0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. B.

İki tekne arasında . Donanımları aynı fark edin hangisi tercihiniz olurdu? Neden fikir rica ediyorum. Teşekkürler


*

    S. K.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #1 : Ocak 24, 2024, 12:20:32 »
SO53 daha ucuzdur, ben onu alırdım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yok muhtemelen çok yakındır fiyatları, çünkü so53 nedense fiyatını hiç kaybetmeyen bir tekne... 2011'de o kayığı speclerine göre 260-290 € arası alan biri, 13 sene tepe tepe kullanıp bugün yine 250-300 € bandında satabilir... Aslında bu bile ne kadar değerli bir tekne olduğunu anlatan bir veri...


Ben 4 kabinden 3'e çevrilmiş bir So53 ile 2 gün geçirmiştim; salonu inanılmaz geniş (verdiği his değil, eninden bahsediyorum) bir tekne... Buna karşılık havuzluk bankları iki kademeli (kasaraya doğru 10cm kadar yükselen bir basamak var) olmasına rağmen kıç kabinler bir tık basık hissettirmişti; tabi normalde basık falan değil de kafamda 53' tekneye yakıştırdığım ferah feza kabinle karşılaşmadım içine girince... Bunda her kabinin ensüit olmasının da etkisi vardır muhakkak... Yanlış hatırlamıyorsam 115 veya 125hp motoru vardı, istanbul boğazını yukarı tırmanırken şerit değiştirmeye üşenip akıntıya vurduğumuz noktalarda hızımız 2 knotlara kadar düşmüştü (zorlasak hızlanırdık büyük ihtimalle ama o kadar düşmesi dikkatimi çekmişti)... Dönüşte adalar arkasında apaz-pupa karışık öğleden sonra poyrazındaki yelken performansı dikkat çekiciydi... Sancak omuzluktan güzel dalgalar yememize rağmen bir kere bile aykırılamadı tekne.. Bunda kıç formunun eski nesil olması etkili; Bavarianın aynı dalgada aynı işi yapacağını sanmam...   


BAV 51'in içine 15 dakika kadar girdim pontonda... Tipik Bavaria, 41 ve 45 in ölçekli olarak büyütülmüş hali... O boy sayesinde kazandıkları hacmi dışarı değil içeri harcamışlar gibiydi -ki bu da aslında bir Bavaria dizayn mottosu sanırım...


*

    M. B.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #2 : Ocak 24, 2024, 13:44:14 »
Teşekkürle paylaşım için


*

    T. U.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #3 : Ocak 24, 2024, 15:29:14 »
Eğer Jeanneau içinize sindiyse tereddütsüz altın derim. Şahsi görüşüm Bavaria'nın son çıkan C serisinden önceki kasasını pek beğenmiyorum, tabi 2008 önceki eski kasalarıda çok güzel onlarada birşey demiyorum.


*

    H. H. A.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #4 : Ocak 24, 2024, 15:54:43 »
Bende Jeanneau derim. Ayrıca marinada yan komşumda Bavaria vardı,çok sıkışık alanda manevra yapmaya çalışırken ,çift pala olduğu için devamlı çıkarken benim tonoz halatına takıyordu palayı ve ben hep halatı boşlayıp tekrar germek zorunda kalıyordum

*

    E. S.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #5 : Ocak 24, 2024, 16:11:00 »
Ben de Jeanneau'yu seçerdim yerinizde olsam. Bavaria'nın açılır kıç platformu ne kadar çekici de olsa,  So53 ün malzeme ve işçilik kalitesinin daha yüksek olduğunu düşünüyorum.

Bu arada Sedat Korsanın Bahsettiği bir nokta uzun zamandır dikkatimi çekiyor, Tekneler ne kadar büyüseler de kıç havuzluklarında büyük bir değişim olmuyor, Özellikle yeni tasarımlarda 38 feet ile 50 feet teknenin havuzlukları neredeyse aynı. Tasarımcılar neden kazandıkları hacim ve alanı içeriye ayırıp havuzlukta bir değişiklik yapmıyorlar?
*

    M. T.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #6 : Ocak 25, 2024, 22:59:33 »
Ben Bavaria yi tercih ederdim. Bence kictaki yuzme platformu teknelerdeki en guzel yenilik. Denizle daha bir butunlesmenize olanak sagliyor.

Denize girmek cikmak, marina da ya da botla alisveristen gelince elinizde torbalarla girmek cikmak rahat, bot a inme binme rahat, hele hele Bavaria nin bu serisi kic tarafta / platform da cilingir sofra kurmaya da cok musait.

Dezavantaji dumen arkasinda cok bir oturmalik alan saglamiyor ama idare edebilir tekneyi kullanim seklinize bagli olarak.

Arti son tekne olmayacaksa ki sanirim olmayacaktir, Bavaria yi daha sonra daha kolay satarsiniz. Cruiser serisi kendini ispatlamis talep goren bir seri. Hatta 46 alirsaniz daha da rahat satarsiniz, 51 bir cok kisiye buyuk gelecektir.

Jeanneau 53 leri sevmiyor degilim, charter firmalari tarafindan da cok kullanildi bi ara cok vardi satista.

Jeanneau eski SO serisi ( 389-419-449-479 ) larin da kic platformlarini begenmiyorum. Kavisli biraz garip yapmislar, cok buyuk degil.

Ki bunlarin onceki serilerinde ( 379-409 vs. ) cucuk gibi ufak bir platform yapmislardi… Bavaria o tarz platformu 2007 lerde yaparken
*

    M. T.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #7 : Ocak 25, 2024, 23:09:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
SO53 daha ucuzdur, ben onu alırdım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yok muhtemelen çok yakındır fiyatları, çünkü so53 nedense fiyatını hiç kaybetmeyen bir tekne... 2011'de o kayığı speclerine göre 260-290 € arası alan biri, 13 sene tepe tepe kullanıp bugün yine 250-300 € bandında satabilir... Aslında bu bile ne kadar değerli bir tekne olduğunu anlatan bir veri...


Ben 4 kabinden 3'e çevrilmiş bir So53 ile 2 gün geçirmiştim; salonu inanılmaz geniş (verdiği his değil, eninden bahsediyorum) bir tekne... Buna karşılık havuzluk bankları iki kademeli (kasaraya doğru 10cm kadar yükselen bir basamak var) olmasına rağmen kıç kabinler bir tık basık hissettirmişti; tabi normalde basık falan değil de kafamda 53' tekneye yakıştırdığım ferah feza kabinle karşılaşmadım içine girince... Bunda her kabinin ensüit olmasının da etkisi vardır muhakkak... Yanlış hatırlamıyorsam 115 veya 125hp motoru vardı, istanbul boğazını yukarı tırmanırken şerit değiştirmeye üşenip akıntıya vurduğumuz noktalarda hızımız 2 knotlara kadar düşmüştü (zorlasak hızlanırdık büyük ihtimalle ama o kadar düşmesi dikkatimi çekmişti)... Dönüşte adalar arkasında apaz-pupa karışık öğleden sonra poyrazındaki yelken performansı dikkat çekiciydi... Sancak omuzluktan güzel dalgalar yememize rağmen bir kere bile aykırılamadı tekne.. Bunda kıç formunun eski nesil olması etkili; Bavarianın aynı dalgada aynı işi yapacağını sanmam...   


BAV 51'in içine 15 dakika kadar girdim pontonda... Tipik Bavaria, 41 ve 45 in ölçekli olarak büyütülmüş hali... O boy sayesinde kazandıkları hacmi dışarı değil içeri harcamışlar gibiydi -ki bu da aslında bir Bavaria dizayn mottosu sanırım...

Seri uretim Akdeniz tipi tekneciler de durum hep ayni degil mi? Boy arttikca bas kabin e bir WC ve du$, salonda harita masasi.. bas tarafta depolama alani / yelken dolabi.

Ütü tipi dizayn sonrasinda zaten havuzluklar yeterince buyudu, daha da buyutmeye bence gerek yok.

Aslinda 45 vs 50 , 46 vs 51 feet teknelerdeki 80-120 EUR fiyat farkina degecek hic bir sey yok, eger teknedeki kabin sayisini maksimize edip 10-15 kisi sigdirmayi dusunmuyorsaniz. 50+ feet lerde en bastaki depolama alanina kaptan / mico kabini yapilabiliyor ama orda insan yatirmak da insafsizlik biraz.

3 kabin 45-46 feet ile 3 kabin 50-51 feet teknelere bakin.. hemen hemen hic bir fark yok. 50-51 lere harita masasi koyuyorlar mesela.. pruva ya bakan. Ilave wc olabiliyor salon da.. bu fiyat farkina degmez, 3 kabin aliyorsaniz.

Ama 55-60 feetlere gelince fark belirgin hale geliyor e fiyat farki da 200k lari buluyor tabi.

Bence en ideal boy 45-47 feet. Bir sonraki adim da 55+ feet ya da katamaran.
« Son Düzenleme: Ocak 25, 2024, 23:10:21 Gönderen: Meriç Taşer »
*

    E. S.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #8 : Ocak 26, 2024, 10:31:24 »
Alıntı
Ütü tipi dizayn sonrasinda zaten havuzluklar yeterince buyudu, daha da buyutmeye bence gerek yok.

45+ üstü teknelerin çoğunda kabin sayısı 4 e çıktı. Bu da demek oluyor ki 8 kişilik yatak kapasitesi var. Bir kaç da çocuk eklerseniz teknede 10-12 kişilik bir kalabalık oluyor. Yaz günü bunların kaçı kabinlerde veya salonda oturuyor? Cevap hiç biri. Hal böyle olunca "yeterince büyük" denilen havuzlukta menemen bardağı gibi diziliyorsunuz. Bırak şöyle ayağını uzatmayı, kıçını koyacak yer kalmıyor.
*

    S. K.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #9 : Ocak 26, 2024, 11:17:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ütü tipi dizayn sonrasinda zaten havuzluklar yeterince buyudu, daha da buyutmeye bence gerek yok.

