0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Zinciri uzatmak daha kullanışlı olacaktır.Zincir üzerine çeşitli aparatlar ile ağırlık ekleyip çapanın zeminde çekilme açısını düşürmek teoride güzel bir yöntem ama uygulaması kolay değil. Sert havalarda demirlerken uygulamak pek mümkün değil. Ancak zaten tutmuş demire beklenen sert hava için takviye olarak yapılabilir.Eğer zincirliğinizin kapasitesi yeterli ise, takılma yığılma vb olmuyorsa ne kadar çok zinciriniz varsa o kadar iyi.Zincirlik kapasite sorununuz varsa bile bahsettiğiniz aparatlar yerine krom zincire (daha az yığılma yapar) geçmenizi öneririm.
Zincirin fazlası göz çıkarmaz. Esas soruyu kendinize sorun, uzun seyirler yapıp, uzun zaman alargada kalıyor musunuz? Yoksa sabah çık, akşam marinaya dön veya bir iki günlük gecelemelerle sınırlı. İkincisi ise gerek yok uzatmaya. 5-6 bofora kadar tutar 50 metre zincir. Ama çapanın iyi batmadığı sert zeminde zincirin fazlasını sermek elinizi rahatlatır. Forumda hesabı da olacaktı sanırım hangi derinliğe en az ne kadar zincir sermek gerektiğinin.. geçen yaz bir veya iki kez 50 m üstü zincir serdim. Genelde 40 metreyi geçmedi...
Orkun korsan sanırım demir kurtarma halkası yardımı ile zincir ortasına ağırlık ekleyerek çekme açısını düşürme yönteminden bahsediyor;Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Demirlerken istediğimiz kadar döşeyebileceğimiz zincir güzel birşey ama seyir sırasında başüstünde teknenin baş-kıç salınımını etkileyen ağırlık demek.. Dolayısıyla zincirde optimumu bulmak lazım.. Yerinizde olsam, ilk önce elinizde varolan 50m zincir ve devamında ihtiyaç duydukça kullanacağınız 30m. halat ilavesini denerdim.. Bu işinizi görecektir..Baktınız olmadı, devamlı 10m. üstü derinliklerde demirliyorsunuz, istediğiniz zaman 20m daha galvaniz ek yapabilirsiniz.. Ultra'nın söylediğiniz ürünü çapa kurtarma halkası.. Ağırlık (kellet) olarak kullanmak için fazla pahalı.. İlla ağırlık ihtiyacınız varsa, yatırımınızı çapanızın ağırlığını arttırmak için yapın.. (tercihen krom çapa+krom zincir)