0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sonsuz halatlı sarma sisteminde hagi ucun sarma hangi ucun boşlama için olduğunu bilip ona göre sarmak gerekir. Gerekirse havuzlkta piyano üstüne etiket yapıştırın. Balonlar, Pupa veya pupaya yakın apaz seyrinde ana yelkenin gölgesinde indirilir veya sarılır. Pupadan biraz çıkıldığında ana yelken hangi tarafta ise balon da aynı taraftadır. Rotayı bozmadan, balon kolaylıkla sarılır veya indirilir. Ana yelken gölgesine almak için balon hangi tarafta ise ana yelken de o tarafa kavança ile geçirilir. İstemsiz kavançayı engellemek için pupadan biraz çıkmak gerekir. 13-14 havada pupada bir ilişiken yoksa gennaker veya spinnaker kullanılabilir.
Sonsuz ip ile çalıştırılan furler, alttan baştaki mapaya bağlanır. Normalde bu bağlantının rijid olmasını beklenir ancak değildir. Bağlı olan yelken (code zero yada gennaker) çok hızlı açılırsa furler normal çalışmasını gerçekleştiremez ve alt bağlantısına korkunç bir dönme yükü biner. Böyle bir durumda alttaki bağlantı dönmeseydi, alttan bağlı olduğu mapayı kopartarak tekne gövdesinden ayrılır ve çok daha büyük bir soruna sebep olurdu. Şöyle tanımlamaya çalışayım; direğin en tepesinden aşağıya inen ve ucunda metal bir topuzu (furlerın kendisi) olan çoook uzun bir kırbaç düşünün. İşte o kırbaç rüzgarın etkisiyle bir yerlere çarptığında sebep olacağı yıkım korkunç olurdu.Şansınız varmış ki, bağlantı orijinal ekipmanlar ile yapılmış.Benzeri durumlarda peeling yöntemi uygulayın. Code zero yada gennaker' ı genoa arkasında bırakın. Yani önce genoayı açın, üzerindeki yükün büyük bir kısmı kaybolan yelkeni çok daha daha kolay kapatırsınız.Açarken de ıskotayı çok fazla germeyin ve kumada iplerini boş bırakmayın. Kumanda iplerini yavaşça salarak yelkeni açabilirseniz bağlantılara çok fazla yük binmez.
Sonsuz halatla kumanda edilen furler (sarma) sistemlerinin hepsinde benzer risk var.Eğer her iki ucu da gergin tutmazsanız yelkene binen yük halatlardan bağımsız sistemi ters yönde döndürüp açabilir.Cenovada kullanılan sarma sistemlerinde halat mekanizmanın (tamburun) etrafına birkaç tur sarıldığı için gevşek bıraksanız da belirli bir sürtünme hep var olduğundan tersine hareket kolay olmaz.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet, furler'in boşta kalan tarafını dönüşü çok zorlamayacak kadar sıkı tutmak, tam serbest bırakmamak lazım. Elde tutma imkanı yoksa en azından bir vinç veya koç boynuzu üstüne tek tur sarıp bırakmak da yeterli gerginliği sağlar sanırım.Ve evet, direk üstü sonsuz halatlı sarma ana yelkenleleri sert havada tek başına camadanlı açmak çok zor. Tercihen iki kişi olmalı.Ben tek olduğumda üşenmiyorum, direk dibine birkaç kere gidip, vinç üstündeki kilidi açıp biraz serbest akıtıp havuzluğa dönüp outhaul'un boşunu alıp tekrar gidip biraz daha boşlayıp kilitli bırakıyorum.Kilitli olmaz ise sonsuz halatın gerginliği sert havada yetmiyor.Hepsini açıp, kilitleyip sonra sarmak da aşırı gergin bir sarıma sebep olduğu için (ve koca anayelken boşuna pırpırlandığı için) hiç tercih etmediğim bir yöntem. Ki aşırı pırpır sırasında sarmak da çok zor. Onun yerine 2 kere emniyet halatına bağlanıp direk dibine gitmek daha mantıklı geliyor.
...gidim gidim acmak. Direk dibine gitmeye gerek kalir mi bu durumda ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap...gidim gidim acmak. Direk dibine gitmeye gerek kalir mi bu durumda ?Kesin bişey söylemek zor..Halatın kondüsyonu, kilitlerin, sürtünme noktalarının ve nihayetinde vinç'in kondüsyonu buralardaki sürtümeleri değiştirdiği için denemeden sonucu bilmek zor.Benim tecrübelerim ~20 knot gerçek rüzgara kadar sadece sonsuz sarma halatının gergin tutulması ile direk dibine gitmeden ana yelkeni camadanlı açmak mümkün (sonrasında gidip mutlaka vinci kilit pozisyonuna almak şartı ile tabi), ama daha yüksek rüzgarlarda (veya daha düşük ama sağanaklı havalarda) sonsuz halat ne kadar gergin olsa da yeterli olmuyor, birinin direk dibinden vincin kilit mekanizmasını kontrol etmesi gerekiyor.Ne yazık ki bu sonsuz halatlı ana yelken sarma sistemleri sert havalar için pek güvenli/kullanışlı değil.Bunun yerine Jeanneau'lardaki anayelken sarma sistemi (direk içinde burgu şeklindeki tambur) çok daha kolay ve güvenli.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu sistemin uzun süreli kullanıcısı olmadım hiç, sanırım bunun da bir halat yıpratma dezavantajı var..
Bildiğim bileli ana yelken sarma sistemi sorunlu ve en olmadık yerlerde sizi yaya bırakıyor. Gerçi bizlerde son anda iş işten geçerken camadan vurmayı akıl ediyoruz , O yüzden en iyisi babadan kalma eski sistem.Ayrıca bu sistem yelken sektörünün ayıbıdır.