0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. K.

50 ft. yelkenlide sığ su salma
« : Ağustos 15, 2023, 12:04:25 »
Merhabalar,

İlgilendiğim bir Jeanneau 51 var ve üstünde sığ sular için tasarlanmış shoal keel adı verilen salma var. Salma boyu 173 cm. Akdeniz ve Ege koşullarını düşündüğümüzde kısa salmanın büyük bir dezavantajı olur mu? Anladığım kadarıyla yapısından dolayı daha az stabil, orsa seyrinde biraz daha yavaş, bununla birlikte pupa seyrinde biraz daha avantajlı. Araştırmalarımda genel olarak gezi amaçlı teknelerde bu farkların göz ardı edilebilir olduğu söyleniyor. Siz ne düşünyorsunuz?


*

    A. K.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #1 : Ağustos 15, 2023, 12:16:03 »
173 cm salma boyuyla kac metreye girmek istiyorsunuz . Orijinal salma ne kadar.
Kısa salmayla sakin sularda   yine 4,5-5 mt nin altına girebilirmisiniz.


*

    E. D.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #2 : Ağustos 15, 2023, 12:57:26 »
   173 cm salma boyu mu yoksa teknenin su seviyesi altında kalan toplam derinliği mi? Eğer salma boyuysa shoal keel sayılmaz diye biliyorum.


*

    E. Ç.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #3 : Ağustos 15, 2023, 13:13:36 »
51'in satılan 2 farklı salma seçeneği var görünüyor.

Deep Draft - 2,28
Shallow Draft - 1,73

Diagramlar...

Deep Draft Sarma Ana Yelken

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Deep Draft Klasik Ana Yelken

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Shallow Draft Sarma Ana Yelken

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





 



*

    A. K.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #4 : Ağustos 15, 2023, 13:18:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   173 cm salma boyu mu yoksa teknenin su seviyesi altında kalan toplam derinliği mi? Eğer salma boyuysa shoal keel sayılmaz diye biliyorum.

173 draft gerçekten çok kısa ve salma ciddi ağır veya torpido olması lazım.  koca tekne . Düşünün bir de salmanın üstü takriben 50-60 cm dir salmaya 110 cm kalıyor.
« Son Düzenleme: Ağustos 15, 2023, 13:20:20 Gönderen: Atilla Kaplan »

*

    E. D.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #5 : Ağustos 15, 2023, 13:23:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
51'in satılan 2 farklı salma seçeneği var görünüyor.

Deep Draft - 2,28
Shallow Draft - 1,73


Salma boyu değil draft'mış.
*

    S. K.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #6 : Ağustos 15, 2023, 13:23:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   173 cm salma boyu mu yoksa teknenin su seviyesi altında kalan toplam derinliği mi? Eğer salma boyuysa shoal keel sayılmaz diye biliyorum.

Haklısınız benim hatam. 1.73 su altında kalan toplam derinliği gibi görünüyor. "The boat has a draft of 7.48 ft (2.28 m) with the standard keel and 5.67 ft (1.73 m) with the optional shoal-draft keel."
*

    E. D.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #7 : Ağustos 15, 2023, 13:26:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
173 draft gerçekten çok kısa ve salma ciddi ağır veya torpido olması lazım.  koca tekne . Düşünün bir de salmanın üstü takriben 50-60 cm dir salmaya 110 cm kalıyor.
Muhtemelen torpil salmadır.
*

    S. K.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #8 : Ağustos 15, 2023, 13:36:03 »
Performans veya daha sığa yaklaşmaktan öte, beni daha çok düşündüren nokta konfor. Teknenin daha çok sallanması ve rota üzerinde daha çok düzeltmeler yapılması gerekmesi gibi şeyler. Tabi bunlar gözardı edilecek kadar ufak farklarsa endişe etmenin gereği yok. Jeanneau 51 özellikle Amerika'da pek kolay bulunabilir bir tekne değil. Şu an için 2 tane var mesela. Bir tanesi benim ilgilendiğim, diğeri de charter yapan ve yıpranmış bir tekne. Hatta satıcı broker'ıyla konuştuğumuzda, bu teknenin geçen sene charter sırasında bir köprüye çarpıp direğini kaybettiğini öğrendik. O sebeple direk vazgeçtik ve elimizde şu an için tek seçenek kaldı.
*

    Ç. A.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #9 : Eylül 10, 2023, 12:22:45 »
Merhaba,
Üzerinden biraz zaman geçmiş ancak bildiklerimi paylaşmak istedim.
Beneteau 46 Cruiser sahibiyim yaklaşık 4 yıldır. Shallow draft versiyonu. 1.75 civarı olması lazım. Öncelikle deep draft versiyonu kullanmadığım için onunla kıyaslayamayacağım.
Önceki teknem de, çevremdeki arkadaşlarımın tekneleri de klasik versiyonlar oldu hep.
Shallow draft versiyonda bariz bir orsada kayma hissediyorum. Ya geniş açılarda rüzgarı almak gerekiyor veya dar açılarda tekne çok yavaşlıyor. Rüzgaraltına ciddi bir kayma da söz konusu. Bunu ancak katıldığım yarışlarda bariz gözlemledim. (Eski teknede amatör olarak çokça yarışa katıldık, bu teknede 3 4 yarışa ancak katıldık) yine tercih eder miyim, açıkçası ederim. Çünkü teknede kısıtlı sürede seyir yapıyorum, 1 hafta 10 günlük tatilde ortalama 5 milin altında seyir yapıyorsam motorla destek oluyorum yelkene. Tramola ata ata rüzgar üstüne tırmanmıyorum. Ancak motoru pek kullanmayım, bu tekne monohull, 35 derece orsa seyri yapacağım diyorsanız hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. (Markalar dizaynlar farklı tabii ama genel mantık benzer olmalı).
Artıları da var tabii. Koylarda daha az düşünerek sığ bölgelere girebiliyorum demirlemek için. Bazı barınaklara da daha rahat yanaşıyorum.
Apaz ve pupa seyri oldukça iyi teknenin, kısa salma olduğunu hiç hissetmedim bu seyirlerde.
*

    A. Ç.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #10 : Eylül 10, 2023, 13:55:44 »
Bana göre sığ salmalı tekne almanın büyük bir avantajı yok. Derin salma özellikle orsada performans açısından daha iyidir. Türkiye'de ciddi gel git yoktur, bu nedenle demirleyeceğim yeri kolaylıkla seçebiilirim. Toplamda 30-50 cm daha derin salmalı bir tekneyle zaten her marinaya girebilirsiniz. Ben Kumlara dalgaların vurduğu yere kadar girmek istiyorum derseniz salması olmayan katamaran tercih etmelisiniz.
*

    S. K.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #11 : Eylül 11, 2023, 15:16:37 »
shallow-draft veya shoal-keel (ikisi aynı şeydir herhalde) teknenin asıl avantajı yanaşma/barınma konusunda; deep-draft teknelere kapalı olan barınakların çoğu size açık olacak... 
*

    A. Ç.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #12 : Eylül 11, 2023, 16:15:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
shallow-draft veya shoal-keel (ikisi aynı şeydir herhalde) teknenin asıl avantajı yanaşma/barınma konusunda; deep-draft teknelere kapalı olan barınakların çoğu size açık olacak... 

Böyle bir ayırım yapan marina var mı?
*

    S. K.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #13 : Eylül 11, 2023, 17:00:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Böyle bir ayırım yapan marina var mı?

Marina niye ayırım yapsın canım; ben barınakları söylüyorum... Ha aslında tesadüfen biz buna marinada da maruz kaldık bu yaz.. Setur Altınyunus marinada ortadaki T ponton dışındaki kıyı taraftaki bağlanma yerlerinde boş slotlar vardı ama o kısımlardaki derinlikler 2m'den +/- 15cm oynadığı için 1,95 salmayla girip bağlanamadık... Oralara bu kayık girer bağlanır mesela... Yine asıl Lapseki gibi, Bozcaada karşısında GD yönündeki adını unutuğum sığ barınak gibi derinliği +2mt salmalı yelkenlilere çok uygun olmayan yerlere shallow-draft bir yelkenli rahatlıkla girebilir... Aklıma Assos da geldi; girişte solda 1-2 teknelik yelkenliye müsait denen yer dışında karşıya da shallow-draft tekneyle bağlanılabilir... Bu da seyir planlaması için artı puan bence...
*

    A. Ç.

Ynt: 50 ft. yelkenlide sığ su salma
« Yanıtla #14 : Eylül 11, 2023, 17:08:31 »
Hiç bir barınak veya marina derinlik ayırımı yapmaz, belki gel gitin aşırı olduğu ülkelerde böyle bir ayırım vardır. Türkiye'de haritalarınız ve derinlik saatinizle baş başasınız. Birçok liman ve barınakta ise girişler genellikle dalgaların getirdiği kum ile sığlaşır. Girişte yerel bir balıkçı aynı anda barınak ağzında ise genellikle size yardımcı olur, Şu taraftan git, bu taraftan git gibi veya beni takip et der.