0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. E.

Havuzluk su tahliye sistemi.
« : Aralık 17, 2010, 10:34:29 »
 Cemre'nin havuzluk tahliye sisteminde zeminde bulunan sifon delikleri havuzluğa dolan suyu yeterince hızlı boşaltmıyor.Üzerine gelen yağmur sularını tahliye ediyor ama kova ile su döküldüğünde çok uzun sürüyor.
 Havuzluk tabanı ile su seviyesi arası 18cm.Bu sistemi başka nasıl geliştirirsem.yeterli süratle tahliye sağlayabilirim?


*

    C. G.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #1 : Aralık 17, 2010, 10:52:34 »
Ah Mustafa,
Evrensel bir problem ve tabii soru. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Havuzda biriken su atmosferik basınçla giderlerden tahliye olduğundan ve sadece 18 cmlik bir mesafe olduğundan zor boşalıyor.
Önerim:
Farş altından karina giderine ulaşan hortuma/lara 1veya 2  adet plastik T bağlantı takıp eğer müsaitse bir tahliye de aynaya vermek olabilir.

Bu tahliye sistemi "self bailing" projelerde var. Ancak karina tahliye deliklerini her nedense ustalar çok yukarıya açıyorlar. Asgari mesafe su hattından 20 cm olmalı. Tayo-Mar'da da aynı problemi yaşıyoruz. Oysa projede bu mesafe asgari 25 cm iken 15 cm de açtılar.

Çok serpintili havalarda tahliyeye yardımcı olmak için el pompası kullanıyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. A.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #2 : Aralık 17, 2010, 11:18:59 »
Aynı sorun bendede var  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Aslında çözümü var ama tekneyi dağıtıp bidaha yapmak lazım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap En güzeli ve Kolayı havuzluğa kova ile su dökme Mustafa Abim. Bizim Ahşap tekneler için Su büyük sorun. Havuzluktan tekneye giren su Ahşabı çok fena çürütüyor.


*

    M. E.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #3 : Aralık 17, 2010, 11:25:43 »
Sevgili Cem ağabey,
Cemre'de karina tahliye çıkışları su seviyesinden 48cm.(orta hattan dik indirilen izdüşümde)aşağıda.Yani seviyede problem çıkışta değil suyun girişinde.(18cm.)
Hava firarı yardımcı olur mu? Böyle bir uygulama var mı?
Biliyorsun Cemre Double ender .Kıçayna olmadığına göre T çıkışlı eklenti kıça yakın  bordaya su seviyesinin altında (?) veya üstünde(?) kaç cm. olmalı?


*

    A. Ç.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #4 : Aralık 17, 2010, 11:29:45 »
Tüm sistemin genişliğin arttırmak gerekir. Bu tür tahliyelerde kullanılmas gereken tesisat 2 parmaktan aşağı olmamalıdır. Bu kadar az bir yükseklikte iskele giderini sancağa sancak giderini ise iskeleye bağlamak şarttır. Bu şekilde tekne yattığında havuzluğa su girmesi önlenir. Bu hortum boyunu arttırdığından su tahliyesini yavaşlatır. Bu nedenle mümkün olan en yüksek çapta gider kullanılmalıdır.  

*

    M. E.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #5 : Aralık 17, 2010, 11:35:42 »
Murat Kardeşim,Kovayla zaten suyu denemek amaçlı döküyorum (üstelik deniz suyu)Sert havalarda seyirde henüz havuzluğu tamamen dolduracak denizler atlamadı ama tedbirli olmak daha hayırlıdır.Sayın Sadun Boro bir ingilizle yaptığı seyirde Biskay körfezindeki fırtınada self drain olmayan teknede havuzluğu muşambayla kapladığını yazıyordu.Bu bile düşündüğüm tedbirler arasında.önce güvenlik kardeşim.  
*

    A. Ç.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #6 : Aralık 17, 2010, 11:39:52 »
Sert havada havuzluğa aşırı su dolmasını önlemenin bir yolu da havuzluğa dolu bidon vs. doldurmaktır. Bunlar dolu olmalıdır. Böylece tekne havuzluğunda su birikmez.
*

    M. E.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #7 : Aralık 17, 2010, 11:41:37 »
Ahmet Korsan Cemre'nin de tahliye hortumları çaprazlamalı ve 1 1/4 ''belki 2'' yapmak biraz daha faydalı olabilir ama benim istediğim kadar olur mu?
*

