0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. A.

güneş enerjisi
« : Kasım 07, 2022, 22:38:41 »

Selamlar;

38,5 feet teknemize, buzdolabı, aydınlatma ve günlük hayat ihtiyaçları için güneş enerjisi sistemi kurmak istiyoruz.

200-250 w yeterli olacak mıdır? Bir de özellikle esnek panellerde hangi markaları önerirsiniz verimlilik, fiyat&performans açısından?

Teşekkürler..


*

    Ö. Ö.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #1 : Kasım 07, 2022, 23:20:40 »
Ezbere bilgiler veya eş dost tavsiyesi ile kuracağınız bir sistem ile mutsuz olma ihtimaliniz oldukça yüksek.
Aynı cihazlara sahip aynı model tekneler dahi olsa herkesin kullanım alışkanlıkları farklı olacağı için her güneş paneli yatırımı için detaylıca hesap yapmalısınız.

Yapmanız gereken elektrik bütçenizi çıkartmak (teknedeki hangi cihazları ne süre ile kullanıyorsunuz, bunların güçleri nedir, buna göre günlük harcama miktarlarını alt alta yazacaksınız) ve teknenizin bulunduğu bölgeye ve mevsime göre bir hesap yapmalısınız. (Forumda "güneş paneli" diye aratırsanız bu konuyu konuştuğumuz, örneklerini yaptığımız pek çok konu bulacaksınız..)

Bu hesabı kendiniz yapabilecek kadar elektrik bilginiz yoksa bilgilerinizi girdiğinizde sizin için detaylı hesap yapan Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Android uygulamasını kullanabilir veya daha iyisi profesyonel bir tekne elektrikçisinden destek alabilirsiniz.


Eğer yerini varsa esnek panel yerine sabit panelleri kullanmanızı tavsiye ederim.
Esnek paneller genelde ya tente üzerine ya da güverteye monte ediliyor ve sürekli gölgeye maruz kalıyorlar, kağıt üzerindeki performansını almanız pek mümkün olmuyor.. Sabit panelleri teknenin en arkasında en az gölge alacak yerde ayrı bir konstrüksiyon üzerine monte etmeniz en iyi performansı almanızı sağlar.

Yine de esnek panel alırsanız alt kısımlarının hava almayacak şekilde bir yüzeye yapışık olmamasına dikkat edin, alttan hava almayan paneller aşırı ısınarak ciddi performans kaybı yaşar ve kalitesiz panellerde yangın riski dahi vardır.
« Son Düzenleme: Kasım 07, 2022, 23:22:09 Gönderen: Özgür Ökten »


*

    N. T. K.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #2 : Kasım 08, 2022, 14:28:18 »
Değerli Özgür Kaptanım, akü, akü şarj cihazı ve cihazın ayarlarının fotolarını paylaştığım tesisat ile ilgili teknik destek almadım, kendim kurdum. Yaklaşık 20 gündür geceleri tüketim olmadığı halde ( buzdolabını da en son kapattım ) akü voltajı dramatik bir şekilde düşüyor. Akülerim 2,5 senelik. ( Fotolarını paylaşıyorum ) Geçen zaman içerisinde akülere bakım anlamında bir müdahalem olmadı. Yine Size şarj cihazından aldığım akü tercih bölümünü paylaşıyorum. Seçenekler içinde benim kullandığım aküye karşılık gelen bir ayar göremedim. Buradaki akü cinsi tercihi verimi ne kadar etkiler veya zarar verir. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim, saygılar. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. T. K.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #3 : Kasım 08, 2022, 14:30:04 »
Bu arada Mustafa Kaptanımın konusuna destursuz daldığım için affola, konu elektrik olduğu için dahil olmak istedim.


*

    Ö. Ö.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #4 : Kasım 08, 2022, 21:24:47 »
Nevzat hocam,
Acı gerçekle başlayayım, aküleriniz ölmüş..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tüm akü çeşitleri kendi şarj karakteristiğine uygun şekilde şarj edilmediklerinde ömürleri kısalır.

Resimlerde görülen aküler klasik sulu kurşun asit aküdür. (Kamyon aküsü diye tanınır!)
Ayarlarda buna en uygun PzS tubular yazan modeller.

Sanırım kamyon aküsünü tanımayacak kadar yeni model bir cihaz kullanıyorsunuz! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
(Z kuşağının çevirmeli telefonu tanımaması gibi..)

Elbette uzaktan sadece bu bilgilerle akülerinizin bu jel akü ayarı nedeniyle öldüğünü söylemek doğru olmaz.

Belki de sorun yanlış karakterde şarj değil sizin akülerinizi kapasitelerinin %30'undan fazlasını kullanmış olmanızdır.

Mesela normal kullanımda akülerinizin kaç volta düşmesine izin veriyorsunuz? Eğer 12,0V'a kadar iniyorsanız ne yazık ki akülerinizi öldürenin bu olduğunu söyleyebilirim.

Sulu kurşun asit aküler ancak üzerinde yazan kapasitenin %30-35'i kadarını kullanmanıza izin verir, daha fazla kapasite kullanımı ömrünü dramatik şekilde düşürür.

Ne saçma ki bu aküler kullanmak için değil sadece marş basıp hemen doldurup kullanılmadıkları otomotiv sektörü için üretilmiş.

Deepcycle veya lityum olmayan aküler servis aküsü olarak kullanmaya uygun değil aslında.

Yani resimdeki 225Ah'lik akünün ancak ~70Ah'ini güvenle kullanabilirsiniz, kalan 155Ah atıl kapasite olarak taşıyorsunuz.
« Son Düzenleme: Kasım 08, 2022, 21:36:23 Gönderen: Özgür Ökten »

*

    N. T. K.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #5 : Kasım 09, 2022, 00:23:26 »
Özgür Kaptanım, konuyu öyle güzel anlatmışsınız ki Ben bile anladım. Tabi öğrenmenin bir bedeli var. Bilgiye direk ulaşmak yerine çoğunlukla sağdan soldan duyduklarımızda hareket edince bedel ödemek kaçınılmaz oluyor. Anladığım kadarıyla sevgili,  dışı 225 içi 70 amperlik akülerimize güzel bir tören düzenleyeceğiz. Vakit ayırıp yapmış olduğunuz bilgilendirme için teşekkür eder saygılar sunarım.
*

    E. S.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #6 : Kasım 09, 2022, 11:21:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nevzat hocam,
Acı gerçekle başlayayım, aküleriniz ölmüş..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tüm akü çeşitleri kendi şarj karakteristiğine uygun şekilde şarj edilmediklerinde ömürleri kısalır.

Resimlerde görülen aküler klasik sulu kurşun asit aküdür. (Kamyon aküsü diye tanınır!)
Ayarlarda buna en uygun PzS tubular yazan modeller.

Sanırım kamyon aküsünü tanımayacak kadar yeni model bir cihaz kullanıyorsunuz! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
(Z kuşağının çevirmeli telefonu tanımaması gibi..)

Elbette uzaktan sadece bu bilgilerle akülerinizin bu jel akü ayarı nedeniyle öldüğünü söylemek doğru olmaz.

Belki de sorun yanlış karakterde şarj değil sizin akülerinizi kapasitelerinin %30'undan fazlasını kullanmış olmanızdır.

Mesela normal kullanımda akülerinizin kaç volta düşmesine izin veriyorsunuz? Eğer 12,0V'a kadar iniyorsanız ne yazık ki akülerinizi öldürenin bu olduğunu söyleyebilirim.

Sulu kurşun asit aküler ancak üzerinde yazan kapasitenin %30-35'i kadarını kullanmanıza izin verir, daha fazla kapasite kullanımı ömrünü dramatik şekilde düşürür.

Ne saçma ki bu aküler kullanmak için değil sadece marş basıp hemen doldurup kullanılmadıkları otomotiv sektörü için üretilmiş.

Deepcycle veya lityum olmayan aküler servis aküsü olarak kullanmaya uygun değil aslında.

Yani resimdeki 225Ah'lik akünün ancak ~70Ah'ini güvenle kullanabilirsiniz, kalan 155Ah atıl kapasite olarak taşıyorsunuz.

İşin teorik olarak mantığı tam olarak bu.
Ancak falanca diyor ki: "Ben 3 tane bilmem kaç ah lik kamyon aküsü koydum, 5. seneyi dolduruyor. Bozulduklarında tekrar kamyon aküsü koyacağım, Jel akü vs para tuzağı..." Kendince haklı, daha ekonomik olarak enerji problemini çözmüş mü çözmüş.
Jel aküler 5 yıl hizmet verir mi bilmiyorum ama verirse öp de başına koy. Atıyorum 200 ah jel akü bankı yapacağına 300 ah kamyon aküsü kullan, Paranın %50 si cebinde kalsın.
Bilindik bir markanın 200 ah Kamyon aküsü 3600 tl, aynı markanın aynı kapasiteli jel aküsü 8395 tl Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sanırım teknede akü-enerji problemi çok bilinmeyenli bir denklem, Kullanım alışkanlıkları, teknedeki elektrik sarfiyatı, aküler için ayrılan hacim, şarj kapasitesi, hatta mevcut kablo tesisatı bile akü seçimini etkileyecek değişkenlerden bazıları. Değişken bu kadar çok olunca işin içinden çıkmak zorlaşıyor.
*

    Ö. Ö.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #7 : Kasım 09, 2022, 12:03:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İşin teorik olarak mantığı tam olarak bu.
Ancak falanca diyor ki: "Ben 3 tane bilmem kaç ah lik kamyon aküsü koydum, 5. seneyi dolduruyor. Bozulduklarında tekrar kamyon aküsü koyacağım, Jel akü vs para tuzağı..."
İşte bu arkadaş da olumlu yönde yanlış kurmuş sistemini, haberi yok! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İhtiyacı olan gerçek kapasitenin üstünde miktarda kamyon aküsü çok uzun yıllar bozulmadan kullanılabilir.

Gerçekten ihtiyaç nedir, hangi akü cinsi ile bu kapasiteyi karşılarım, neyle nasıl şarj ederim diye hesap yapmadığınız sürece bu piyangoyu oynamış oluyorsunuz.. size de çıkabilir, çıkmayabilir de.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Diğer konu da piyasada 100Ah etiketi ile satılan her aynı cins akü aynı değil..
İyi bir piyasa denetlemesi olsa, bunlar test edilse vb aralarındaki farklar çıkacak..

Biri evet 100Ah kapasitede ama ömrü belki 500 cycle (döngü) diğeri belki 750 cycle..
Piyasada bunu kontrol eden bir mekanizma olmadıkça içimizden biri deneyip test edene kadar bilmek mümkün değil..

Teoride kurşun asit akülerin deşarj derinliği (DoD - Depth of  Discharge) %30, AGM'leri %50, Jel'leri %60 ve Deepcycle yazanları %80 diye hesaplıyoruz (yani en azından benim uygulamada böyle yapıyorum) ama gerçekte marka ve modeline göre bu rakamlardan çok farklı olabiliyor.

Söylediğiniz çok bilinmeyenli denklem'in hiçbir zaman test etmeden bilemeyeceğimiz değişkeni de bu işte.
Denklemin diğer tüm değişkenleri (alışkanlıklar, sarfiyat, tesisat, kaynaklar vb.) hesaplayabiliyoruz ama bu hesaplanamayan "kalite" değişkeni nedeni ile elektrik ile ilgili böyle bir efsaneler, mitler, şahsi görüşler uçuşup duruyor ortalıkta! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. O.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #8 : Kasım 09, 2022, 17:37:59 »
6 sene önce teknemi almıştım. Aldığımda üzerinde olan aküler (3x120A) 2 senelik bakımsız sulu akülerdi. 1 günden fazla dayanmıyorlardı. Battery monitör takınca tüketimimin ortalama 200A/gün olduğunu fark ettim.
Yıllardır teknesi olan bir arkadaşım yerin ve bütçen varsa, jeneratör, klima ve su yapıcı al demişti. Tekneyi alırken verdiğim para içime oturduğundan bu düşünceye sıcak bakmamıştım. Teorik olarak güneş panelleri ile ihtiyaçlarımı karşılarım demiştim. Rollbar'ı sevmediğimden yumuşak panel düşünmüştüm. Yanılmışım...

Gittim önce 4x135W yumuşak solar panel alıp bimini üzerine taktım.. Bunlar pratikte anlık 25A yı geçemiyor. Günde 150A civarı. Bu değer güneyde geçerli, İstanbul'da daha da düşüyor. Sadece yarım gün daha kazanmıştım.
Bir kaç ay içinde sulu akülerin öldüğünü anlayınca Exide marka Gel aküler(4x120A) aldım. Artık 3 gün karaya bağlanmadan kalabiliyordum.

Bu akülerde yaklaşık 4 sene dayandı, üstelik arada 2 defa hatalı panel montajı nedeniyle 9V a düşmelerine rağmen. Tabii bu düşme akü ömürlerini de 2 güne düşürmüştü.
Neyse hala akıllanmadım, 3. senede bozulan panelleri 140A olanıyla değiştirdim, yine yumuşak paneller, yine 150A civarı günlük üretim...

Bugün alacak olsam direkt rollbar üzeri 2x350W sert panel alırım. Anlık 50A üzeri ve günlük 300A değerlere çıkabiliyorlar.

Exide ler bozulunca, 2 sene önce 3x 165A gel olarak değiştirdim.  Aslında Lithium düşünüyordum ama hem malzemeler hem de dönüşümü doğru olarak yapacağına inandığım kişiler 2 aydan önce gün veremiyordu. Bugün alacak olsam 3 ay önceden malzemeleri toparlayıp Lithium'a dönerim.
Her Lithium akü de doğru olmayabilir. Uluslararası bilindik markaları tercih etmek lazım.

Elektrik sisteminde Victron ve farklı markalar kullandım. Bugün sıfırdan yapacak olsam kesin Victron ekosisteminde kalırım. Diğer markalar ilk başta düzgün çalışsa da ileriye dönük geliştirmelere açık değil. Victron'un kullanım kolaylığı ve birbiriyle uyumu mükemmel. 

Uzun seyahatlerde 2 kişi iken su yeterli olsa da kalabalık olunca tüketim artıyor. 3-4 gün sonra su almak için yer arıyorsunuz. Su yapıcı ihtiyacı doğdu. Yemek yapmak için günün ortasında 2 saat mutfakta kalma zorunluluğu doğunca klima ve dolayısıyla jeneratör ihtiyacı. Sonuçta arkadaşımın 5 sene önce söylediği doğruya geldim...

Bir sürü elektronik malzeme de aldım. Ucuz aldıklarımın çoğu 2 sene sonunda bozuldu ya da beklentilerimi karşılamadı.

En başta iyi olduğu söylenen ustaların fiyatları yüksek gelince daha makul kişilere iş yaptırıyordum. Bir sürü problem de yaşadım. Artık ustanın yapacağı işten emin isem, fiyatı uçuk olmadığı sürece tercih ediyorum. Uzun vadede daha ucuz ve problemsiz oluyor. İşi iyi yapan derken ille de yetkili servis olması gerekmiyor.
Vaktiniz ve bilginiz varsa montajları ve bakımları kendiniz yapmanız en iyisi tabii..

Tekne yazlık ev gibidir. Sürekli yaşadığınız ev düzenli kullanılıp bakım yapıldığından çok daha az sorun çıkar. Ama yılda 1-2 ay kullanılan yazlıklar geri kalan zamanda boş durduklarından her sene masraf çıkartır.

