0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ü. P.

Akü yüksek voltaj ve ırgat sorunu
« : Temmuz 01, 2023, 10:37:08 »
Selam sevgili korsanlar,

Teknemde 2 adet paralel bağlı servis aküsü ve 1 tane motor aküsü bulunuyor. Solar panel alıp araya mppt cihazı ekleyerek servis akulerine bağlantısını yaptım. 3 gün sonra tekneye gittiğimde, elektriği komple kesen eski usul şalterin çalışmadığını, hidroforun çalışmadığını gördüm. Tüm sistem saçmalamış duyrmdaydı resmen...Gunes panelini baglantisini aküden söktüm, eski haline döndü hidrofor vs ama elektriği kesen ana şalter vazifesini yapmıyor ve balik bulucu 27v voltajı kadar çıkıp devre korumaya alıp kapanıyor.
Sanirim aradaki mppt cihazının ayarindan ya da başka bir hatadan aküler aşırı şarj oldu. Motor çalışmıyorken 24v civarı, motor calisiyorken 28v civarı bir değer var.
Bayramda malum elektrik ustası bulmak zor iş, tekneyi yeniden eski haline çevirmek için ne yapmamı önerirsiniz? Gunes paneli aktif değil şu an, eski kuru düzene dönmek istiyorum sadece...

Irgat konusu ise, demir toplarken yüke bindiğinde ırgat kafası dönüyor ama zincir sarmıyor, tutunamıyor sanki ırgata. Yeni tekne yeni sistemler derken kafalar biraz karıştı, destekleriniz için şimdiden teşekkürler


*

    A. Ç.

Ynt: Akü yüksek voltaj ve ırgat sorunu
« Yanıtla #1 : Temmuz 01, 2023, 11:18:00 »
Irgat üstünde genellikle vinç kolu takılan bir yer vardır. Bilinenin aksine el ile sarmak için değil, kaveletayı motora akuple etmek veya boşlamak içindir yani aynı debriyaj gibi sıkıldığında devreye girer.

 


*

    Ö. Ö.

Ynt: Akü yüksek voltaj ve ırgat sorunu
« Yanıtla #2 : Temmuz 01, 2023, 11:54:11 »
Sorununuzu çok iyi anlayamadım bu anlatım ile..

Motor çalışırken 28V civarı, çalışmazken 24V civarı voltaj okuyorsanız sisteminiz 24V (yani iki adet 12V'luk akü SERİ bağlanmış) olmalı. Yoksa 12V'luk bir akü sistemi (iki tane PARALEL bağlanmış 12V'luk akü gibi) yanlış şarj ile vb. 24V'a çıkmaz.
Akülerinizin bir fotoğrafını görsek belki nasıl bir bağlantı olduğunu anlayabiliriz.

Bir elektrikçi olmadan pek kolay çözebileceğiniz bir durum yok gibi.
Çalışmıyor dediğiniz kesici anahtarınızı (ana şalter) multimetre (avometre) ile ölçerek kontrol etmek lazım, aynı şekilde solar regülatörünüzden ne geliyor, motorunuz çalışınca alternatörden ne geliyor, bunların da ölçülüp anlaşılması lazım.

Buradan uzaktan okuyup yazıp halledilecek bir konu değil gibi..

Irgat ise Ahmet hocamın dediği gibi kastanyolası gevşek bırakılmış gibi, vinç koluyla sıkıştırmanız sorunu çözecek gibi görünüyor.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Temmuz 01, 2023, 12:12:44 Gönderen: Özgür Ökten »


*

    A. Ç.

Ynt: Akü yüksek voltaj ve ırgat sorunu
« Yanıtla #3 : Temmuz 01, 2023, 15:28:18 »
Özgür Ökten'in en solda görünen vinci için vinç kolu değil boru gerekir. zincir tarafında üç kollu vana benzeri kola takıp sıkıştırılacak.

Elektrik kısmına değinmememin sebebini Özgür Ökten çok güzel enlatmış Fotoğraf işe yarar.


*

    R. K.

Ynt: Akü yüksek voltaj ve ırgat sorunu
« Yanıtla #4 : Ağustos 22, 2023, 14:52:22 »
 Piyasada gezen MPpt diye  bilinen ve gerçekten çok komik rakamlara satılan çakma ürünler çok fazla bu tekneler kolay alınmıyor ve bunların içerisinde bir yaşam devam ediyor bu yüzden lütfen bu tarz yazıları kaliteli olanlarını tercih edin uzman kişilere kurdurur ya da yardım isteyin bununla birlikte tek denizde unutmayın ki yangın çıkartabilecek  tek şey elektriktir