0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. A.

Irgat Sorunu
« : Haziran 09, 2014, 13:32:49 »
Hafta sonu ponton'da zincirdeki yosunları temizlemek için ırgatı çalıştırdım. 2-3 metre inmeden durdu, ses seda yok, ne ileri ne geri. Kumanda panelinden tak tak rölenin çekme sesini duyuyorum ama ırgatta hiç ses yok. Yandımı acaba dedim ama koku gelmiyor. Sigortalara baktım, gördüğüm kadarı ile herşey yolunda, zaten el sığmıyor panelin içine, fazlada kurcalamak istemedim.

Daha önce buna benzer bir sıkıntı yaşayan ya da fikri olan bir el atabilir mi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şimdiden teşekkür ederim.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not: Elektrik diyagramına baktım, servis aküsünden besleme alıp, 100A NH sigorta üzerinden bu kutuya geliyor. Ama bir gariplik var, şemada 3 adet NH sigorta gözüküyor, gerçekte 2 adet var. İkisini de söktüm, ama röle hala tık tık çekiyor. Kaçak tesisat yapmış bu Almanlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    B. B.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #1 : Haziran 09, 2014, 15:06:55 »
Termik atmis olabilir mi?
En güzeli, röle kapatınca röle üzerindeki Irgat'a giden kablolardan gerilim var mı diye ölçmek bence,


*

    M. A.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #2 : Haziran 09, 2014, 16:49:12 »
Selamlar,
Motorunuza yeni bakım yaptırdınız mı? Bu soruyu soruyorum çünkü;
eğer sizdeki sistem de benimkiyle aynıysa, yani ırgatınız sadece motor çalışırken çalışıyorsa şu çözüm olabilir belki.
Alternatörün arkasında motor çalışırken ırgata "ben çalışıyorum" mesajını gönderen bir kablo var. Motor ustası bakımını yaparken nasıl başardıysa, o kabloyu yuvasından çıkarmış ve yerine geri takmamış ya da görmemiş. (Bu yüzden 40 metre zinciri elle çekmek zorunda kalmıştım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
Bir erkek ve dişi kablo boşta duruyorsa, muhtemelen bağladığınız anda problem gidecektir. zira ben marinaya geldiğimde, aklıma gelince elde fener ilk iş oraya daldım. Bu ikisini (inşallah yanlışlıkla böyledir duasıyla) birleştirdim. sonra ırgat düğmesine basınca, o güzel sesi duydum.. (ırgat bakımına gidecek paranın cebine girme sesi!!)  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Umarım siz de o güzel sesi duyarsınız...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    G. B.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #3 : Haziran 09, 2014, 21:01:39 »
Murat Ayduk korsanın yaşadığı benim de başıma geldi.
Irgat sadece motor çalıştığında çalışıyor ise, motordan ırgata giden sinyalin kesilmemesi gerekiyor.
Benim yaşadığım sinyal kesilmesinin nedeni bu sinyali gönderen kablonun ucundaki minicik fişin yerinden çıkmış oluşuydu, sarsıntı vb bir nedenle.


*

    S. A.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #4 : Haziran 09, 2014, 21:40:08 »
... ırgatı çalıştırdım. 2-3 metre inmeden durdu ...

Dendiğine göre ırgat, motorun çalışıp çalışmadığına bakmıyor demektir.

Barış Korsan'ın taktiği doğru teşhis getirebilir. Orada akım varsa sorun vinçte, akım yoksa muhtemelen termikte sorun vardır.

*

    H. Ü.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #5 : Haziran 10, 2014, 16:42:53 »
Şase bağlantısınada bakın derim.
*

    C. A.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #6 : Haziran 10, 2014, 17:53:59 »
Murat korsanım, motor bakımı yaptırdık ama bu bakımdan sonra en az 10 kere demir atmışlığımız var. Pontonda, sahilden besleme alırken yani motor çalışmazken de demiri atıp çektim daha önce. Anlamadığım şu; Bavaria 30 Wiring Diagram'a göre sistemi besleyen 100A sigorta (NH Sigorta) var. Bunu devreden çıkardıktan sonra röle hala nasıl çekiyor? Panel 302'de 3 adet sigorta ve bir termik var ama ona bakmadım açıkcası. Ben 301 Panelin içinde ya da NH'ların olduğu yerde ayrı bir termik aradım.

Hafta sonu bakacağız, olmadı çağıracağız bir elektrikçi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. D.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #7 : Haziran 10, 2014, 18:00:17 »
cengi
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat korsanım, motor bakımı yaptırdık ama bu bakımdan sonra en az 10 kere demir atmışlığımız var. Pontonda, sahilden besleme alırken yani motor çalışmazken de demiri atıp çektim daha önce. Anlamadığım şu; Bavaria 30 Wiring Diagram'a göre sistemi besleyen 100A sigorta (NH Sigorta) var. Bunu devreden çıkardıktan sonra röle hala nasıl çekiyor? Panel 302'de 3 adet sigorta ve bir termik var ama ona bakmadım açıkcası. Ben 301 Panelin içinde ya da NH'ların olduğu yerde ayrı bir termik aradım.

Hafta sonu bakacağız, olmadı çağıracağız bir elektrikçi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

cengiz korsan,

röle çalışma mantığı (onu çeken devre ayrı, ırgat çalıştırma anahtarı kucuk akımla calısır) rölenin çektiği ve esas motoru calıstıran devre ayrı calısır bu da yüksek akımlı devre. bu devrede 100 amperlik sigorta vardır kabloyu takip et bulacaksın buyuk kibrit kutusu şeklinde olabilir.  bu sigorta atmış olabilir.
bir diğer sebep:  bu sigortaya bak önce o bozuk değilse ırgatı açıp içine bakacan, rölenin olduğu yere. ya rölenin bağlantısı kopmuştur (bu bağlantı kalın bakır levha ile bağlanmış olabilir bu levha bükülerek bağlanıyor ve zamanla kırılabiliyor) veya röle bozulmuştur (çeken taraf değil de diğer tarafı )

*

    C. E.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #8 : Haziran 12, 2014, 12:24:52 »
Bizim nesil Bavariaların sorunu. Elektrik paneli arkasına ulaşım zor. Şu röleyi koyacak başka yer bulamadılar mı?

