uzun zamandır var, yeni bir teknoloji değil pek. Menzil için gerektiğinde jeneratör desteği mümkün, yani pillerin yetersiz kaldığı zamanlarda mazot karşılığı seyir mümkün olabilir.

Sanki şöyle avantajları var gibi:

- Ağır dizel motor + birçok teknede zaten bulunan jeneratör yerine sadece tek bir jeneratör + hafif elektrik motoru

- Daha iyi ağırlık dağılımı sağlanabilmesi (motorun olması gereken yerine kıyasla akülerin, jeneratörün vb. ekipmanın serbestçe farklı yerlerde ve dağınık olarak konuşlandırılabilmesi)

- Dizel motora göre daha az mekanik içeren ve bakımı nispeten kolay olabilecek elektrik motoru

- Güneş enerjisi ile kısmen de olsa şarj olabilecek aküler ile kısa mesafelerde mazotsuz seyir

- Karinadan çıkan şaft vb. hareketli parça olmaması (sadece kablolar olacaktır sanırım) sayesinde bakım kolaylığı

Tabi bu arada aceminin de acemisi olduğumu belirtmemde fayda var. Eğer yanlış/saçma şeyler söylüyor isem affola.

Sevgiler.



*

    A. Ç.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #3 : Ağustos 11, 2017, 12:15:40 »
Enerji depolama sorunları çözülmedikçe elektrik motorlarının kullanımı çok uygun görünmüyor. Marinadan çıkıp yelkene geçip, dönüşte tekrar motorla marinaya dönmek bizim sularımızda rüzgarı her zaman bulmak mümkün olmadığından çok kullanışlı değil.

Ağırlık açısından da yarar sağlamıyor. Motor küçük ama beslemek ,ç,n kullanacağnız akü grubu hacmen ve ağırlık olarak oldukça büyük.

Çevre kirliliği açısndan baktığımızda da durum çok parlak değil. Tüm akümülatör sistemlerinin kısa veya uzun bir ömrü var. Sonuçta çöp oluyorlar.

Şimdilik buhar ardından benzin ve dizel motorlatrın  keşfi gibi yeni bir keşif beklememiz gerekiyor.


*

    H. E.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #4 : Ağustos 11, 2017, 13:25:14 »
Bence her teknede bir elektrikli motor olmalı. 2. motor olarak bulunmalı. Tekne dizel motorla veya yelkenle giderken o şaftın dönmesinden gelen bir kayışla bu motor aküleri de doldurmalı.

Ayrıca bir de rüzgar jeneratörü olmalı. Bunu kıçtaki yerine takınca rüzgarla dönüp elektrik üretmeli, denize sokunca akan suyun çarpmasıyla yine elektrik üretmeli. Hadi tek pervane ile bunları yapması için tasarımcıları bugün çok zorlamayayım; üstündeki rüzgar pervanesini söküp, deniz için pervaneyi takıp, denize sarkıtınca elektrik üretmeli.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    M. A.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #5 : Ağustos 11, 2017, 16:02:03 »
Akü grubunu salmada kullanabilirler aslında üreticiler.
Dünya bir salma ağırlığımız var, o içindeki kurşun ağırlık yerine akü grubu yerleştirilemez mi???
*

    A. C.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #6 : Ağustos 11, 2017, 16:29:02 »
Akünün bakımı, kontrolü, değiştirilmesi falan biraz zor olur sanki  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #7 : Ağustos 12, 2017, 12:58:26 »
Dev kruvaziyer gemilerinin, okyanusta çalışan büyük romörkörlerin elektrik motorlu olduğunu hatırlatmak isterim.

Elektrik için mutlaka akü gerekir diye düşünmeyin.

Dizel jeneratörü teknenin az kullanolan herhangi bir ses/ısı izoleli yerine monte edebilir, çok daha ergonomik bir iç tasarım yapılabilir. vb.vb.

