Merhaba Arkadaşlar,
Öncelikle bir problemle ilgili soru sorup çözümü paylaşmadığım için özür dilerim (tekrar sormaya yüzümüz olsun ). Önce Ahmet ve Ozan kaptanın dediği gibi profesyonel yardım için bir armacıdan fiyat istedim. Fakat fiyat pahalı geldiği için direği indirmeye karar verdim (aslında gerek yoktu ).Youtube dan birkaç video izleyince sakin bir havada yakın bir koyda direği indirmek için plan yaptım. Direk menteşeli fakat , direk videolardaki gibi arkaya değil öne yatıyordu. Neyse sakin bir havada yakın bir koya demirleyip direği ufak bir kazayla indirdik. Direği öne ve arkaya bağladıktan sonra koydan ayrılmadan bir kahve içelim dedik tam kahveyi yudumluyorum öyle bir solugan geldiki kahve üzerime döküldü. Deniz çarşaf gibi nerden geldi bu dalgalar. Acemilik işte direği indirirken bu dalgalara yakalansaydık direği denize düşürebilirdik. Marinaya gelip genova yelkenini çıkarıp furling sistemini söktük. Furling sistemi Facnor markaymış. Firma ile görüştüm istediğim parçalar için distribütör üzerinden fiyat teklifi verdiler. Gümrük ücretleri parçalardan pahalı gelince , Ahmet kaptanın söylediği gibi kırık parçayı iki ucundan alüminyum profil kesme testeresinde kestim. İçine resimde görüldüğü gibi sıkı geçecek şekilde alüminyum boru ve kama taktım. Sonra boruya kadar delik delip kılavuz çektim. Orjinal kadar sağlam oldu. Sarım sistemini komple söküp bakım yaptım. Yelkende sökükler vardı. İnternetten izmir mendereste yelkenci bulup hem ana yelken hem de cenovanın tamirini yaptırdık. Direk yerdeyken lazy jack için ipleri direğe taktım.
Şimdi sıra geldi takmaya; marinada vinç görmüştüm direk takmak için kullanıyormuş onun için randevu alıp eşimle beraber direği takmaya çalıştık beklediğim gibi kolay olmadı. Biz uğraşırken fiyat teklifi aldığım armacı arkadaş yardıma geldi beraber direği yerine taktık. Arka ve gurcata gergi tellerini yerine taktım. Arkadaş hemen baş istralyanın yerine balon gönderi ve balançina halatını bağladı. Kolay yoldan furling sistemi nasıl takacağımı anlattı.
Teknemizi yerine götürdük. Hemen eşimle beraber furlingi yerine taktık gergisini ayarladık. Yelkeni taktık sonra sarmaya başladık tam sonuna geldim baş ıstralya koptu.O kadar emek boşa gitti. Direk yerdeyken bütün gergi halatlarını değiştirmeliydim.
Baş istralya tepeden koptuğu için ya direğe çıkmalı yada tekrar indirmeliydik. Tekrar indirmeyi göze alamadım. Armacı arkadaşla sıkı bir pazarlık yaptık. Uygun fiyata anlaştık. İstediği marka krom halat ve liftin ( alt taraf norsmenli , üst taraf swage terminalli ) aldım. Arkadaş geldi direğe çımak için düzeneği kurdu ( ana yelken ve balançina halatını kullanarak) . Onun talimatlarıyla ben aşağıdan halatları çekerek yukarı çıkıp istralyayı bağladı. Furling takıldı gergiler yapıldı. Furlingi yerde hazırlayıp takmaya alanımız olmadığı için profilleri ekledikçe mandar halatı ve tepedeki döner rulman ile yukarı çektik fakat rulmanı geri indireceğimiz halatı bağlamayı unutmuştuk. Tekrar direğe çıkmak gerekti. Bu sefer sen çıkma ben çıkayım dedim. Yavaş bir şekilde çıkıp işi bitirdik. Direğe çıkmayı da öğrenmiş oldum. Bir daha çıkar mıyım bilmiyorum. Bu işte acele ettiğim için çok hata yaptım. Tecrübe kazandık fakat iş uzadı moraller bozuldu. Denize çıkıp yelkenleri açınca her şey unutuluyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap