0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. H.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #15 : Şubat 20, 2016, 23:36:19 »
Bu gün bu tekne ile bu sezon girilen 8. yarışta bir kez daha birinciliği aldık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çok eğlenceli bir tekne olduğu kısmına katılıyorum elbette Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama cesur olmak yerine tedbirli ve akılcı olmak çok daha iyidir diye düşünüyorum.
Bu tekne broşa düşer. Hem de öyle hızlı düşer ki, ne olduğunu bile anlayamazsınız. Alper korsan dediğinde çok haklı. Tepkileri çok hızlı bir tekne. Dikkatli olmak lazım. Dalgaya karşı tepkilerine özellikle dikkat edin derim...
Bir de güvenlik halatını uzun tutmayın. 1 metreden fazlası korumaktan çok zararı büyütücü hale gelebilir...


*

    O. A.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #16 : Şubat 20, 2016, 23:49:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu gün bu tekne ile bu sezon girilen 8. yarışta bir kez daha birinciliği aldık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çok eğlenceli bir tekne olduğu kısmına katılıyorum elbette Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama cesur olmak yerine tedbirli ve akılcı olmak çok daha iyidir diye düşünüyorum.
Bu tekne broşa düşer. Hem de öyle hızlı düşer ki, ne olduğunu bile anlayamazsınız. Alper korsan dediğinde çok haklı. Tepkileri çok hızlı bir tekne. Dikkatli olmak lazım. Dalgaya karşı tepkilerine özellikle dikkat edin derim...
Bir de güvenlik halatını uzun tutmayın. 1 metreden fazlası korumaktan çok zararı büyütücü hale gelebilir...
Reha korsan hafif ruzgarlarda once pratikte tepkilerini deniyecegim,sonradan etkili ruzgarlardada deniyecegim ,teknenin brosa dusmesi sorun degil ,onemli olan brosa dusunce tekne bizi sirtindan atarsa tekneyi kim dirduracak otomatik capa atma ve yelken boslama sistemi olmasi gerek birde guvenlik halatini uzun tutarsak teknede asili kalabilir yada tehlikeli bicimde suyun icine girebilir ve bogulabiliriz ,guvenlik halati bence tekne plane oldugunda 50 cm olmaliki guvertede stabil duralim


*

    O. A.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #17 : Şubat 20, 2016, 23:54:39 »
Brosa dusmemek icin ne yapmamiz gerekli ?


*

    R. H.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #18 : Şubat 21, 2016, 00:27:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Brosa dusmemek icin ne yapmamiz gerekli ?
Koşullar oluştuğunda broşa girmeyecek tekne veya denizci yoktur diye biliyorum...
Ama koşulları oluşturmamak için yapılabilecek şeyler olabilir;
Mesela, dümencinin konsantrasyonunu hiç kaybetmemesi gibi, ki bu en önemli konulardan biri diye düşünüyorum.
Teknenin ve/veya denizcinin kabiliyetlerini aşan havalarda çıkmamak gibi,
Uygun büyüklükte yelken kullanmak gibi...

Özellikle bunun gibi çabuk hızlanan ve plane olabilen teknelerde broş değil de taklaya gelmek çok daha tehlikeli ama sizin
kullanım koşullarınızda bu çok gündeme gelmeyecektir.



*

    O. A.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #19 : Şubat 21, 2016, 09:03:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Brosa dusmemek icin ne yapmamiz gerekli ?
Koşullar oluştuğunda broşa girmeyecek tekne veya denizci yoktur diye biliyorum...
Ama koşulları oluşturmamak için yapılabilecek şeyler olabilir;
Mesela, dümencinin konsantrasyonunu hiç kaybetmemesi gibi, ki bu en önemli konulardan biri diye düşünüyorum.
Teknenin ve/veya denizcinin kabiliyetlerini aşan havalarda çıkmamak gibi,
Uygun büyüklükte yelken kullanmak gibi...

