0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. S.

İyi  akşamlar  değerli  gezgin  korsanlar
Yukarıda  bahsettiğim  konu  hakkında  bilgisi  olan  kaptanlarımız var mı? Yabancı  bayraklı  bir  yelkenlide  motor  havlu  atarsa  yenisi  ile  değiştirmek  prosedürleri  nasıl  işliyor  ?


*

    Ö. Ö.

Ynt: Yabancı bayraklı yelkenlilerde Türkiyede motor değişimi
« Yanıtla #1 : Aralık 16, 2021, 03:13:12 »
Biraz uğraş ile yurtdışından vergisiz olarak getirebilisiniz sanırım.

9 Sayılı Gümrük Genel Tebliği diyor ki;
Madde 9- Yabancı bayraklı yatların bakım ve onarımı için gerekli yedek parçaların ithalatı 4458 sayılı Gümrük Kanunu ve Gümrük Yönetmeliğinin geçici ithalat rejimi hükümlerine göre yürütülür. Yapılan bakım ve onarım işlemleri gümrük idaresinin gözetim ve denetimine tabidir.


*

    A. Ç.

Ynt: Yabancı bayraklı yelkenlilerde Türkiyede motor değişimi
« Yanıtla #2 : Aralık 16, 2021, 07:44:50 »
Neredeyse tüm marinalar gümrüklü saha sayılıyor. Marina yönetimi ile görüşün, tekne yabancı bayraklı olduğu için, motoru Türkiye'den alsanız bile satıcı firma ihracat işlemi yapacak ve motoru size teslim edecek ve bunu da gümrük muhafaza denetleyecek. İhracat olduğu için KDV ve benzeri vergilerden muaf olarak satması gerekiyor. 


*

    E. B.

Ynt: Yabancı bayraklı yelkenlilerde Türkiyede motor değişimi
« Yanıtla #3 : Aralık 16, 2021, 15:18:51 »
Ikinci el mi, sifir motor mu takmayi dusunuyorsunuz?
Ikinci elde ce belgesi, liman kaydi vb olmiyacagi icin islemleri digerinden farkli. Sifir motor alimindaki kdv avantajini diger burokratik islem giderleri sifirliyordu uc sene kasar once. Tabii ki motorun kdv miktarina bagli. Benim baktigim 75hp civari motor icindi , sanirim 12,000 euroluk birseydi. Ikinci el bir motor ile degistirmistim.


*

    E. D.

Ynt: Yabancı bayraklı yelkenlilerde Türkiyede motor değişimi
« Yanıtla #4 : Aralık 17, 2021, 15:52:35 »
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ikinci el mi, sifir motor mu takmayi dusunuyorsunuz?
Ikinci elde ce belgesi, liman kaydi vb olmiyacagi icin islemleri digerinden farkli. Sifir motor alimindaki kdv avantajini diger burokratik islem giderleri sifirliyordu uc sene kasar once. Tabii ki motorun kdv miktarina bagli. Benim baktigim 75hp civari motor icindi , sanirim 12,000 euroluk birseydi. Ikinci el bir motor ile degistirmistim.

    İkinci el takılıyor olduğunu bilmiyordum. Bu durumda nasıl bir işlem gerçekleşiyor? Satıcı yine ihracat yapmış mı oluyor? Çıkan motoru sanıyorum satamıyorsunuz, daha önce forumda bahsedilmişti ama bulamadım. Gümrüğe mi terkediliyor?

*

    E. B.

Ynt: Yabancı bayraklı yelkenlilerde Türkiyede motor değişimi
« Yanıtla #5 : Aralık 17, 2021, 16:46:57 »
Eski motoru gumruge terkediyorsunuz. Transitlogda motor no degisikligi yapiliyor. Hem eski hem yeni motoru gormeleri gerekiyor.
Motorun satilir hurda degeri varsa ve yunan adalarina yakin bir yerde iseniz eski motoru gumruge guvertede gosterip yurtdisina cikip motoru hurdaciya vb terkedip donusteki yeni transitloga yeni motor numarasini isleteceksiniz.
Bu sayede ce belgesi olmadan da motor degisikligi yapilabiliyor yabanci bayrakta. Acenteler islemi biliyor, organize ediyorlar.   
Bu sayede istediginiz dizel motoru marinize ettirip kullanma sansiniz da olur eger ucuz yollu bir cozum istiyorsaniz.
Ben transitlog yeniliyecegim zamana denk getirmistim, bu sayede ekstra masraf olmamisti.
Yakin mesafede gumruk terk ambari yoksa masraf cikabilir. Tekneden ambara transferi icin gumruk memuruna mesai ucreti odeniyor. 
*

    E. D.

Ynt: Yabancı bayraklı yelkenlilerde Türkiyede motor değişimi
« Yanıtla #6 : Aralık 17, 2021, 17:23:18 »
   Değerli bilgiler için teşekkürler Erdal Korsan.
*

    M. S.

Ynt: Yabancı bayraklı yelkenlilerde Türkiyede motor değişimi
« Yanıtla #7 : Aralık 21, 2021, 01:04:07 »
Cevap  yazan  tüm  gezgin  korsan  kaptanlarına teşekkürler.