Tuzlu suda tekne yüzdürmek, bir de içinde sürekli yaşamıyorsanız daha da fazla bakım gerektiriyor.  Sonuçta verdiği keyif buna fazlasıyla değiyor doğrusu...
*

    Ö. Ö.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #9 : Kasım 09, 2022, 18:55:28 »
Emre maddi-manevi maliyet ile edindiği çok değerli tecrübesini içtenlikle yazmış..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. Y.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #10 : Kasım 11, 2022, 10:49:01 »
Özgür kaptanım merhabalar, öncelikle vermiş olduğunuz yararlı bilgiler için teşekkürler.
Sizin android programınızı kullanarak ihtiyacım olan yani almam gereken güneş panellerimin değerlerini buldum.
Akü bankı sıfır akü olarak yeni alınacak ve akülerin toplam gücü 630 ah ve jel aküler.
Programda kullanılacak enerji tüketen ekipmanları girdim.
Aküler yeterli çıktı, almam gereken panel gücü olarakta 610 Watt çıktı.
Buna göre güneş paneli ve ppt alacağım bu konuda size danışmak istedim.
Piyasada sunpower, tommatech, lexron gibi markalar var benimde bu markalar hakkında hiç bilgim yok.
Bu seçim sırasında neye dikkat etmem gerekiyor, mutlaka marin sitelerinden euro bazında yüksek fiyatlar ödeyerekmi almalıyım yoksa bu saydığım markalarda benim işimi görür mü ?
Bir diğer sorum da bir mppt alacağım 610 veya 650 Watt panel için SmartSolar charge-controller almaorum.
Sizce MPPT 100-30 mü 100-50 mi veya siz ne önerirsiniz.
Teşekkürler.
*

    Ö. Ö.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #11 : Kasım 11, 2022, 12:13:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Piyasada sunpower, tommatech, lexron gibi markalar var benimde bu markalar hakkında hiç bilgim yok.
Bu seçim sırasında neye dikkat etmem gerekiyor, mutlaka marin sitelerinden euro bazında yüksek fiyatlar ödeyerekmi almalıyım yoksa bu saydığım markalarda benim işimi görür mü ?
Yerli üretim rijit güneş panellerinde marin modeli yok zaten, ama karasal kullanım için olan panellerin mekanik özellikleri teknede de kullanmak için gayet yeterli.. Daha ekstrem, deniz üzerine kurulan GES'ler için üretilen özel paneller var, ama Türkiye'de üretilmiyor ve fiyatları da extrem. (Hayvan barınakların üzerine kurulan GES'ler için ayrı fiziksel-kimyasal özellikte paneller bile var.)

Karasal projeler için üretilen bu panelleri teknede monte ederken tek dikkat etmeniz gereken şey panelleri üzerine monte edeceğiniz krom konstrüksiyon ile alüminyum paneller arasında elektriksel izolasyon için basit bir lastik-kağıt-klingrit conta koymanız. Mükemmel bir izolasyon sağlamasanız da teması ne kadar azaltırsanız uzun vadede bu montaj noktalarındaki korozyonu o kadar azaltmış olursunuz.

Bu arada yakın zamanda (geçen hafta!) kendi evime 3kW'lık ongrid bir GES kurdum, bu sırada yaptığım araştırmalarda Türkiye'de üretim yapılan Tommatech, CW, Daxler, Sun Power, Lexron, Motech markalarının gayet modern tesislerde, son teknoloji ile başarılı üretimler yaptıklarını gördüm. Hepsini güvenle alıp kullanabilirsiniz.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir diğer sorum da bir mppt alacağım 610 veya 650 Watt panel için SmartSolar charge-controller almaorum.
Sizce MPPT 100-30 mü 100-50 mi veya siz ne önerirsiniz.
Bunda da iki kriter var;
- Bulunduğunuz yerdeki güneşlenme süresi (Yazın Akdeniz için 8-10 saat, Ege için 6-8 saat, Kuzey Ege ve Marmara için 4-6 saat diye düşünebilirsiniz.. Kış için de yaklaşık yarısı diye düşünün.)
- Akülerinizin gece ne kadar (DoD) boşaldığı ve bunu gün içindeki tüketimleriniz ile birlikte ne sürede doldurmanız gerektiği.

Buna göre süre ve amperajı bulup buna uygun şarj kapsitesi olan regülatörü tercih etmelisiniz..

Pratik olarak eğer aküleriniz gece çok boşalmamış oluyor ve genelde Akdeniz'de bulunuyorsanız küçük kapasiteli regülatör yeterli olacakken, güneşlenme süresinin az olduğu yerlerde (veya kışın) ve/veya akülerinizi gece çok boşaltıyorsanız yüksek kapasiteli regülatör işinizi daha iyi görecektir.
*

    A. K.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #12 : Kasım 11, 2022, 12:25:42 »
Dünyada güneş  celleri üreten birkaç firma var zaten . Tüm dünya firmaları ve bizimkiler  oradan 10x10 cm gibi modül parçaları alıp kendi fabrikalarında birbirlerine bağlayıp aluminyum çerçeveye monte ediyor. Tabi o kadar basit değil , adamlar dev gibi fabrikalar yapmışlar . Hepsinin de çok ciddi kalite kontrolleri var. Yerli firmaların üretimlerinin çoğu ihracata gidiyor ki kalitenin belli bir standardı olduğunu anlıyoruz.

Herşey çindeki üreticinin yaptığı modüllere bağlı . Ayrıca her sektörde olduğu gibi bazı firmaların hem modul hem panel üretimi var, zaten fiyatından anlıyorsunuz .
« Son Düzenleme: Kasım 11, 2022, 12:27:53 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    Ö. Ö.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #13 : Kasım 11, 2022, 12:59:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dünyada güneş  celleri üreten birkaç firma var zaten . Tüm dünya firmaları ve bizimkiler  oradan 10x10 cm gibi modül parçaları alıp kendi fabrikalarında birbirlerine bağlayıp aluminyum çerçeveye monte ediyor.
Evet, hazır kristal plakaları lazer ile kenar kristal yapısına en az zarar verecek şekilde kesip hücreleri üretiyorlar, bunları tek tek test ediyorlar, yeterli verimi sağlayan hücreleri belirli bir düzende bir araya getirip ribbon denilen ince iletkenlerle birbirine bağlıyor, busbar denilen taşıyıcı hatları takıp, koruyucu diyotlar ve kabloarıyla donatıp alt ve üst kısımlarına uygun şeffaf-opak (EVA) malzemeler ile kaplayıp temperli cam ve ve taşıyıcı alüminyum çerçeve içine monte ediyorlar. Sonra yeniden detaylı testlerden geçiyor ve paketleniyor.

Çinliler bu üretimi yapacak bandı, tüm test ve üretim araçlarını paket halinde satıyorlar sanırım, tüm yerli markalar benzer üretim bantlarına sahip.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Kasım 11, 2022, 13:00:39 Gönderen: Özgür Ökten »
*

    G. Y.

Ynt: güneş enerjisi
« Yanıtla #14 : Kasım 11, 2022, 13:26:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dünyada güneş  celleri üreten birkaç firma var zaten . Tüm dünya firmaları ve bizimkiler  oradan 10x10 cm gibi modül parçaları alıp kendi fabrikalarında birbirlerine bağlayıp aluminyum çerçeveye monte ediyor.
Evet, hazır kristal plakaları lazer ile kenar kristal yapısına en az zarar verecek şekilde kesip hücreleri üretiyorlar, bunları tek tek test ediyorlar, yeterli verimi sağlayan hücreleri belirli bir düzende bir araya getirip ribbon denilen ince iletkenlerle birbirine bağlıyor, busbar denilen taşıyıcı hatları takıp, koruyucu diyotlar ve kabloarıyla donatıp alt ve üst kısımlarına uygun şeffaf-opak (EVA) malzemeler ile kaplayıp temperli cam ve ve taşıyıcı alüminyum çerçeve içine monte ediyorlar. Sonra yeniden detaylı testlerden geçiyor ve paketleniyor.

Çinliler bu üretimi yapacak bandı, tüm test ve üretim araçlarını paket halinde satıyorlar sanırım, tüm yerli markalar benzer üretim bantlarına sahip.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yanıtınız için çok teşekkürler, bu Half-Cut paneller daha verimli galiba. Half-Cut tercih etmek daha mantıklı o zaman.