Özellikle bunun gibi çabuk hızlanan ve plane olabilen teknelerde broş değil de taklaya gelmek çok daha tehlikeli ama sizin
kullanım koşullarınızda bu çok gündeme gelmeyecektir.
[/quote
Cok temkinli biriyim isallah tehlike arzedecek sinircizgisinden uzak dururuz , en bu tekne ile yazin canakkale ayvalik izmir antalya yapacagim kafamda tasarladim iyi bir hava plani yapip yola cikmak tabi birde yol guzergahindaki balikci baeinaklarini giris derinliklerini ogrenmek gerek ,yada aniden hava patlarsa yelkenleri tehlike gecene kadar kisarim yani benim amacim bu gibi hafif ve aniden hizlanan bir tekne ile uzun yol yapmak sikilirmiyim bunalirmiyim bilwmem pratik yapinca belli olur adalar.modalar her yobe rahat gidiyor denedim,sadece kac havada ne karsilik veriyor ve kac mil hiz yapiyo gorecez

*

    R. H.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #20 : Şubat 21, 2016, 23:11:13 »
Maksimum hızı 17-18  knot olarak veriliyor. Tabi bu 5 kişilik ekip ve asimetrik balonla. 20 knot hıza ulaşanların videolarını gördüm. Bizim tecrübemiz 14 knot ile sınırlı. Ufak ve hafif olduğu için dalgadan etkileniyor ve sürat kesiyor. Tekne hızı 10-11 knot seviyelerine
gelince plane olmaya başlıyor.
Tam ekip, 2.camadan ve en ufak flok ile 25-30 knot rüzgar hızından sonra idare edilebilirliği bitiyor. Elbette daha deneyimli denizciler daha yüksek rüzgarda seyir yapabilirler.
Solo seyirde sanırım 15-17 knot ve üzerinde rüzgar sizin için  fazla olacaktır. Sorun zaten rüzgardan çok dalga yüksekliği kaynaklı. Tek kişi trapeze çıkamayacağınız için tekneyi doğrultma şansınız olmayabilir.
Yapılamaz demiyorum, sadece her türlü tedbiri alın.
Bol şans dilerim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    O. A.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #21 : Şubat 22, 2016, 00:37:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Maksimum hızı 17-18  knot olarak veriliyor. Tabi bu 5 kişilik ekip ve asimetrik balonla. 20 knot hıza ulaşanların videolarını gördüm. Bizim tecrübemiz 14 knot ile sınırlı. Ufak ve hafif olduğu için dalgadan etkileniyor ve sürat kesiyor. Tekne hızı 10-11 knot seviyelerine
gelince plane olmaya başlıyor.
Tam ekip, 2.camadan ve en ufak flok ile 25-30 knot rüzgar hızından sonra idare edilebilirliği bitiyor. Elbette daha deneyimli denizciler daha yüksek rüzgarda seyir yapabilirler.
Solo seyirde sanırım 15-17 knot ve üzerinde rüzgar sizin için  fazla olacaktır. Sorun zaten rüzgardan çok dalga yüksekliği kaynaklı. Tek kişi trapeze çıkamayacağınız için tekneyi doğrultma şansınız olmayabilir.
Yapılamaz demiyorum, sadece her türlü tedbiri alın.
Bol şans dilerim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O zaman ucuncu camadana ihtiyac olacak 😂
Zaten trapeze cikma gibi bir niyetim yok ,cunki tek kullanacagim ,
Sadece sunu bilmek isterim zor sartlarda barinaklarda konaklama yapilirmi,birde saatte kac mil yapacagim,bunlarin teknik verilerini bilirsem sabah erkenden cikip kisa turlar atarim aksama kadar ,gerci navigasyon,gps,derinlik olcer gece fenerleri bunlarin montajini yapmaya basladim ,aku 20 amp yetermi acaba ;sadece seyir fenerleri ve gps navigasyon calisacak?
Dalga boyu dedinizde dalganin salmali bir teknede etkisini pratik yaparak cozmek gerekir bot yada fiber sandal olsa sorun yok ama bunlar salmali tekne ,dalgada guverte boks ringine donebilir 😁
*

