0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ahmet abi yelkenli teknekerde 10 15 beygir guc varken ayni boy ayni agirliktaki gezi teknekerinde neden daha guclu motor var , bu iste bi terslik var anlamadim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap mesela rota fisherlarin hepsinde 29 hp makina var ama gel görki bu1.5 tonluk tekneyi hesaplamalara göre 5 6 hp nin bile goturmesi lazimken neden 5 6 kst guclu motor kullaniliyor anlamadim.yoksa bilinen hesaplama formulunde bir noksanlikmi var reel hayatta Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAhmet abi yelkenli teknekerde 10 15 beygir guc varken ayni boy ayni agirliktaki gezi teknekerinde neden daha guclu motor var , bu iste bi terslik var anlamadim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap mesela rota fisherlarin hepsinde 29 hp makina var ama gel görki bu1.5 tonluk tekneyi hesaplamalara göre 5 6 hp nin bile goturmesi lazimken neden 5 6 kst guclu motor kullaniliyor anlamadim.yoksa bilinen hesaplama formulunde bir noksanlikmi var reel hayatta Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapRota Fisher ve muadilleri(Neta, Nauta...vs) yarı deplasman tekneleridir. Yalpayı engelleyecek kadar bir salmaları var. Yelkenli tekneler gibi düşünmeyin. Motor gücü arttıkça gövde hızının üstüne rahatlıkla çıkabiliyorlar.
Sevgili adaşım olay tamamen bilimsel temele bakmadan buna bu gider demekten kaynaklanıyor, tamamen ustaların öngörüleri .Aslında olaya bilim tarafından baksalar kullandıkları malzemenin yarıdan fazlasının gereksiz olduğunu göreceklerAynı sıkıntı bizim makina sektöründe var . Adam 50 -10 gramlık bir ürünü taşıyacak 2 metrelik konveyöre öyle malzeme kullanıyorki konveyörün ağırlığı neredeyse 200 kg geliyor ,
iyi günler herkese , internette ve gerçek hayatta baktığım incelediğim çoğu farklı tip teknede motor gücüyle ilgili bir karmaşıklığa düştüm. neredeyse aynı ağırlık/aynı boydaki biri yelkenli diğeri gezi teknesinde neden çok ama çok farklı motor gücü kullanılır pek anlayamadım.5 ton yelkenliye bakıyorum 15 20 beygir var cayır cayır yetiyor , 5 ton küçük gezi teknesine bakıyorum 80 90 hp motor var .bunun sebebini araştırırken bir üreticiyle konuştuğumda 7 metre teknesine 30 hp nin bile yetmediğini , satın alan bir kişinin motoru 50 hp ye çevirdiğini söyledi.motor gücünü deplasman teknelerinde ağırlığa göre belirlemiyormuyduk ? 7 metre 5 tonluk tekneye 30 hp neden yetmıyor anlamadım varmı beni aydınlatabilecek biri Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bazen tekne sahibi bazen de imalatçı yüzünden, teknenin gövde süratine çıkmak için duyduğundan daha güçlü motorlar koyulabiliyor teknelere.Örnek;1966 Pexino 12, 950bin TL'ye satılık. İtalyan malı bu klasik, 115HP iki adet makineye sahip. seyir hızı 7kn.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapHızlı akıntılara karşı ve kafandan gelen denizlerde avantaj sağlar mı bu kadar güç ?
Bazen tekne sahibi bazen de imalatçı yüzünden, teknenin gövde süratine çıkmak için duyduğundan daha güçlü motorlar koyulabiliyor teknelere.Örnek;1966 Pexino 12, 950bin TL'ye satılık. İtalyan malı bu klasik, 115HP iki adet makineye sahip. seyir hızı 7kn.Hızlı akıntılara karşı ve kafandan gelen denizlerde avantaj sağlar mı bu kadar güç ?