0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
.(ama bencede en iyi kara baştan kara)
Bende anladım anlattıgınıda Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap anlamyanlar için tekrar olsun dedigimdi.
Omurga salmalı teknelerde dümen sorununa ilişkin olarak uzun yıllar uyguladığım ve istediğim yere rahatca girip çıktığım yöntemi paylaşayım istedim sizlerle.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDaha önce de yazmıştım 15 yıl kadar klasik tip tırhandil ile dolaştım Ege de. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Maşallah, Uçarı ve diğerleri gibi başına buyruk, kıçına kuyruk bir koca tekneydi 25 ton kadar. İstediği yere gider, hiç söz dinlemezdi.Günlerce rıhtımda diğer tırhandillerin manevralarını seyrettim. (Guletler dümen yapısı farklı olduğu için herhalde hiç sorun çıkarmıyorlar) Kaptanların eli sürekli gaz kolunda ve bir gaz verip bir kesiyorlar. Sonunda keşfettim ki tornistan manevrası sırasında önce hızlı yol veriliyor tekneye, sonra makina boşa alınıp dümen tutuluyor ve isteğe uyuyor tekne. Sanırım pervanenin dümen palası üzerindeki suyu emmesi, palayı boşa çıkarıyor. Boşa alınınca, pala rahatladığı için ve tekne üzerinde de yol olduğundan kuzu kuzu dönüyor istenen yöne. Bu yöntemle çok rahat ve istenen yöne manevra yapılıyor. Yöntemin özü; yüksek devir gaz ver, boşa al dümen kır.
delikanli kayiin sagi solu oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap