0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Motor aküsünü şarjlı tutmak için birkaç yöntem var;1) Akıllı şarj rölesi. (Servis aküsü ile motor aküsü arasına bağlanır)2) Dc-Dc şarj cihazı (1 ile aynı)3) Motor aküsüne ayrı küçük güçte bir güneş paneli bağlanır.4) Sahil besleme açık bırakılır. (Uzun süreli kullanımda ya kontör biter, ya biri pedestalden fişinizi çeker, ya da sigorta atar)5) Ayda bir tekneye gelip motor 30-45dk çalıştırılır.
5. maddeyi anlamadım, hepi topu 70 ah lik marş aküsü için 45 dakika motor çalıştırmak mı?Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBenim marş aküsünü canlı tutma taktiğim 5. maddede olduğu gibi ayda bir motor çalıştırmak, ama zaten marş aküsü motoru çalıştırabiliyor ise çok problem yok diye düşünüyorum. Motor çalıştırma süremde ortalama 10 dakikayı geçmez. Bu 10 dakikada 30 ar saniye de ileri ve veri geri viteste çalıştırıyorum, saildrive içindeki yağ da bir karışsın, pervane üzerindeki tortuları atsın diye.
Bende 10 watlık eski bir bir solar panel takıyorum. Gerçek çıkışı 0,7 A , o aküyü diri tutuyor.
bana çok güvenli gelmedi ama ekstra panel takacak yeri olmayanlar için uygun fiyatlı pwm ile denenebilir belki. Özgür kaptan'ın yorumunu merak ediyorum bu düzenek için;Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap