0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Değerli Kaptan arkadaşlar; 2009 Model çok temiz bir Bavaria 34 model yelkenli beğendim , almaya karar verdim ancak, motoru 30 hp zannediyordum, motor Volvo D1-20 , 18 hp, Z drive imiş . Motor saati 300 . Teknenin deplasmanı 12.540 lb. İlk teknem olacak. Bu tekne için yeterli olur mu 18hp motor, sert havalarda sıkıntı yaşar mıyım. Görüşlerinizi paylaşırsanız çok yardımcı olursunuz, selamlar.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDeğerli Kaptan arkadaşlar; 2009 Model çok temiz bir Bavaria 34 model yelkenli beğendim , almaya karar verdim ancak, motoru 30 hp zannediyordum, motor Volvo D1-20 , 18 hp, Z drive imiş . Motor saati 300 . Teknenin deplasmanı 12.540 lb. İlk teknem olacak. Bu tekne için yeterli olur mu 18hp motor, sert havalarda sıkıntı yaşar mıyım. Görüşlerinizi paylaşırsanız çok yardımcı olursunuz, selamlar.Aynı resimlere sahip aynı model tekne, farklı bir broker pörtföyünde mevcut. Hem fiyat hem de motor gücü farklı görünüyor. Arayıp bilgi almak faydalı olabilir.Georgi Savchev - +359 88 7228674 - Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapedit: Filoda birden fazla tekne olabilir, ondan farklı bilgiler var sanırım.
18 HP 34 ft bir tekneyi gövde hızının üstüne çıkarır yani tekneniz için yeterlidir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap18 HP 34 ft bir tekneyi gövde hızının üstüne çıkarır yani tekneniz için yeterlidir.Bir de tekne displacement ını 550 ye bölerek efektif kullanım için kaç beygir gerektiğini hesapladıkları bir oran gördüm. Bu konuda bilginiz var mı acaba ? Teşekkürler.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap18 HP 34 ft bir tekneyi gövde hızının üstüne çıkarır yani tekneniz için yeterlidir.Bir de tekne displacement ını 550 ye bölerek efektif kullanım için kaç beygir gerektiğini hesapladıkları bir oran gördüm. Bu konuda bilginiz var mı acaba ? Teşekkürler. Forumda olacaktı. Bulursam linkini eklerim. Yanlış hatırlamıyorsam 225 kg için 1 hp idi.Tekneniz yaklaşık 6 ton. 6000/225= 26.6 küsur çıkıyor.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Optimal motor gücü formülünüzü benim kayığa uyguladım, makul görünüyor.2,2 ton deplasman için imalatçı Catalina'nın önerisi minimum 6HP, formül sonucu 7,63HP.Palpa liman havada bende 10HP Yamaha varken yarım yolun biraz üstünde 6,2kt gövde hızına çıkıyordu.Şimdi 8HP Yamaha var, 2/3 yol istiyor.Fazladan beygirler bir tek kaba denizlere ve sert rüzgara karşı seyrederken gerekli oluyor.Yelkenci olarak makine ile binlerce mil yapmayı düşünmüyorsanız, yarım yolda gövde hızına çıkmanın sağlayacağı yakıt tasarrufu da çok önemli olmuyor.
v = 2.43*(LWL)1/2olup LWL metre cinsinden su hattı boyu, v ise knot cinsinden max tekne hızıdır.2009 Bavaria için lwl katolog değeri 9.20 ; Formülde yerine koyarsak ;v = 2.43*(9,2)1/2 = 7,37 Knott Bende v= 11,178 knott cıkıyor. Bir şey mi kaçırıyorum