    M. E.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #8 : Aralık 17, 2010, 11:42:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sert havada havuzluğa aşırı su dolmasını önlemenin bir yolu da havuzluğa dolu bidon vs. doldurmaktır. Bunlar dolu olmalıdır. Böylece tekne havuzluğunda su birikmez.
Bunu anlamadım.
*

    A. Ç.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #9 : Aralık 17, 2010, 11:59:27 »
Tekne havuzluğuna su girip tekneti ağırlaştırmaması için, havuzluğun için tekne içindeki malzeme ile doduruyoruz. En iyi malzeme de yedek mazot ve su bidonları. Havuzluk dolsa bile bidonlar kadar az su havuzlukta kalıyor.
*

    C. G.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #10 : Aralık 17, 2010, 12:18:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Cem ağabey,
Cemre'de karina tahliye çıkışları su seviyesinden 48cm.(orta hattan dik indirilen izdüşümde)aşağıda.Yani seviyede problem çıkışta değil suyun girişinde.(18cm.)
Hava firarı yardımcı olur mu? Böyle bir uygulama var mı?
Biliyorsun Cemre Double ender .Kıçayna olmadığına göre T çıkışlı eklenti kıça yakın  bordaya su seviyesinin altında (?) veya üstünde(?) kaç cm. olmalı?

Afedersin Mustafa. Cemre'nin double ender olduğunu unuttum.
Hava firarı bu sistemde pek uygulanmıyor.
T bağlantılardan sonra kıça yakın ve su seviyesinin hemen üstüne yapılabilir. Tabii 18/15 cm lik yüksekliği korumak kaydı ile.
Burada da bir başka sorun çıkabilir. Motor seyrinde kıç bastıkça tahliyeler su altında kalacak ve muhtemelen içeri yürüyecektir.
Ölçüsüz ve mantıksız bu uygulama BCC "Siyah Kayıkta" yapıldı. Havuz farş seviyesi ile su seviyesi arası 20 cm olmasına rağmen sadece aynaya ve su seviyesi hemen üzerine açılan 2 adet tahliye deliğinden hem motor hem de yelken seyrinde havuza su geldiğini söylediler.

Diğer taraftan Ahmet'in dediği de doğru: Yani havuz tahliyelerinin karinaya çapraz bağlantısı.  Bendeki hortumlar projeye uygun olarak 1,5 parmak ama yetmiyor. Belki 2 parmak ile kurtarabilirim.

Öte taraftan Gollant Gaffer'da da aynı sistem 1,5 parmak vardır. Havuz kendini hemen tahliye ediyordu.
*

    Ö. O.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #11 : Aralık 17, 2010, 13:55:03 »
Kıça su altına açılan tahliye delikleri teknede yol varken vakum yaratıp daha hızlı tahliye edemez mi?Ya da bunu sağlamak için herhangi bir modifikasyon yapılabilir mi?
« Son Düzenleme: Aralık 17, 2010, 13:55:14 Gönderen: Özden Oğul »
*

    C. T.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #12 : Aralık 17, 2010, 13:58:50 »
Cabbarda yaklaşık 10cm çapında 2 adet tahliye hattı var bunlar direk olarak motorun yanından salmanın 60-70 cm gerisine bağlı.Yani çıkışları su hattının altında kalıyor.
*

    C. T.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #13 : Aralık 17, 2010, 13:59:53 »
Not: hiç bir zaman havuzlukta su birikmesi problemi yaşamadım. Bu da Özden Korsanın teorisini doğruluyor...
*

    A. Ç.

Ynt: Havuzluk su tahliye sistemi.
« Yanıtla #14 : Aralık 17, 2010, 14:06:42 »
1,25 parmak ile 2 parmak arasında kareleri ile orantılı fark var. 1,25x1,25=1,5625 2x2=4. Yani geçen su miktarı yaklaşık 3 kat artacak.

Teknenin altında oluşan su akım hızı ile havuzluğun daha çabuk boşaltılmasın sağlayacak bir sistem yapılabilir. Bunun için çıkış ağzına huni benzeri bir düzen kurmak gerekir. İçinden geçen su yukarıdan da suyu çeker. Bunu iyi düşünüp planlayıp yapmak gerekir. Bu vakum etkisi su gibi havayı da çekecektir ve havuzlukta su olmadığı zaman çekilen hava geçtiği yerin şekline göre ses yapacaktır.