    C. D.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #22 : Şubat 22, 2016, 00:39:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cok temkinli biriyim isallah tehlike arzedecek sinircizgisinden uzak dururuz , en bu tekne ile yazin canakkale ayvalik izmir antalya yapacagim kafamda tasarladim iyi bir hava plani yapip yola cikmak tabi birde yol guzergahindaki balikci baeinaklarini giris derinliklerini ogrenmek gerek ,yada aniden hava patlarsa yelkenleri tehlike gecene kadar kisarim yani benim amacim bu gibi hafif ve aniden hizlanan bir tekne ile uzun yol yapmak sikilirmiyim bunalirmiyim bilwmem pratik yapinca belli olur adalar.modalar her yobe rahat gidiyor denedim,sadece kac havada ne karsilik veriyor ve kac mil hiz yapiyo gorecez

Balıkçı barınaklarının derinliklerinden öte,
Reha bey ve Alper kardeşimin önerilerine kulak verin derim.

Nihayetinde balıkçı barınağı derinliği yetersizse, en fazla tekne salması bir parça çizilir felan.
Oysa hazırlıksız yakalanılan bir havanın, sevimsiz sonuçlara neden olması muhtemeldir.

Deniz kendisiyle çekişeni değil, ona sevgi ve saygıyla yaklaşanı kucaklar, kollar.
Denizin kucağında neşeli seyirleriniz ola.


*

    O. A.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #23 : Şubat 22, 2016, 00:52:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cok temkinli biriyim isallah tehlike arzedecek sinircizgisinden uzak dururuz , en bu tekne ile yazin canakkale ayvalik izmir antalya yapacagim kafamda tasarladim iyi bir hava plani yapip yola cikmak tabi birde yol guzergahindaki balikci baeinaklarini giris derinliklerini ogrenmek gerek ,yada aniden hava patlarsa yelkenleri tehlike gecene kadar kisarim yani benim amacim bu gibi hafif ve aniden hizlanan bir tekne ile uzun yol yapmak sikilirmiyim bunalirmiyim bilwmem pratik yapinca belli olur adalar.modalar her yobe rahat gidiyor denedim,sadece kac havada ne karsilik veriyor ve kac mil hiz yapiyo gorecez

Balıkçı barınaklarının derinliklerinden öte,
Reha bey ve Alper kardeşimin önerilerine kulak verin derim.

Nihayetinde balıkçı barınağı derinliği yetersizse, en fazla tekne salması bir parça çizilir felan.
Oysa hazırlıksız yakalanılan bir havanın, sevimsiz sonuçlara neden olması muhtemeldir.

Deniz kendisiyle çekişeni değil, ona sevgi ve saygıyla yaklaşanı kucaklar, kollar.
Denizin kucağında neşeli seyirleriniz ola.
Ufak havalarda prarik cok pratik ve cok dikkatli olacagiz anlasilmistir
Zaten bir keresinde acemi birini aldim,bumbanin halati aniden gevseyip bumba havuzluga dusunce,yelken bayrak gibi sallanmaya basladi ,aniden teknenin basini ruzgara cevirdim ama yelmeni yakaladim tam dugum atacam elimden kacti,motor calistirip tekrar kafayi ruzgara verdim ve acemi arkadasada ogrettim,dedimki teknenin kafasini hep ruzgara tutki ben yelkeni yakalayip bumbaya bagliyayim ,tamam dedi,tam yelkeni yakaladim dugum atacam sen dumeni degistir 360 derece don bi sert bagirdim 😂 bagirinca anladi ikinci hamlede saniyede dugumu caktim 😁
*

    A. Ç.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #24 : Şubat 22, 2016, 11:19:21 »
Sert havada denize çıkmak ile sert havaya yakalanmak karıştırılmamalı, birincisi sizn isteğinizdir, ikincisi ise isteğinz dışındadır. Türkiye'de seyir yapacaksanız seyriniz hemen tamamı kıyı seyri şeklindedir. Düzgün br hava raporu alır ve bulunduğunuz limanda kendi verilerinizle bunu doğrularsanız, hemen her tekne ile istediğiniz yere gidersiniz. Çok nadir de olsa havaya yakalanma riskiniz vardır. Burada sizin "havayı koklamanız" devreye girer, sadece koşullara bakarak veya bir barometreden yardım alarak koşulların kötüye gidip gitmediğini görürsünüz. Kötüleyeceğini öngörüyorsanız derhal en yakın limana sığınmanız gerekir, havaya yakalandıktan sonra değil.  Uzun seyirde sanırım en önemli konu yeterli hava raporu almak ve bulunduğunuz yerde her an kendi tahmininizi yapabilmektir.

Tekneler ise yarışmak veya gezmek üzere tasarlanır ve inşa edilirler. Yarış tekneleri genellikle daha hafif ve daha naziktir ayrıca rüzgarın hafif olduğu zamanlarda daha iyi gidebilmek için yüksek direklere ve büyük yelken alanlarına sahiptirler. Bunun nedeni ortalama rüzgar hızlarının yelken yapabilmek için oldukça düşük olmasıdır ve bu nedenle aşırı rüzgarlı havalarda yelken yarışları başlatılmaz veya başlatılmışsa iptal edilir. Gezi tekneleri ise daha ağır ve şartlara daha dayanıklıdır. Açık deniz tekneleri ise oldukça ağırdır. Bir yarış teknesinde dalgalı bir havada direk dibinde zor durursunuz, sağa sola savrulma dışında her iki ayağınız da tekneden kesilebilir. Bir gezi teknesinde ise hareketler daha az olmasa da daha yavaştır bu nedenle kişsel olarak uyum sağlamak çok daha kolaydır. Tekne seçerken ne yapmak istediğiniz bu açıdan önemlidir. Gezip uzak yerlere gidecekseniz bir gezi teknesi almanız önerilir. Yarışacaksanız ise bir yarış teknesi önerilir. Rüzgar sörfü sportif bir etkinliktir, rüzgarın kıyıdan estiği ve bu nedenle dalga kaldırmadığı koylarda veya benzeri yerlerde yapılır. Kullanım alanı burasıdır. Yanlış hatırlamıyorsam rüzgar sörfü ile birisi zamanında Kanarya Adalarına gitmişti. Bir kişinin rüzgar sörfü ile böyle uzun bir yol katediyor olması rüzgar sörfünün açık deniz için olduğunu kanıtlamaz. Bu nednenle genelde yaılan öneriyi tekrarlamalıyım:

Tekneniz hangi amaçla yapılmışsa o amaçla kullanın, havayı iyi kollamak koşulu ile amaç dışı  da kullanabilirsiniz ama işleri şansa bırakmak doğru olmaz. Bir teknenin CE'ye göre A sınıfı olması bile onun açık deniz teknesi olduğunu kanıtlamaz.
*

    A. Ç.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #25 : Şubat 22, 2016, 11:28:47 »
Bir de örnek vereyim:

Geçmiş zamanda bir gün Güney'den İstanbul'a dönüyorum, bulunduğumu yer Bozcaada ve limanda nedere ise yer kalmamış, güney yarışına kaılan tekneler İstanbul'a dönüyorlar. bir gece yattık, ertesi sabah havaya baktım, sert ama denize çıkılmayacak kadar değil. Tüm yarış tekneleri  Bozcaada'da geçirdikleri günlere bir gün daha eklemeyi uygun buldular ve hareket etmediler, bizim teknemiz ise bir gezi teknesi idi ve hemen hemen hiç hırpalanmadan Çanakkale Boğazına girdik. Ne biz o havada denize çıkılmaz denilecek kadar aptal veya maceracı ne de limanda kalmayı seçen yarış tekneleri personeli acemi idi. Seçimleri hava şartları ile birlikte üzerinde olduğunuz tekne birlikte belirlemelidir.
« Son Düzenleme: Şubat 22, 2016, 11:29:44 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    O. A.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #26 : Şubat 22, 2016, 11:49:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir de örnek vereyim:

Geçmiş zamanda bir gün Güney'den İstanbul'a dönüyorum, bulunduğumu yer Bozcaada ve limanda nedere ise yer kalmamış, güney yarışına kaılan tekneler İstanbul'a dönüyorlar. bir gece yattık, ertesi sabah havaya baktım, sert ama denize çıkılmayacak kadar değil. Tüm yarış tekneleri  Bozcaada'da geçirdikleri günlere bir gün daha eklemeyi uygun buldular ve hareket etmediler, bizim teknemiz ise bir gezi teknesi idi ve hemen hemen hiç hırpalanmadan Çanakkale Boğazına girdik. Ne biz o havada denize çıkılmaz denilecek kadar aptal veya maceracı ne de limanda kalmayı seçen yarış tekneleri personeli acemi idi. Seçimleri hava şartları ile birlikte üzerinde olduğunuz tekne birlikte belirlemelidir.
ahmet korsanım zaten hiç bir korsan sert havayı bile bile göre göre denize açılmaz , benim demek istediğim 3 günlük yada 5 günlük hava raporunu inceledikten sonra ,baktık hava güzel çıktık denize ,diyelim fenerbahçeden açıldık büyükçekmece silivri yönüne doğru kıyı şeridini takip ederek seyir yapıyoruz olaki hava aniden sertleşti diyelim o bölgelerde bulunan marina yada barınaklara sığındık sığındık sığınamadık dalgalarla rüzgarla boğuşmak şansa kalmış diyebilirim çünki güney sahilleri yada ege sahilleri gibi doğal sığınılacak koylar marmarada pek yok o yüzden zaten kafamda soru işaretleri oluşuyor çünki tekne 7.5 metrelik bir beneteau platu 25 çoğu kişi bu tekne ile solo olmaz diyor evet bir nevi haklılar çünki salma boyu diğer teknelere oranla çok büyük ve yelken alanıda teknenin kendi yapısına görede büyük , ya bu sert havalara göre iki tane olan ana yelkenin birinin boyutunu ya küçülteceğim yada 3 yada 4 camadan attıracağım ,broşa düşmekten korkum yok zaten belli açıdan sonra bir kez lodoslu havada denedim çokta fazla yatırmadığını gördüm ama fırtınalı bir havaya denk geldimi salma ters dönermi bilemem zaten terste dönse sanırım gayretli bir çabadan sonra tekneyi eski haline çevirebilirim diye düşünüyorum tabi bu açıklamalar sadece teorik,pratikte denemekte yarar var ,birde çoğu arkadaşa sordum bu tip bir teknenin broşa düştüğünde yada ters döndüğünde batma gibi bir durumu yok dediler ,bunuda şuradan destekliyorum güverte bölümünde iki adet motor koymak için geniş dolaplar var bu dolapları ağzına kadar su ile doldurdum teknede en üfak milimetrik su ile temasında oynama olmadı ,bu teknenin atak bir tekne olduğunu bliyorum çünki 4-6 knot havada tekne bayağı yol kat ediyor ,artı kaldıki 15-20-25 havada zaten çok fazla hıza ulaşmak istemiyorum ,sanırım bu teknede limitleri zorlamaz isem ve gözümü dört açar isem çokta teklikeli duruma düşeceğimi sanmıyorum ,sörf yapmış biri olarak çok fırtınalı havalarda özellikle geçen ay kar tipisi yapan havada 7.5 yelkenle kar tipisinde sörf yapmış biriyim tabikide sörfle yelken az buçuk birbirine benziyor rüzgarın dalganın ne gibi etkiler vereceğini az çok biliyor ve tahmin ediyorum işallah pratik yapa yapa bu işi çözeriz tüm korsanlara şimdiden saygılar sevgiler
*

    A. Ç.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #27 : Şubat 22, 2016, 12:09:26 »
Yelkenli bir teknenin ters  dönmesi olasılığı hemen hemen hiç yok gibidir. Broşa girmek ise yarışta keyifli bile olabilir ama bir gezide tekneyi 15 derecden daha fazla yatırmak bile rahatsız edicidir. Yelkenli teknelere çok sert havalarda bile kolay kolay bir şey olmaz, biraz sallanırlar o kadar,  ama bu sallantı içindekileri kesinlikle kötü etkiler.

Sürat ise dikkat edilmesi gereken bir konudur. Orsa seyrinde çok düşük bir süratle belki motor yardımı ile gitmek daha rahatlatıcı olsa bile pupada hızınızı korumak bir alternatif olabilir. Hızınız arttıkça tekneye vuran dalga sayısı da azalacaktır ve etkilenmeniz asgari olacaktır. Pratik teorisi olan işler için yapılır. Hava şu kadar esiyorsa denize çıkma deniyorsa denize çıkılması pratik yapmak değil macera sayılır.
*

    O. A.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #28 : Şubat 22, 2016, 12:20:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenli bir teknenin ters  dönmesi olasılığı hemen hemen hiç yok gibidir. Broşa girmek ise yarışta keyifli bile olabilir ama bir gezide tekneyi 15 derecden daha fazla yatırmak bile rahatsız edicidir. Yelkenli teknelere çok sert havalarda bile kolay kolay bir şey olmaz, biraz sallanırlar o kadar,  ama bu sallantı içindekileri kesinlikle kötü etkiler.

Sürat ise dikkat edilmesi gereken bir konudur. Orsa seyrinde çok düşük bir süratle belki motor yardımı ile gitmek daha rahatlatıcı olsa bile pupada hızınızı korumak bir alternatif olabilir. Hızınız arttıkça tekneye vuran dalga sayısı da azalacaktır ve etkilenmeniz asgari olacaktır. Pratik teorisi olan işler için yapılır. Hava şu kadar esiyorsa denize çıkma deniyorsa denize çıkılması pratik yapmak değil macera sayılır.
ahmet korsanım zaten denizi seven insan denizin dilinden az buçuk anlaması deniz ve rüzgarla arkadaş olması gerekir aksi taktirde inatlaşmak hem denizi hemde rüzgarı hırçınlaştırır maksat deniz ve rüzgarla dost olmak denizin ve rüzgarın emirlerine itaat etmek diye düşünüyorum deniz kara parçasından ne kadar güzel huzur verici olsada ,bazı hallerde tehlikede arz ettiğini biliyorum ,çünki rüzgar sörfünde bile bile fırtınalı havada örnek 40 knot 50 knot havada çıkmıştım aniden gelen sağnakta fırlatıp attı beni büyükçekmecede kıyıya çıkmak için karlı havada 1 saat yüzmek zorunda kaldım şayet yüzmeseydim yelkeni kaldırsaydım inatlaşmış olacaktım ,ben inat etmedim 1 saat kıyıya ekipmanımla yüzdüm Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 22, 2016, 12:21:10 Gönderen: Olcay Aydın »
*

    A. Ç.

Ynt: 7.5 metre 25 feet beneteau platu 25
« Yanıtla #29 : Şubat 22, 2016, 12:27:02 »
Ben pes ediyorum: İnatlaşma bana göre 50 havada denize çıkıp tekne yerine yüzerek karaya dönmek değildir.
« Son Düzenleme: Şubat 22, 2016, 12:27:30 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »