Sorununuzu çok iyi anlayamadım bu anlatım ile..
Motor çalışırken 28V civarı, çalışmazken 24V civarı voltaj okuyorsanız sisteminiz 24V (
yani iki adet 12V'luk akü SERİ bağlanmış) olmalı. Yoksa 12V'luk bir akü sistemi (
iki tane PARALEL bağlanmış 12V'luk akü gibi) yanlış şarj ile vb. 24V'a çıkmaz.
Akülerinizin bir fotoğrafını görsek belki nasıl bir bağlantı olduğunu anlayabiliriz.
Bir elektrikçi olmadan pek kolay çözebileceğiniz bir durum yok gibi.
Çalışmıyor dediğiniz kesici anahtarınızı
(ana şalter) multimetre (
avometre) ile ölçerek kontrol etmek lazım, aynı şekilde solar regülatörünüzden ne geliyor, motorunuz çalışınca alternatörden ne geliyor, bunların da ölçülüp anlaşılması lazım.
Buradan uzaktan okuyup yazıp halledilecek bir konu değil gibi..
Irgat ise Ahmet hocamın dediği gibi kastanyolası gevşek bırakılmış gibi, vinç koluyla sıkıştırmanız sorunu çözecek gibi görünüyor.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap