0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. Ö.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #60 : Mayıs 25, 2015, 11:09:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
öğrenmek için soruyorum. Evet kıç ıstralyayı  gerince cenova gerginleşir ama direkte aynı zamanda pupaya doğru eğildiği için bu sefer ana  yelken torlanmış olmazmı ?

Şerafettin korsanım, ana yelken kesiminden dolayı zaten torludur. Direğin / şekline değilde, ( şeklinde eğildiğini düşünün. Bu şekilde eğilen direk sayesinde, ana yelkene kesimde verilmiş toru alırsınız.

TANER


*

    Ş. K.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #61 : Mayıs 25, 2015, 11:33:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
öğrenmek için soruyorum. Evet kıç ıstralyayı  gerince cenova gerginleşir ama direkte aynı zamanda pupaya doğru eğildiği için bu sefer ana  yelken torlanmış olmazmı ?

Şerafettin korsanım, ana yelken kesiminden dolayı zaten torludur. Direğin / şekline değilde, ( şeklinde eğildiğini düşünün. Bu şekilde eğilen direk sayesinde, ana yelkene kesimde verilmiş toru alırsınız.

TANER
Teşekkürler Taner  korsan Hıııı  görmem hatta bizzat uygulamam  lazım. Şimdilik peki diyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. O.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #62 : Mayıs 25, 2015, 11:44:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
öğrenmek için soruyorum. Evet kıç ıstralyayı  gerince cenova gerginleşir ama direkte aynı zamanda pupaya doğru eğildiği için bu sefer ana  yelken torlanmış olmazmı ?

Şerafettin korsanım, ana yelken kesiminden dolayı zaten torludur. Direğin / şekline değilde, ( şeklinde eğildiğini düşünün. Bu şekilde eğilen direk sayesinde, ana yelkene kesimde verilmiş toru alırsınız.

TANER
Teşekkürler Taner  korsan Hıııı  görmem hatta bizzat uygulamam  lazım. Şimdilik peki diyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Serafettin Korsan, eğer tekne sizin değilse direği eğmeye çalışmayın bence.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ersin Korsan sanırım trim konusunda detaylı açıklayacaktır yelkendeki torun yeri de çok önemlidir. Sert havada Direği eğerek yelkeni düzleştirmeye çalışıyoruz, aynı zamanda toru da arkaya almış oluyoruz..


*

    Ş. K.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #63 : Mayıs 25, 2015, 11:50:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
yelkendeki torun yeri de çok önemlidir. Sert havada Direği eğerek yelkeni düzleştirmeye çalışıyoruz, aynı zamanda toru da arkaya almış oluyoruz..
hah işte duymak istediğim cevap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yani toru arkaya alarak rüzgarın yelken üzerinden kolay ve hızlı akmasını sağlayabiliriz sanırım. Direği kırmamak için birinin uygulamalı bana göstermesi lazım Not foto ve videoya çekeceğim çünkü Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. E.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #64 : Mayıs 25, 2015, 13:58:24 »
Umut haklı armaya göre ve tekneye göre değişkenlik gösterir.
Direk başı armalarda seyir esnasında sabit arma ile oynanmaz...

Keza hangi açıyla rüzgarı aldığımız baştan belirtilmemiş.
Orsa seyirde miyiz? Yoksa pupada mıyız?

Misal geniş apaz seyirde, rüzgar artmaya başladı. Biz ayar yapmak için ıskotayı mı geriyoruz?

Eyüp Ağabey kıç ıstralyayı gerdiğimizde toru arkaya alırız demiş.
Bu yanlış anlaşılmaya müsait bir söylem.

Kıç ıstralyayı uygun donanımı olan teknelerde germek, sadece ana yelkene değil, daha çok ön yelkene uygun bir ayar.
Baş ıstralya gerildiği için öncelikle ön yelkenin torunu azaltıyor.

Buradan devam edelim, kıç ıstralyayı bu sebeple gerdikten sonra, ıskotayı germek asıl toru azaltan unsur!
Yani iskota ve araba ayarlarıyla oynamadan kıç ıstralya boşu alınırsa, ana yelkendeki tor istenmeyen şekilde artacaktır.

Eğer yukarıda kast edilen bu ise hem fikirim.

Bu sayede de tor arkaya değil aşağıya hareket ettirilmiş olur.
Sert hava ayarında istenilen de budur

Cevapların baş editör tarafından gözden geçirilip tekrar yayınlanması ve düzeltilmesi ricasıyla...

Yani dış yayınlardan alındı diye her söylenene koşulsuz kuralsız itaat etmemizi beklemesin inciluzler )))
« Son Düzenleme: Mayıs 25, 2015, 14:02:34 Gönderen: Mehmet Erem »

*

    T. Ö.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #65 : Mayıs 25, 2015, 14:26:23 »
Çok haklısın, orsa seyir diye belirtmeyi unutmuşum. İngilizcesinde var.

Çok muhalif gördüm seni... Baş editör David Pugh.


TANER
*

    U. K.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #66 : Mayıs 25, 2015, 14:33:27 »
Kıç ıstralya yok diyorum arrkadaşım.
Tekneye kıç ıstralyayı sakınmadan binip Gepgeniş havuzlukta bira içerken iyi değil mi.
Ayrımcılık diz boyu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 25, 2015, 14:33:47 Gönderen: Umut Korkmaz »
*

    E. O.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #67 : Mayıs 25, 2015, 14:59:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok haklısın, orsa seyir diye belirtmeyi unutmuşum. İngilizcesinde var.
TANER
Orsa seyir olduğunu anlamıştık zaten.. Ve yorumları ona göre yazmıştık.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    T. Ö.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #68 : Mayıs 25, 2015, 15:09:05 »
İşte Eyüp abi, bazıları anlar diğerleri muhalefet eder.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

TANER
*

    M. E.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #69 : Mayıs 25, 2015, 16:36:56 »
İşte böyle nankördür denizcinin dünyası...
Bir karaya vurursun günün birinde, bakarsın etrafında bir tane dostun kalmamış...
Herkes ardından konuşuyor )))
*

    K. U.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #70 : Mayıs 25, 2015, 23:17:05 »

  Merem Korsan,
  Denize heves eden bilgi,beceri, paylaşım , yardımlaşma  ,vericilik ,efendilik ..vb...ve fedakarlık ile denizci olur...
  Zerresi eksik olursa bunlardan birinin... geveze de nankör de olur.....
 
*

    A. Ö.

Ynt: Pratik Bilgiler .pdf Formatında
« Yanıtla #71 : Mayıs 02, 2024, 09:54:23 »
2015'de ki konuya şimdi paylaşım verdiğiniz için teşekkür ederim.