0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba,D1 30 Volvo şaftlı motor (Elan 384i 2006 model) güç verdiğimde-şanzımana tıkırtı sesi geliyor. Daha önce alçak devirde ses çok azdı ve devir verince kayboluyordu. Ancak şimdi her durumda yapıyor. Dün dalgıç arkadaş baktı, tutyalarda, pervande ve şaft kovanında bir sorun bulamadı.Teknik ekip de inceledi şaftı motordan ayırdı, şaft boyunda uzatma yaptı vs. bir değişiklik yok.Karalayıp bakmakta başka çare yok dendi. Konuyla ilgili desteğinize şimdiden teşekkürler.
Bir hortumun ucunu kulağınıza götürüp diğer ucunu ses gelen yer üzerinde gezdirerek sesin geldiği tam yeri bulabilirsiniz.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBir hortumun ucunu kulağınıza götürüp diğer ucunu ses gelen yer üzerinde gezdirerek sesin geldiği tam yeri bulabilirsiniz.Fakir steteskopu! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBir hortumun ucunu kulağınıza götürüp diğer ucunu ses gelen yer üzerinde gezdirerek sesin geldiği tam yeri bulabilirsiniz.Fakir steteskopu! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Siz zaten şanzımandan ses geliyor demişsiniz. Ozaman sorun şanzimandadir muhtemelen...yağına baktiniz mi?Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapMerhaba,D1 30 Volvo şaftlı motor (Elan 384i 2006 model) güç verdiğimde-şanzımana tıkırtı sesi geliyor. Daha önce alçak devirde ses çok azdı ve devir verince kayboluyordu. Ancak şimdi her durumda yapıyor. Dün dalgıç arkadaş baktı, tutyalarda, pervande ve şaft kovanında bir sorun bulamadı.Teknik ekip de inceledi şaftı motordan ayırdı, şaft boyunda uzatma yaptı vs. bir değişiklik yok.Karalayıp bakmakta başka çare yok dendi. Konuyla ilgili desteğinize şimdiden teşekkürler.
İlginç bir durum.Sesin şanzımandan geldiğine emin misiniz?D1-30 motor ile şanzıman birbirine çok yakın, motor çalışırken "tıkırtı" sesini duymak imkansız gibi bir şey.Bu tıkırtı havuzluktan duyuluyor yada titreşimi hissediliyorsa farklı bir yerden gelme ihtimali de var.
Çok tanıdık bir ses değil ise sistem adım adım detaylı incelenerek problem lokalize edilip bulunabilir.Teorik bir bilgi vereyim;Dönen şeylerde tekrarlanan sorunları bulmak için tekrarlama aralığı ile sistemdeki parçaların çapları karşılaştırılarak bulunur.Örneğin eski yaptığım işte (printer teknik servisi) kağıt üstündeki herhangi bir tekrarlanan iz leke vb varsa iki kusur arasındaki mesafeyi ölçtüğümüzde cihazın içindeki onlarca dönen hareketli parçadan hangisi olduğunu şıp diye bulurduk, çünkü cihaz içindeki tüm merdane, dişli, motor, kayış vb birbirinden farklı çaplara sahiptir. Arızalı parçayı tespit etmek 10sn sürerdi. ama o parçaya erişmek çoğu zaman birkaç saat sökme takma gerektirirdi.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBelki benzer bir yöntem ile bilinmeyen arıza bulunabilir.Sesin tekrarlama frekansı tespit edilir, buna göre motorun devrine göre hangi çapta bir parçasından kaynaklandığı bilinebilir.Şaft mı, pervane mi, volan mı, şanzıman içindeki bir dişli mi gibi..Elbette frekans ve devri hassas ölçmek pratikte kolay (ucuz) olmayabillir..ama fikir işte, teoride harika! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBir diğer yöntem de bir doktor steteskopu kullanarak tüm parçaları çok yakından hassas şekilde dinlemek. uzaktan şanzıman mı şaft mı kaynaklı olmadığınız küçücük bir sesin kesin kaynağını steteskopla dinleyerek bulabilirsiniz.
Şaft, pervane balans ve kovan değişimi ile damper kontrolu yapıldı. Sorun hala devam ediyor. Arayış da devam ediyor.
Ses, motor titreşimi ile birşeylerin birbirine çarpması ile oluşuyor olmasın. Motor vibrasyonu bazen bu tür rahatsız edici seslere sebep olabilir.