0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. A.

Merhabalar bu yıl Muğla'nın ilçelerine bağlı belediye limanlarında geçen yıl olduğu gibi bu yıl da %300fiyat artışı yapıldı.
Ayni limanda 9 metrelik kayık bağlama ücretleri özel tekne için 40.000 civarında iken ticari tekne 7.000 TL.
Tekneyi ticariye çevirmeyi düşünüyorum,bu işlemi yılbaşına kadar yapabilirmiyim ve bu işlem bana uzun vadede fayda sağlar mı
Değerli fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim


*

    E. S.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar bu yıl Muğla'nın ilçelerine bağlı belediye limanlarında geçen yıl olduğu gibi bu yıl da %300fiyat artışı yapıldı.
Ayni limanda 9 metrelik kayık bağlama ücretleri özel tekne için 40.000 civarında iken ticari tekne 7.000 TL.
Tekneyi ticariye çevirmeyi düşünüyorum,bu işlemi yılbaşına kadar yapabilirmiyim ve bu işlem bana uzun vadede fayda sağlar mı
Değerli fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim
Ticariye çevirmek bildiğim kadarı ile mümkün ancak size uygun fiyatlı bağlama avantajının yanında pek çok da dezavantaj getirecektir. Mesela adb ile kullanmazsınız. Belirli periyodlarda Denize elverişlilik belgesi çıkarmanız gerekir. Özel teknelerde zorunlu olmayan teçhizat ve donanıma ihtiyacı doğar. Bu konuda forumu araştırdığınızda geniş bilgi bulabilirsiniz.


*

    A. Ç.

Tekne sahibi iseniz ADB ile kullanabilirsiniz ancak ticari olarak kullanamazsınız yani ticari yolcu alamazsınız,  eşinizi dostunuzu bindirebilirsiniz. Gerekecek teçhizat ve donanımı kontrol edin, denize elverişlilik belgesinin şartlarını ve maliyetini öğrenin.


*

    Ö. Ö.

Özel teknenin sınıfının ticareye çevrilmesi şu aşamalarla oluyor;

- liman başkanlığına dilekçe verilir
- harç ödenir, ölçüm günü alınır
- tekne denizdeyken en boy gross ölçümleri yapılır, tonilota belgesi çıkar
- harç ödenir, kara surveyi günü alınır
- tekne karaya çıkar, surveyi yapılır
- deniz surveyi günü alınır
- tekne sefer bölgesine göre donatılır
- tekne denizdeyken sörvey yapılır, denize elverişlilik belgesi alınır

Sonrasında eğer tekne turizm amaçlı işletilecek ise turizm müdürlüğü üzerinden yat işletme belgesi işlemleri yapılmalıdır. Bunun randevu ve denetim işi genelde daha uzun sürer, sezon başına bırakmamak gerekir.



*

    G. A.

Bu süreç tahmini ne kadar sürer bilginiz varmı,tekrar ölçümden de bahsetmişsiniz teknenin bağlama kütüğü çıktıktan sonra ilave olarak 0.80 cm arka tarafa dinlence ve  ön tarafa baston yaptırmıştım bu ilaveler teknenin asıl boyunu etkilermi...

*

    A. Ç.

Tekne boyu tekenin en dış başından en dış kıçına kadar ölçülür. Bu ölçüme sökülebilir parçalar dahil değildir. Tekne başındaki ciddi bağlı bir bastonu ben, isterseniz hemen sökeyim diyerek boya dahil ettirmemiştim, kıç dinlencede de aynı şey söz konusu olabilir ama bu tamamen ölçümü yapmaya gelen kişi veya ekibin seçimine bağlıdır.
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu süreç tahmini ne kadar sürer bilginiz varmı,tekrar ölçümden de bahsetmişsiniz teknenin bağlama kütüğü çıktıktan sonra ilave olarak 0.80 cm arka tarafa dinlence ve  ön tarafa baston yaptırmıştım bu ilaveler teknenin asıl boyunu etkilermi...
Evet, tüm sabit çıkıntılar ölçüme dahil edilir.