öZgür (mobil)

*

    B. B.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #8 : Ağustos 13, 2017, 01:30:45 »
Youtube de zevk ve ilgi ile izlediğim sailing uma diye bir kanal var. Adamlar dunya turu yaptıkları tekneyi toparlarken (tanrım beni baştan yarat) motoru ve yakıt tankını söküp attılar. Sonra yerine çıkma bir forklift motoru taktılar ve tamamen bu elektrik motoru ile dunyayı turluyorlar. (Sadece marina gir çık) rüzgar yoksa yatıyorlar...
*

    K. G.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #9 : Ağustos 28, 2017, 13:09:53 »
Bende bir markanın fiyat listesinde bu motorun fiyatını gördüm. 75 K € yani orta halli bir tekne fiyatı. Alınırmı bilmem


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    K. G.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #10 : Ağustos 28, 2017, 13:24:38 »
Yanlış olmuş verdiğim bilgi. 14 mt tekne için 49.900 € imiş liste fiyatı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    N. D.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #11 : Ağustos 29, 2017, 10:16:16 »
Mevcut hemde TR de yapiliyor   NED SHIP SOLAR YACHT 19m   (sadece 1.5mil Euronuza bakar)
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. C.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #12 : Kasım 03, 2017, 09:54:56 »
Daha önce bu konuyu açmıştım ancak dün izlediğim bir belgeselden sonra tekrar aklıma geldi. 1940'ların başında Almanlar gelişmiş bir tank üretme üzerine çalışıyorlar ve görevlendirilenlerden birisi de bay Porsche, yani bugün bildiğimiz markanın kurucusu - o zamanların bir numaralı silah tasarımcısı.

Porsche, şanzımanın ağırlığı ve ağırlık dağılımı için tasarladığı tankta dizel jeneratör ve her iki palette iki ayrı elektrikli motor kullanmış. Elektrikli motorlar, aküden vs. değil doğrudan jeneratörden güç alıyor.

Ben de halen tekneler için bu yöntemin mantıklı olabileceğini düşünüyorum. Daha önce üstatlardan bunun elektrik depolama sorunu çözülmedikçe olmayacağı, akülerin ağırlığından ötürü yapılamayacağı gibi yorumlar gelmişti.

Ancak enerji depolanmayıp, üretildikçe kullanılırsa bu gibi engellerin olmayacağını sanıyorum. Dizel jeneratörün teknede istenildiği gibi yerleştirilmesi ve mekanik donanınımın ciddi derecede azalacak olması cazip görünüyor.

Hatta şimdi tek bir elektrik motoru yerine, daha ufak iki ayrı elektrik motoru merkezde değil de iskeleye ve sancağa doğru aralarında mesafe olacak şekilde yerleştirilerek katamaranlarda olduğu gibi üstün bir manevra kabiliyeti de kazandırılabilir teknelere. Bu da bir diğer avantaj olarak baş manevra pervanesini ortadan kaldırabilir.

Yani, mekanik kayıplar azalacağından verim artabilir. Ağırlık dağılımı ve yerleşim esnekliği sayesinde kullanışlılık artabilir. Çift pervane de olursa manevra yeteneği artacağı gibi düşük havalarda yine katamaran gibi tek motorla da yürünebilir.

Tüm tekneyi güneş enerjisi ile kaplamaya ya da devasa bir akü grubu bulundurmaya gerek yok aslında.
*

    S. Ş.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #13 : Kasım 03, 2017, 10:35:14 »
Alparslan korsanim ,

Sadece tahmin tankta kullanma sevepleri ayni hibrit arabadi gibi ani guc ihtiyacina elk motorunun karsilik vermesindendir.

Bizde hareketler gayet yavas , dizel motor  ve alternatorumuz var, diyelim ki alternatoru buyuttuk , ne isimize yararki ,yine dizel yakicaz gibi dusunun ...

Bu arada tesla hibrit otomobile girmeyecegini acikladi,detayi kisaca ne o ne oburu acayip bi yatirim arti eksileriyle diyor kisaca...
*

    O. E.

Ynt: Oceanvolt Elektrikli Motor
« Yanıtla #14 : Kasım 03, 2017, 10:57:35 »
Bu çözümde Dizel motorun yerini jeneratör alacak yine benzinciye gidip Mazot alacaksınız.