0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Her şeyi, her şeye bağlama kutusu...
Biz tarım makinalarinda Siemens yada ucuz olacaksa delta marka plc kullanırdık. Tık demezdi tarlada. Tarım işi tekneden daha ağır şartlar bence. Ama tabi fiyatları Arduino ile kıyaslanamaz. Aslında en temizi kendi kartınızı tasarlamak.Bionluk.com da canavar gibi kart tasarimcilari var. Çok ucuza yapıyorlar. Onlara tasarlatip kendiniz de programlayabilirsiniz.
Her şeyi, her şeye bağlama kutusu...Bu analog göstergelerin, motorun müşir kablolarını falan bu kutuya bağlayacaksın, app'tan kablosuz izleyeceksin. Hatta internetten izleyeceksin.Ayrıca, SeaTalk, Simnet, Garmin, Raymarine bütün göstergelerin ve sensörlerin kablosunu bu kutuya takacaksın, hem birbirine çevirecek (NMEA protokolleri üzerinden) hem de app'tan izleyeceksin. Dandik bir soket yapısına dünya para ödemekten ve bir yerlerinden uydurdukları NMEA sentence'ları için B&G rüzgar ölçeri Axiom'a bağlayamamak gibi sorunları aşmak lazım. "Hepiniz aynı haltı kullanıyorsunuz lan!" kutusu yani. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDikkat çekici projeleri var Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fikirlerin hepsi güzel ama cep telefonundan veya tabletten bir uygulama vasıtasıyla otopilota kumanda edebilmek güzel olurdu...
... 'Shelly' wlan şalterleri ile çalışmaya başladım...
Ozgur Korsan, gecen gun solo seyir ile ilgili bir konuyu okurken aklima geldi. yalniz seyirde tekneden dusme durumunda tekneyi durduracak bir sistem cok guzel olabilir. Var mi bilmiyorum ama entegre olmayan otopilot muhtemelen uzaktan kumanda yanimizda olsa bile tekneden dusme durumunda tekneyi durdurmayacaktir. Bu sebeple uzaktan kumandali bir kill switch, tekneden dusme durumunda cok ise yarar gibi (surat teknelerindeki bilege takilan manuel kill switch gibi). Yelken seyrine karsi da otopilotu ruzgar yonune cevirse, tekne de bir yere gidemez. durumu bir tik ileri goturup, dijital bir immobilizer olarak da kullanmak mumkun, calistirmak icin de bu kumanda gerekebilir, bu durumda bu baglantiyi bilmeyen birisi tekneyi motoru ile calmak isterse, motoru calistiramaz. Birisi kumanda olmadan calistirmaya kalkarsa, icinde kayitli kisiye bildirim gidebilir vs.
.... Yelken seyrine karsi da otopilotu ruzgar yonune cevirse, tekne de bir yere gidemez.....
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.... Yelken seyrine karsi da otopilotu ruzgar yonune cevirse, tekne de bir yere gidemez.....Teknenin dümen dinlemesi için tekne üzerinde yol olması gerekir. Motoru stop ettiğinizde tekne durduğunda, yol bir süre sonra sıfırlanacağından dümen kumanda etmez, tekne rüzgara yan döner ve rüzgar altına doğru sürüklenir, yelken seyrinde de rüzgara döndüğünüzde tekne yol yapmayacağı için dümen kumanda etmez, yelken trimine göre orsa seyrine girer veya yanal olarak sürüklenirken az da olsa yol yapar, kör tramolada klama olasılığı hemen hiç yoktur.