0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Harikasınız! Tekrar hoşgeldiniz! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSorunuz gelirsek;Yapmanız gereken BOTH ŞALTER (4 konumlu. 0, 1, 2 ve 1+2) ile motor aküsü ile yaşam akülerini deşarj sırasında (kullanılırken) AYIRMAK ve şarj sırasında (motor çalıştığında veya güneş panellerinden enerji geldiğinde) BİRLEŞTİRMEK.Sizin için basitçe bir şema çizdim;Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapŞemada negatif uçlar gösterilmemiştir, tüm akülerin negatifleri ortak olacaktır.2 yaşam aküsü birbirine paralel bağlanmıştır.Güneş enerjisi sadece yaşam akülerini besler.Alternatör sadece marş aküsünü besler.Dikkat edilecekler;- Şarj işlemi sırasında (motor çalışırken veya güneş panellerinden enerji gelirken) both şalter 1+2 konumuna alınır, böylece tüm aküler birbiri ile itibatlanır, şarj akımı nereden geliyorsa tüm aküler şarj olur.- Deşarj işlemi sırasında (motor çalışmaz veya güneş enerjisinden enerji gelmiyorken, gece vb.) both şalter 2 konumuna (yaşam akülerinin bağlı olduğu uç) alınır, böylece tekne içindeki ekipmanlar sadece yaşam akülerini kullanır, marş aküsü tüketilmeden korunmuş olur.Bu sistemin dezavantajı bu both şalter duruma göre değiştirme işlemlerini yapmayı unutursanız marş akünüzün gece boşalması veya motor çalştığı halde yaşam akülerinizin şarj olmaması ihtimali/riski var.Bunu engellemek için iki akü grubu arasına "akıllı şarj rölesi" takılabilir, böylece both şalter her zaman 2 nolu konumda durabilir, güneş olduğu zaman motor aküsü ve motor çalışınca yaşam aküleri "otomatik" olarak şarj olabilirler. Bu sayede ufak bir maliyetle çok faydalı bir kullanım olacaktır. (Yerli ELO marka akıllı şarj röleleri uygun fiyatla bulunabiliyor..)Bahsettiğimiz both şalter de şöyle bişey olmalı (Başka bişeyden bahsediyor olma ihtimaline karşı resimleri aşağıda)Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu konuda daha detaylı bilgi için Wikiderya'nın Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapbölümüne de bakılabilir.
Başka hiçbir şeyi kurcalamadan sadece both şalyer yerine akıllı şarj rölesi takınca oluyor mu? Üstteki şemaya (üçü de kamyon aküsü 125+125+125 akü bankı, veya servis aküsü başka tür akü) bir de akıllı röle ile iş çözülüyor mu?
Peki Negatif Uçları Nasıl Birleştirmemi Önerirsiniz ?
Panelleri ayrı üniteler olarak düşünüp ikisine ayrı sigorta koymakta yarar var.
Arizali panel akim geçirmeyecek dolayisiyla tek panele buyuk sigorta kalir .
Regulatörün zaten kendi içinde koruması varsa sigortaları neden koyuyoruz. Eğer Regulatör arızalanıp kısa devre verirse panelide kısa devre edeceği için sigorta lazım olmaz mı gibi sorular olabilir.