0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Jelkot polyester esaslıdır, tekne gövdesine tutunması kimyasal yöntemle olur yani jelkot veya polyester tam priz almadan birbirine uygulanır ve kimyasal olarak birbirine tutunurlar. Priz almış polyestere jelkot tutunmaz, yani fiziki yapışma özelliği yoktur. Çok iyi hazırlanmış polyester zemine bile jelkot tutunmuş gibi görünse de azami 3 yıl içinde duvar kağıdı gibi polyester üzerinden sökülür. bu nedenle priz almasını tamamlamış polyester bir tekne üzerine jelkot uygulanmamalıdır. Aynı şekilde epoksi üzerine de jelkot tutunmaz. Polyester ile epoksinin özelliklerini birleştirmiş vinilester reçine ise yapışma konusunda daha başarılıdır. Donmuş polyester üzerine epoksi kadar iyi olmasa da tutunma sağlar. Fiberglas bir tekneye jelkot uygulanacaksa zemin boya için iiyce hazırlandıktan sonra vinilester reçine ile boyanmalı ve dokunma sertliği oluşur oluşmaz üzerine jelkot uygulanmalıdır. böylece fiziki olarak polyestere yapışan vinilester jelkot ile de kimyasal bağ oluşturarak yapışmayı sağlar. Uygulama açısından çok kolay bir yöntem olmadığından teknenin komple boyanması gerekiyorsa çift komponentli poliüretan boya en uygunudur.
Jelkot tamir macunu küçük çatlaklarda yeteri başarıyı sağlıyor. Daha büyük tamirlerde vinilester reçineyi astar gii uygulayıp üstüne jelkot macunu veya boyası uygulayabilirsiniz. Epoksi üzerine jelkot maalesef iyi tutunmuyor. üyük onarımlarda ise epoksi ve elyafla çalışıp, jelkot aşamasına geldiğinizde bir kat vinilester kullanıp üstüne jelkot uygulayabilirsiniz. Sağlamlık açısından epoksi rakipsiz olsa da vinilester reçine de epoksi yerine tekne üstünde kullanılabilir. Su kesimini altında epoksiden şaşmayın.