0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    U. B. K.

Üst Kabukta Meydana Gelen Kabarcıklar!
« : Mart 13, 2023, 10:31:51 »
Merhaba,

Yeni almış olduğum teknemin üst kabuğunda durduk yerde büyüyen kabarcıklar meydana gelmeye başladı. Bunun yanlış uygulamadan kaynaklı bir ozmoz olma ihtimali sanırım yüksek. Çünkü denize çıkmadan başlamış bir durum.  Fotoğrafları altta bırakıyorum. Bunun ne olabileceğini ve bu beladan nasıl kurtulabilirim ? Elimden zımpara macun vb. her iş gelir. Yardımlarınızı rica ederim.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Üst Kabukta Meydana Gelen Kabarcıklar!
« Yanıtla #1 : Mart 13, 2023, 12:03:37 »
Ozmoz değil, ozmoz sadece suya batmış fiberde olur. Bunlar bir nedenle yanlış uygulama yapılmış fiberglas uygulaması sonucu oluşmuş kabarmalar. Bir skarpela ile açın, içinde sıvı varsa ve sirke gibi kokuyorsa ozmozdur. Her koşulda kabarık yerleri açıp, zemini temizledikten sonra vinilester reçineyi boya gibi sürün, priz aldıktasn sonra üstüne jelkot boaya uygulayın. Jelkot boya az miktarda bulamazsanız jelkot tamir macunu kullanabilirsiniz. Doğrudan jekot macunu uygulaması iyi tutunmaz. 


*

    U. B. K.

Ynt: Üst Kabukta Meydana Gelen Kabarcıklar!
« Yanıtla #2 : Mart 13, 2023, 12:45:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ozmoz değil, ozmoz sadece suya batmış fiberde olur. Bunlar bir nedenle yanlış uygulama yapılmış fiberglas uygulaması sonucu oluşmuş kabarmalar. Bir skarpela ile açın, içinde sıvı varsa ve sirke gibi kokuyorsa ozmozdur. Her koşulda kabarık yerleri açıp, zemini temizledikten sonra vinilester reçineyi boya gibi sürün, priz aldıktasn sonra üstüne jelkot boaya uygulayın. Jelkot boya az miktarda bulamazsanız jelkot tamir macunu kullanabilirsiniz. Doğrudan jekot macunu uygulaması iyi tutunmaz.

Ahmet Bey bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler. Önce bir analizini yapayım sonrasında dediklerinizle başlayacağım. Havalar biraz ısınsın öyle başlarım diye düşünüyorum.

Bu arada vinilester reçine dediğiniz sanırım döküm tipi polyester reçineler oluyor doğru mudur ?  Bunun üzerine direk elyaflı macun var elimde şu an onu kullansam üzerine jelkot boya atsam olur mu ?


*

    S. T.

Ynt: Üst Kabukta Meydana Gelen Kabarcıklar!
« Yanıtla #3 : Mart 13, 2023, 13:01:54 »
Forumda 'osmoz' diye arama yaparsanız bir sürü konu göreceksiniz..Döküm tip reçineler farklıdır..vinil ester polyester belki kiloluk olarak bulunmaz piyasada..onun yerine çeşitli firmaların ürettigi epoksi bariyerler var,olmadı epoksi reçine ile yalıtım yaparsınız..fiberli macunu genelde kaportacılar kullanıyor...ben olsam epoksi macunu tercih ederdim..


*

    A. Ç.

Ynt: Üst Kabukta Meydana Gelen Kabarcıklar!
« Yanıtla #4 : Mart 13, 2023, 13:16:05 »
Vinilester reçine, polyester reçine değildir, kimyası farklıdır. Polyester reçine priz almış polyestere yapışmaz, bu nedenle polyester tekne onarımında kullanılmalıdıri Bizim tekne tamircileri Anadol tamiri yapanlardan öğrendiği için polyester reçine ile onarım yaparlar. Polyester reçine sertleşmiş zemine tam yapışmadığı için bir kaç yılda kalıp gibi düşer. Epoksi reçine ise sertleşmiş zemine çok kuvvetli tutunan bir reçinedir ve onarımlarda kullanılmaıdır Fiyatı ve hazırlaması farklı olduğundan ve çok erken prizlendiğinden olsa gerek Türkiye'de nadiren kullanılır. Epoksinin bir özelliği de priz aldıktan sonra üstüne jelkot uygulamanın mümkün olmamasıdır. Vinilester reçine oldukça yeni bulunmuş  bier reçinedir ve polyter reçine ile epoksi reçinenin bazı özelliklerini taşır. Bu nedenle üzerine jelkot uygulanacaksa onarımda kullanılması önerilir.

*

    U. B. K.

Ynt: Üst Kabukta Meydana Gelen Kabarcıklar!
« Yanıtla #5 : Mart 13, 2023, 13:23:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vinilester reçine, polyester reçine değildir, kimyası farklıdır. Polyester reçine priz almış polyestere yapışmaz, bu nedenle polyester tekne onarımında kullanılmalıdıri Bizim tekne tamircileri Anadol tamiri yapanlardan öğrendiği için polyester reçine ile onarım yaparlar. Polyester reçine sertleşmiş zemine tam yapışmadığı için bir kaç yılda kalıp gibi düşer. Epoksi reçine ise sertleşmiş zemine çok kuvvetli tutunan bir reçinedir ve onarımlarda kullanılmaıdır Fiyatı ve hazırlaması farklı olduğundan ve çok erken prizlendiğinden olsa gerek Türkiye'de nadiren kullanılır. Epoksinin bir özelliği de priz aldıktan sonra üstüne jelkot uygulamanın mümkün olmamasıdır. Vinilester reçine oldukça yeni bulunmuş  bier reçinedir ve polyter reçine ile epoksi reçinenin bazı özelliklerini taşır. Bu nedenle üzerine jelkot uygulanacaksa onarımda kullanılması önerilir.

Tamamdır şimdi bu açıklamanızla gayet iyi anladım. Evde hobi için kullandığım epoksi reçine var. Fakat onu kullanmayacağım. Kullanırsam da üzerine epoksi tamir macunu ile kapatırım. Fakat ilk belirttiğiniz vinilester reçine üzeri jelkot boya yapmayı düşünüyorum. Yapmışken tam yapalım. Kiloluk satan bir yer buldum internetten vinilesteri oradan temin edeceğim.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Üst Kabukta Meydana Gelen Kabarcıklar!
« Yanıtla #6 : Mart 13, 2023, 21:55:54 »
"Yeni aldığım teknemin " demişsiniz. Eğer sıfır aldıysanız üreticiye başvurun, sonuçta üretim hatası bu, düzeltilmeli üreten tarafından....
*

    U. B. K.

Ynt: Üst Kabukta Meydana Gelen Kabarcıklar!
« Yanıtla #7 : Mart 14, 2023, 11:02:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Yeni aldığım teknemin " demişsiniz. Eğer sıfır aldıysanız üreticiye başvurun, sonuçta üretim hatası bu, düzeltilmeli üreten tarafından....

Evet. İşte orası ince bi nokta. Üretici bu noktada hatasını kabul ediyor. Getirin onarımını yapalım ya da iade de alalım isterseniz seçeneğini sunuyor. Fakat uygun fiyata aldığımdan dolayı pek yanaşmıyorum iade noktasında. Onarım konusunu kendim halledebilmenin yolunu arıyorum bu yüzden. Aksi takdirde uzak olduğundan dolayı oraya götürme olasılığı benim için zor. Bu tarz üreticilerin tavırlarını tahmin edebilirsiniz.