Ben de tam tersini düşünüyorum... Benim 38' 2000'lerin sonu dizaynı kayığımın havuzluğunda 2,10mt boyunda bir insan  kafasını veya ayaklarını bir yere sıkıştırmadan yatabiliyorken; 2015 model 2018 model 45' teknede boyu 1,80 olan biri ayaklarını pusulaya hatta dümen simidinin içine sokmadan yatamıyor...

Sebep? kıç kamaraların ikisi de çok lazımmış gibi ensuite ve üstüne bir de 2 kişi ayakta durabilsin şeklinde alan planlıyorlar, bu yüzden kasara kıça çok kısa mesafelere çekiliyor... Çift dümen de dümencinin ayağını koyacağı, kıçını koyacağı, dümenin simidi, pedestalı, neredeyse tam yatay konmuş kontrol paneli falan derken inanılmaz atıl alan kullanıyor.. Bu yüzden bank+masa kullanımına teknenin boyundan brüt 2mt bile yer kalmıyor...

Bu durum (özellikle Akdeniz teknelerinde) çok ciddi bir problem ve nedense tasarımcıların hiç umurunda değil...     
*

    A. K.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #10 : Ocak 26, 2024, 11:28:40 »
Bizim 27 ft Bruce Roberts  de havuz 205 cm . 1.83 boyumla rahat yatabiliyorum . Ön kamara yatak boyu 200 cm, o yüzden kamara duvarını biraz kaydırdım . tabi ki bunu yaparken başka sorunlar çıkıyor ama Tekneyi kendin yapınca çözebiliyorsun .

Hep bizim yerli üreticilere sallıyoruz . Bu bahsettiğiniz sorunlar binlerce üretilen tekneler için normal mi. bizim gibi işin kenarından geçen ler olarak bunları görüyorsak   şu anlı şanlı dizaynırlar Bu kadarda mı düşünemiyorlar.
*

    M. B.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #11 : Ocak 26, 2024, 13:02:07 »
Çok teşekkürler guzel yorumlar icin.
*

    A. K.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #12 : Ocak 26, 2024, 13:10:35 »
2022 de 1,5 milyar euro cirosu olan Beneteau,  bizim dev  gözde şirketlerimizden Petkimin 2022 cirosu ile aynı  . Dikkatinizi çekti mi , Biz bu grubun ürünleriyle  bizim  Ahmet , Mehmet ustaları karşılaştırıyoruz .

Karşılaştırdığımız elmayla armut değil, Elma tarlası ile armut ağacı
*

    S. K.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #13 : Ocak 26, 2024, 13:40:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu bahsettiğiniz sorunlar binlerce üretilen tekneler için normal mi. bizim gibi işin kenarından geçen ler olarak bunları görüyorsak   şu anlı şanlı dizaynırlar Bu kadarda mı düşünemiyorlar.

Dufour GL modellerinde (412 ve üzeri, model yılları da 2014 ve üzeri sanırım) buna bir çözüm olarak katlanır bacaklı çekyat şeklinde açılan havuzluk banklarıyla getirdi... Boy derdini tam bitirmedi ama havuzlukta 120cm genişliğinde karşılıklı iki yatak olunca çapraz falan yatarak çözüyorsun meseleyi...
Bavaria da sadece 2013 ve sonrası 46Vision'larda asimetrik havuzluk yerleşimi ve bankla birleşip yatak olur masa ile bir şeyler yaptı çözüm adına...
Son olarak Jeanneau 2019'da SO410'larla sırtı açılıp vardavelaya kadara yatan bir havuzluk yerleşimini opsiyon olarak (çok da pahalı bir opsiyon) sundu...

Tabi bunların hepsi konsept ortaya çıktıktan çok sonra bulunmuş çözümler... Hepsi de bu konudan şikayet eden alıcının ağzına sürülen birer parmak pahalı bal; yoksa en çok satan düz modellerinde (mesela hiçbir Beneteau'da) buna gerçek bir çözüm getirilmedi... Belki de havuzlukta veya güvertede yıldızlar altında uyumaya çalışmak çok avam bir davranıştır da ondan inat edip çözmüyorlardır  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: jeanneau 53 2011 model mi Bavaria 51 c 2015 mi tercih edilir.
« Yanıtla #14 : Ocak 26, 2024, 19:40:36 »
Bu devirde de havuzluğunda ayaklarımı dümenin arasından geçirmeden yatma imkanı sağlayamayan da tasarım yapıyorum, dünya deviyim filan demesin bi zahmet..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap