Eski teknoloji dizel motorlar euro mazot kullanıldığında takriben % 3 fazla yakabiliyor bu doğru.
Ancak bunun sebebi eski mazotun daha yağlı olduğu değil ( tam olarak ) yeni emisyon standartlarına göre kükürt oranını düşürdüler bunu düşürebilmek için ise mazottaki parafin oranı düştü. Bilindiği üzere parafin ilk dizel motorlardaki yakıttır. Mazot daha sonraları üretildi.
Parafin daha kalın bir kimyasal olduğu için enjektör memelerinden daha az miktarda geçmekte idi. Setan oranı daha düşüktür ve yanma zamanı biraz daha geçtir. Silindir içindeki yanma süresi milisaniyeler ile ölçülebilecek nispette yavaştır ve bu olaydan ötürü tork mesafesi uzar. Böylece kalite düşüklüğünü bir nebze tölere eder. Ama parafin ve yüksek kükürt oranı yanma odası diye tabir ettiğimiz bölümde,enjektör çıkışlarında,egzos manifoldunda yağlanma,kurum gibi zararlara neden olur. Şimdi gelelim ikinci soruya. Evet mazota düşük miktarda 10 numara veya tt2 ( iki zamanl motor yağı ) koyarak çok küçük tasarruf sağlanabilir. Ama vereceği zararlar getirisinden fazla olacaktır. Bence en ucuz ( katkısız ) mazot en iyisidir. Diğer arkadaşlarımında dediği gibi rafine çıkışı hepsi aynı. Markalar birtakım katkılar ile bize madik atıyorlar.