0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu arada ultra'nın ekonomik galvaniz versiyonunu çıkarmama nedenini bilen var mı? Aşağı yukarı her çapanın iki versiyonu var.
Mehmet kaptan, siz neden gelmiyorsunuz İzmir’e?Sevgiler,
Sizin çapa ne?
7 senedir her demir yerinde dalıp teknelerin demirlerini gözlüyorum. Sabah tekrar kontrol ediyorum vs. Ege'de, Türk ve Yunan kıyılarında hemen her zeminde ve hava şartında inceledim. En son geçen sene 4 tekne aynı şartlarda, aynı zamanda demirleyerek 1 ay geçirdik. Vardığım sonuç; zor zemin şartlarında (eriştelik, sert zemin, üstte 5 cm kum altı kaya gibi sert vb.) Mantus ve Rocna Ultra'dan daha başarılı. Kurala uygun, akademik atarsanız Delta'dan, CQR'a kadar hepsi saplanıyor. Ancak pratikte Ultra, Mantus ve Rocna "at-unut" türü çapalar. Nasıl inerse insin zemine, dönüp tutuyorlar ve pek öyle zincirin yarsını ser, ırgatı durdur, tornistan'da yarım yol ver, gerilsin falan diye uğraşmıyorsun. Ama esas fark teknenin gece boyu döndüğü durumlarda ortaya çıkıyor. Mantus ve Rocna bu dönmelerde zeminden hiç kurtulmuyor veya çok kısa mesafede tekrar saplanıp tekneyi başarıyla tutuyor. Ultra bazen 5-10 metreye varan mesafeler gezip yine de tutuyor.Ege'de dolaşmak için benim önerim teknede bu yeni nesil demirlerden biri başta takılı olmalı. Yedekte bir tane hafif Fortress, bir tane sökülüp az yer kaplayan Admiralty ve bir de kıçtan bağlamalarda, teknenin kıçını kısa süre tutacak, elle atıp alabileceğiniz, halata bağlı küçük Fortress vb. demir yeterli.Admiralty çok zor kayalık zeminler için, tekne boyuna uygun Fortress iki demir gerektiği zamanlarda açılı iki demir atmak veya tandem demirlemek için...Artı demir kurtarma kancası, artı bosa donanımı artı lastik ve yay esneticiler. Rüzgarın alnına demirlemedikten sonra böyle bir donanımla hemen her koyda ve limanda kalabilirsiniz.
Denize göre pek değişmiyor. Ege'de çalışan Marmara'da da çalışır.
Hakan korsanim tesekkur ederim..Mac Gregor Lar icin hangi ve kaclik capa onerebilirsiniz?