Rölenin kontrol devresi panodaki çapa işaretli sigortadan beslenir. Büyük sigortayı sökünce çalışması normal. (Panodan kapatmanız rağmen çalışıyorsa, ayrı bir sorun olarak ilgilenin. Tekneyi boydan boya giden bir kablo kontrolünüz dışında enerjili kalıyor)

Röle tıklıyorsa büyük ihtimal çalışıyor. Kontrolü kolay. Gördüğüm kadarıyla tepesinde 4 büyük bağlantı var. İkisi aküden gelen, normalde 12+ Vdc ölçmeniz lazım. İkisi çıkış. Irgat düğmesine basınca aynı voltajı okumanız lazım.  (Irgat aşağı/yukarı çalışırken, bunların +/- yön değiştirir. 5 kablo varsa olay farklı)

Bundan sonra ırgata kadar her ek noktasında voltaj kontrolü yapmak lazım. Irgata en yakından başlamak mantıklı. Eğer ırgat/zincir boşluğunda yoksa, ön kamaranın önündeki panelin arkasında bir bağlantı vardır.

Püf noktası: voltmetreyi klemens veya akü tarafı kabloya değil, ırgat yönündeki tellere değdirin. Bu sayede bağlantıdaki bir zayıflığı da tespit edersiniz.

Eğer ırgata enerji ulaştığından emin olursanız, ya iç bağlantısı sorunludur, ya da motor kömürüdür. (Tekne içinde parmağım kadar kabloların ırgat içinde ne kadar inceldiğini görünce şaşırmıştım.) Irgatı yerinden söküp sanayiye götürebilirseniz ikisini de çok ucuza halledebilirsiniz. Kablo sorunu olsa bile sökmüşken kömür değişimi mantıklı olabilir.

*

    H. A.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #9 : Haziran 12, 2014, 13:12:59 »
Irgatı sökünce kablo bağlantılarını sıkın.Bağlantı yerlerinin altına plastik takozlar koymuş fabrika.Zamanla bu plastik takozlardan dolayı bağlantı somunları gevşiyor.Altına bir somunla kontra yaparsanız bir daha gevşemiyor.
Aynı söylediğiniz arızadan 5 kez ırgatı söktük ve sonunda arızanın bundan kaynaklandığını tespit ettik.
Hiç uğraşmayın arıza budur
Yalnız ırgatı sökmek kolay, geri montajda kabloları ırgatın içine koyması çok sıkıntılı.
Kolay gelsin.
*

    A. R. K.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #10 : Haziran 12, 2014, 22:23:18 »
Ön kalbinde irgat tarafindaki kapağı Sök.  Içinde yaklaşık 8 -10 mm çapında kablonun ek bağlantısını göreceksin.
Ben aynı sorunu ekteki oksit'i temizleyerek çözmüştum.  Kablo ek yerini ,başka bir kabloyla bypass yapınca sorunun orada olduğu anlasilmisti.
Bende böyle olmuştu. .. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kolay gele...
« Son Düzenleme: Haziran 12, 2014, 22:24:49 Gönderen: Ali Riza Kadiz »
*

    C. A.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #11 : Haziran 19, 2014, 15:13:11 »
Tekrar merhaba,

Sonunda arızayı bulduk, Cem korsanım haklı çıktı. Zorlanmadan dolayı kömür yuvaları yanmış. Eklerde sorun yok, motor sağlam, kömürlere baskı yapınca gayet güzel çalışıyor.

Aküden 16 ya da 25 mm2 gelen kablo, gayet güzel kablo pabucu, somun, vida ile motordan gelen tahminen 4mm2 lik kabloya bağlanıyor. Gayet sağlam yapmışlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şimdi sorun orjinal olan bu parçayı bulmakta. Nerede satıldığı konusunda bilgisi olan var mı?

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #12 : Haziran 19, 2014, 15:35:05 »
Kömürler değişecek, kollektör tornada düzeltilecek, yuvalar onarılacak. Sanırım en doğrusu işini bilen bir şarj - marş tamircisine götürmenizdir.
*

    C. A.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #13 : Haziran 23, 2014, 16:11:04 »
Bizde öyle yaptık, iyi bir tamirci bulup hallettirdik. (120 TL)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Onun dışında hazır bu işe girmişken kumandanın ikizini kokpite taşıdık, hem rahat demir atmak için, hemde kaybolma, bozulmaya karşı önlem aldık. (100 TL)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu işlerin tamamını; Güven kaptan (Koca) çok teşekkür ediyorum, çok iyi bir usta önerdin, dediğin kadar varmış, Yusuf ustaya işçilik için 150 TL vererek hallettik. Gayet memnunum, tavsiye ederim.

Yardımcı olan tün dostlara birkez daha teşekkürler.

*

    A. E.

Ynt: Irgat Sorunu
« Yanıtla #14 : Aralık 13, 2020, 11:23:30 »
Cengiz Kaptan ve Guven Kaptan
Ustanin tel veya koordinatlarini alabilirmiyim?
Bizim Irgat Cuma gunu ayni durumdaydi. Birakip geldik mecburen.
Haftaya bir baktiralim.
Teşekkurler