0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. D.

Sevgili kosanlar,

bilindigi üzere bazi tekneler bordosu boya iken bazilari Jelkod ilen boyanmis.
Mesela Beneteau lar Jelkod
Jeanneue lar boya

En azindan eskileri böyle idi.

1 - sizce hangisi boya mi jelkod mu terci edilmeli
Neden?

2- boya olan bir tekne jelkoda cevirmek mümkünmü?
nelere dikkat etmek gerek?

3- Jelkod boyama yaparken ayrica nelere dikkat etmek gerek?

4- Jelkod boyanin bircok farkli olani var bunlarin hangisi tekne bordosu icin uygundur?

5- Jelkodu istenirse RAL numarasini verip hazir istenen renkte almakmi, yoksa rek pigmenleri ilen istedigimiz rengi kedimiz mi karistirmaliyiz?

Bu arada maliyet acisindan Jelkod cok daha ucuza mal oluyor.

Boya ve jelkod konusu benim cok bilmedigim bir konu, onun icin fikrinize ve bilginize basvurmak istedim.




*

    A. Ç.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #1 : Ocak 13, 2022, 16:21:39 »
Jelkot polyester esaslıdır, tekne gövdesine tutunması kimyasal yöntemle olur yani jelkot veya polyester tam priz almadan birbirine uygulanır ve kimyasal olarak birbirine tutunurlar. Priz almış polyestere jelkot tutunmaz, yani fiziki yapışma özelliği yoktur. Çok iyi hazırlanmış polyester zemine bile jelkot tutunmuş gibi görünse de azami 3 yıl içinde duvar kağıdı gibi polyester üzerinden sökülür. bu nedenle priz almasını tamamlamış polyester bir tekne üzerine jelkot uygulanmamalıdır. Aynı şekilde epoksi üzerine de jelkot tutunmaz.

Polyester ile epoksinin özelliklerini birleştirmiş vinilester reçine ise yapışma konusunda daha başarılıdır. Donmuş polyester üzerine epoksi kadar iyi olmasa da tutunma sağlar. Fiberglas bir tekneye jelkot uygulanacaksa zemin boya için iiyce hazırlandıktan sonra vinilester reçine ile boyanmalı ve dokunma sertliği oluşur oluşmaz üzerine jelkot uygulanmalıdır. böylece fiziki olarak polyestere yapışan vinilester jelkot ile de kimyasal bağ oluşturarak yapışmayı sağlar. Uygulama açısından çok kolay bir yöntem olmadığından teknenin komple boyanması gerekiyorsa çift komponentli poliüretan boya en uygunudur.


*

    K. G.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #2 : Ocak 13, 2022, 16:24:34 »
Jel coat’a renk, gövde kalıpta iken son katlara pigment katılarak veriliyor. Beneteau genelde renkli jel coat kullanırken, Jeanneau sadece boya yapıyor. Hanse’de bu iki markaya göre çok daha fazla jel coat ve boya seçenekleri vardı, ama artık sadece gri jel coat ve boya yapıyor. Çünkü ultraviole nedeniyle jel coat birkaç sezonda resmen dalga dalga yanıyor.
Boya fiyatları ise markadan markaya değişmekle birlikte kel coat renk vermenin yaklaşık 4 veya 5 kat daha yüksek rakamlı oluyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    K. G.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #3 : Ocak 13, 2022, 16:25:39 »
Tekneye daha sonra renkli jel coat tatbik edilebileceğini sanmıyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    G. Y.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #4 : Ekim 27, 2023, 14:46:59 »
Değerli kaptanlar, kalıptan jelkotlu olarak çıkan bir gövdeye ayrıca akrilik boya atılır mı ?
Jelcot zaten bir boya ve kalıptan jelkotlu çıkan tekneye sadece cila yapılır diye biliyorum.
Ancak kalıptan çıkarken hasar varsa ve macunla kapatılmışsa jelkotlu gözenin komple boyanması sizce doğrumudur ?
Boya zamanla dökülür mü ?

*

    A. Ç.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #5 : Ekim 27, 2023, 15:05:57 »
Jelkot oldukça sağlıklı bir üst katmandır, çatlaması veya hasar görmesi hakinde tekne akrilik veya poliüretan boya ile boyanabilir. Kaliteli bir boya çok uzun süre dayanır.
*

    M. A.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #6 : Ekim 27, 2023, 16:31:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jelkot polyester esaslıdır, tekne gövdesine tutunması kimyasal yöntemle olur yani jelkot veya polyester tam priz almadan birbirine uygulanır ve kimyasal olarak birbirine tutunurlar. Priz almış polyestere jelkot tutunmaz, yani fiziki yapışma özelliği yoktur. Çok iyi hazırlanmış polyester zemine bile jelkot tutunmuş gibi görünse de azami 3 yıl içinde duvar kağıdı gibi polyester üzerinden sökülür. bu nedenle priz almasını tamamlamış polyester bir tekne üzerine jelkot uygulanmamalıdır. Aynı şekilde epoksi üzerine de jelkot tutunmaz.

Polyester ile epoksinin özelliklerini birleştirmiş vinilester reçine ise yapışma konusunda daha başarılıdır. Donmuş polyester üzerine epoksi kadar iyi olmasa da tutunma sağlar. Fiberglas bir tekneye jelkot uygulanacaksa zemin boya için iiyce hazırlandıktan sonra vinilester reçine ile boyanmalı ve dokunma sertliği oluşur oluşmaz üzerine jelkot uygulanmalıdır. böylece fiziki olarak polyestere yapışan vinilester jelkot ile de kimyasal bağ oluşturarak yapışmayı sağlar. Uygulama açısından çok kolay bir yöntem olmadığından teknenin komple boyanması gerekiyorsa çift komponentli poliüretan boya en uygunudur.

Hocam jelkot çatlağı veya ufak tefek atıklar için jelkot tamir kiti mi başarılı olur yoksa epoksi ile tamir etsek  mi başarılı olur..
*

    A. Ç.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #7 : Ekim 27, 2023, 16:42:13 »
Jelkot tamir macunu küçük çatlaklarda yeteri başarıyı sağlıyor. Daha büyük tamirlerde vinilester reçineyi astar gii uygulayıp üstüne jelkot macunu veya boyası uygulayabilirsiniz. Epoksi üzerine jelkot maalesef iyi tutunmuyor. üyük onarımlarda ise epoksi ve elyafla çalışıp, jelkot aşamasına geldiğinizde bir kat vinilester kullanıp üstüne jelkot uygulayabilirsiniz. Sağlamlık açısından epoksi rakipsiz olsa da vinilester reçine de epoksi yerine tekne üstünde kullanılabilir. Su kesimini altında epoksiden şaşmayın.
*

    M. A.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #8 : Ekim 27, 2023, 17:49:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jelkot tamir macunu küçük çatlaklarda yeteri başarıyı sağlıyor. Daha büyük tamirlerde vinilester reçineyi astar gii uygulayıp üstüne jelkot macunu veya boyası uygulayabilirsiniz. Epoksi üzerine jelkot maalesef iyi tutunmuyor. üyük onarımlarda ise epoksi ve elyafla çalışıp, jelkot aşamasına geldiğinizde bir kat vinilester kullanıp üstüne jelkot uygulayabilirsiniz. Sağlamlık açısından epoksi rakipsiz olsa da vinilester reçine de epoksi yerine tekne üstünde kullanılabilir. Su kesimini altında epoksiden şaşmayın.

3-5 yerde minik kılcal çatlaklar gördüm ..Onların tamiri için jelkot tamir kiti almıştım , epoksi almaya gerek yok o zaman..

Teşekkür..
*

    A. K.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #9 : Ekim 27, 2023, 17:51:28 »
Tekneyi geçen sene bazı yerlerde elyafa kadar kazıyıp  üst üste gelen zehirlileri kazıdık, karinayı komple epoksi kapladık. Üzerine zehirli sürdük . bir sıkıntı olur mu
« Son Düzenleme: Ekim 27, 2023, 17:52:41 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    A. Ç.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #10 : Ekim 27, 2023, 19:00:12 »
Mustafa Alp: Sadece jelkot tamir macunu yeterli olur.
Atilla Kaplan; Epoksi su kesiminin altında daha sağlıklıdır. Bu uygulamayı neden yaptığınız önemli, Su kesiminin altında jelkotun kazınmzasının nedeni genellikle ozmozdur. Eğer teknenizde ozmoz belirtisi varsa, jekotun kazınıp, teknenin en az usulüne uygun 2 ay veya daha fazla kurutulup fiberglasta rutubet oranı düşürüldükten sonra uygulanması gerekir. Jelkotun kazınıp, usulüne uygun ve yeterl kadar kurutulmadı ise tekrar ozmoz olma ihtimali vardır. Tekne altının kazınıp epoksi uygulanması ozmoz tedavisi değildir. Ozmız tedavisi fierglasın usulüne uygun ve yeterli süre için kurutulmasıdır. Amelyatlarda kasç dikiş sorusu çok sorulur. Aslında atılan dikiş sayısı çok önemli değildir. Cerrahın ameliyat ettiği organda yaptıklarıdır. Dikiş sadece o organa ulaşmak için  açılmış deri yarasıdır. Ozmozda da aynıdır. Asıl tedavi fiberglasın usulüne uygun ve yeterli süre kurutulmasıdır. Ozmozdan korunmak için jelkotun kazınmadan üstüne teke suya indikten sonra epoksi uygulanması veya ozmozlu  bir teknede jelkotu kazıyıp epoksi uygulamak ozmoz olmasını engellemez. Bu maalesef yanlış bilinen ve uygulanan bir yöntemdir. Epoksi sadece yaralanmış sayılabilecek tekne gövdesinin onarılmasıdır, yani ameliyat yarasının kapatılmasıdır.
*

    A. K.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #11 : Ekim 27, 2023, 19:12:53 »
Kazinmasinin sebebi , senelerce alt kazinmadan zehirli atilip vasinçli suyla yıkandiğında bazi yerlerde jelkot zarar gordü. Ufak ufak tamirle uğraşacığimiza  bozuk yerleri epoksi ile tamir edip, bozuk kenarlari düzgün olsun diye kaziyip teknenin altini komple epoksi macun sürdük.
*

    A. Ç.

Ynt: Jelkod tekkne boyasi dikkat edilmesi gereken hususlar neler.
« Yanıtla #12 : Ekim 27, 2023, 20:22:08 »
u koşullarda epoksinin zararı olmaz aksine ozmoa karşı dayanımı arttırır.