Limanın yoğunluğu, uzmanın programı, karaya çıkartma vb işlerini bilmek mümkün olmadığından süre tahmini zor.

Bir de cansalının bakımı gibi dışarıda yapılacak işler var.

Herşey denk gelirse 1 hafta 10 günde bitebilir.
*

    G. A.

Özel den ticariye çevirdikten sonra bir kaç yıl sonra bu uygulamadan vazgeçip tekrar özel tekne statüsü ne geçebilirmiyim.
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özel den ticariye çevirdikten sonra bir kaç yıl sonra bu uygulamadan vazgeçip tekrar özel tekne statüsü ne geçebilirmiyim.
Evet, aynı işlemleri yeniden yaparak (denize elverişlilik hariç) yine cins değişikliği yapabilirsiniz.
*

    G. A.

Beş yıl içinde tekrar cins değişikliği yapılmaz ise ticariden özele dönüş zorlaşıyormu,prosedür ve mevzuat nasıl işlemektedir.
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Beş yıl içinde tekrar cins değişikliği yapılmaz ise ticariden özele dönüş zorlaşıyormu,prosedür ve mevzuat nasıl işlemektedir.
Çok detay soruyorsunuz, mevzuatın hergün değiştiği ve kurumlara göre farklı yorumlandığı memleketimizde doğru bilgiyi vermek zor.

Önce Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap sayfasından ilgili kanun ve yönetmelikleri inceleyip sonra işlem yapacağınız liman başkanlığına giderseniz en güncel ve doğru bilgiye ulaşırsınız sanırım.
*

    S. T.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Beş yıl içinde tekrar cins değişikliği yapılmaz ise ticariden özele dönüş zorlaşıyormu,prosedür ve mevzuat nasıl işlemektedir.
Çok detay soruyorsunuz, mevzuatın hergün değiştiği ve kurumlara göre farklı yorumlandığı memleketimizde doğru bilgiyi vermek zor.

Önce Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap sayfasından ilgili kanun ve yönetmelikleri inceleyip sonra işlem yapacağınız liman başkanlığına giderseniz en güncel ve doğru bilgiye ulaşırsınız sanırım.

Kasım ayının ortasında teknenin 5 yıllık vizesi bitmişti,baglı oldugu liman başkanlıgına gittim..Verdikleri formu doldurup (tekne bilgileri) ruhsatı memura verdim..bilgisayarda birşeyler yaptı,yerinden kalkıp 1049 tl vergisi var,vergi dairesine yatır dedi.....Yahu dedim vergiler kalktı bu kayıtlı tekne bir degişiklik yok ruhsat degiştirecek..Yok dedi,vergiyi ödeyeceksin duvardaki yazıyı gösterdi (boylara göre ödeme tebligi)..ülen dedim herhalde kanun degişikligi oldu vergiyi yeniden ihdas ettiler..Tam kapıdan çıkıyordum,müdür içerden sesimi duymuş (iki oda bir yer). Arkadaş dursun dedi..Yani duymasa o parayı bana ödeteceklerdi..🙂
*

    B. K.

Yabancı bayraklı bir teknenin önce ticariye çevrilmesi ve takiben ticari olarak işletmek için Deniz Turizmi Araçları Turizm İşletmesi Belgesi almak mümkün müdür?

Teşekkürler
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yabancı bayraklı bir teknenin önce ticariye çevrilmesi ve takiben ticari olarak işletmek için Deniz Turizmi Araçları Turizm İşletmesi Belgesi almak mümkün müdür?
Eğer yabancı bayraklı yat 39m ve üzeri bir boyda değilse Türkiye'de yasal olarak ticari olarak işletmek mümkün değil.
39m ve üstündekiler için yönetmeliğe özel bir şart eklendi, özel izin ve ilave harçlar ile işletilebiliyor.

Bu istisna dışında Türkiye'de ticari faaliyette bulunacak teknelerin Türk bandırasına sahip olmaları mecburi.
*

    A. Ç.

Bir zamanlar yabancı bandıralı tekneler, yurt dışındaki firmalar tarafından kiralanıp, tekneler müşterilere Türkiye'de teslim ediliyordu. Bu uygulama devam ediyor mu?