0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. Ç.

Onarius 52...
« : Aralık 08, 2023, 15:52:59 »
Onarius 52

İlgi çekici bir tasarım.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



İnşa aşamalarını yayınladıkları bloguda var.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





*

    A. K.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #1 : Aralık 08, 2023, 17:58:23 »
Bence faydalı kullanım alanını arttırmış . Gereksiz koridorlar yok . Motor sail +deck saloon ve ne varsa toplamış.
40 ft üzeri teknelerde iş yapar

Akıllıca ama alışılmış şekil olmadığından tutar mı acaba


*

    A. Ç.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #2 : Aralık 08, 2023, 18:54:12 »
Havuzluk diyebileceğimiz bölge ana direğin de bulunduğu baş/orta bölümde, Her ne kadar yelkenli teknelerle dalgaya karşı gitmek özellikle gezi teknelerinde pek revaçta olmasa da baştan gelen dalgalarda su kesiminin altında olduğu görünen u bölüm sorun yaratabilir. Açık hava yaşam alanı olarak da çok çukurda, oturduğunuz yerde çevreyi seyredebilmeniz nerede ise imkansız gibi. Teknenin kullanma yeri de bu böşlümde gibi görünüyor. Çok uzun boylu birisi görüşe hakim olabilir ama oturarark tekne başından ilerisini görmek sorunlu görünüyor.


*

    O. G.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #3 : Aralık 08, 2023, 20:06:48 »
Çok şık bir alüminyum tekne..

Lakin o büyüklükte bir havuzluğu güvenle boşaltacak havuzluk firarlarını göremedim..

Hadi sancak tarafta pilot kapısı tasarlamışlar, aç aksın.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ya da bırak kıçtan süzülsün..
Ama iskele tarafta herhangi birşey göremedim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Devasa sürgülü kapılar da dalga etkisine açık..

Özetle, koyda demirdeyken seve seve kulllanırım.. Ama demir alıp seyre çıkmam..


*

    Ö. Ö.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #4 : Aralık 08, 2023, 20:23:12 »
Sprayhood'u unutmuşlar..
o dümen pozisyonuyla kıçtankara yanaşma manevraları da oldukça zor olur gibi.
gereksiz şekil yapmışlar, beğenmedim, almam.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    O. G.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #5 : Aralık 08, 2023, 20:31:32 »
Kıçtankara için kamera koyduklarına bahse girerim..

Kamera olmazsa olmaz!!
*

    Ö. Ö.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #6 : Aralık 08, 2023, 20:35:53 »
otomatik park koysunlar da herkes bi rahat etsin artık ya..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. G.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #7 : Aralık 08, 2023, 20:42:49 »
Ben nihayetinde tornistanda pervanenin çekme etkisiyle manevra yapıp yerime süzülerek girmeyi öğrendim..

Ama otomatik park fena fikir değilmiş.. ayfon app’la olsun lütfen..
*

    U. C. O.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #8 : Aralık 09, 2023, 02:22:18 »
Dümenin kıça yakın olması tüm tekne hakimiyeti açısından önemli bence. Ayrıca Şimdiye kadar çıktığım her seyirde marinaya yanasirken yada kictan kara olurken arka halatları ben kontrol ettim. Herkes gemiciyle mi çıkıyor. Koltuklari kim bağlayacak.
*

    E. Ç.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #9 : Aralık 09, 2023, 10:35:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dümenin kıça yakın olması tüm tekne hakimiyeti açısından önemli bence. Ayrıca Şimdiye kadar çıktığım her seyirde marinaya yanasirken yada kictan kara olurken arka halatları ben kontrol ettim. Herkes gemiciyle mi çıkıyor. Koltuklari kim bağlayacak.

Tasarımcıların bu türk expedition vs özel amaçlı kayıkları tasarlarken, kaptanın koltuk halatları ile uğraşması gerekmediğini düşünüyorlar sanırım.Bu teknelerin küçük ekiplerle idame edilmesi zor görünüyor.

Örnek.

Nordavh 56

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Gerçi bu örnekte kıç havuzluğa açılan kapı var. Onarius tasarımında hem kıç havuzluk diye bir alan yok, hem de salona açılan kapı yok.
*

    U. C. O.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #10 : Aralık 09, 2023, 11:50:13 »
Gemi tasarım okullarında zorunlu staj olsun. Olmaz bu böyle. Alanya'da korsan gemisinde çalışsınlar ilk yıl. Sonra da Türkiye'de birkaç balıkçı barınağına bağlansınlar tek başlarına. Görelim sonra tasarladıkları tekneleri

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dümenin kıça yakın olması tüm tekne hakimiyeti açısından önemli bence. Ayrıca Şimdiye kadar çıktığım her seyirde marinaya yanasirken yada kictan kara olurken arka halatları ben kontrol ettim. Herkes gemiciyle mi çıkıyor. Koltuklari kim bağlayacak.

Tasarımcıların bu türk expedition vs özel amaçlı kayıkları tasarlarken, kaptanın koltuk halatları ile uğraşması gerekmediğini düşünüyorlar sanırım.Bu teknelerin küçük ekiplerle idame edilmesi zor görünüyor.

Örnek.

Nordavh 56

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Gerçi bu örnekte kıç havuzluğa açılan kapı var. Onarius tasarımında hem kıç havuzluk diye bir alan yok, hem de salona açılan kapı yok.
*

    U. C. O.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #11 : Aralık 09, 2023, 11:52:10 »
Barınağa da bağlanırken 77 kişi bağırarak akıl versin bir de.

Ver geri, al tonozu, at halatı, olmadı çık falan şeklinde.
*

    E. S.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #12 : Aralık 11, 2023, 11:06:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Barınağa da bağlanırken 77 kişi bağırarak akıl versin bir de.

Ver geri, al tonozu, at halatı, olmadı çık falan şeklinde.

50 milyonluk teknenin barınakta ne işi var, D marine göcek veya Yalıkavak Palmarine palamarları düşünsün bunları? Vizyonun yok Uğur Korsanım:)
*

    A. K.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #13 : Aralık 11, 2023, 15:07:18 »
Uğur korsan gösterdiğin Nordavh örnekte motoryata direk dikmişler gibi . Yani doğan görünümlü şahinin ta kendisi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yelkenciler bu tekneye formundan dolayı  gitmez diyeceklerdir.

Onarius en azından  çok tüylü şahinin doğan görünümlüsü  .
Dizayn olarak  eski kalyonların modern görüntüsü gibi . Ben yatarken etrafı görmek istiyorum diyenler için , deck saloon  gibi , yelkenli tekne formunda  yelken performanslı  bir kalyon gibi.
Bu devrim niteliğindeki bu formu düşünen adamlar teknolojik birkaç numara koymuştur herhalde.
Elon abi de buna bir otomatik sürüş ve parking sistemi de uydurdu mu da personele gerek yok, kendi kendine giden bir araç oluverir.

o zaman da teknede kaptan değil bilgisayarcıya ihtiyacımız olacak
« Son Düzenleme: Aralık 11, 2023, 15:12:16 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    A. D.

Ynt: Onarius 52...
« Yanıtla #14 : Aralık 11, 2023, 16:55:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gemi tasarım okullarında zorunlu staj olsun. Olmaz bu böyle. Alanya'da korsan gemisinde çalışsınlar ilk yıl. Sonra da Türkiye'de birkaç balıkçı barınağına bağlansınlar tek başlarına. Görelim sonra tasarladıkları tekneleri
[/quote]

Alanya'da korsan teknelerinden rahatı mı var? Ne kadar ipsiz sapsız, eğitimsiz ve kabiliyetsiz varsa bu teknelerde çalışıyor.. Tek dertleri Natali'ye, Maria'ya Türkiye'nin güzelliklerini ( !! ) göstermek..

Mayıs ayında Alanya'dan Manavgat'a seyir yaparken dalgayla uğraşmak yordu, rota üstündeki ufak bir limancığa gireyim dedim. Bilirsiniz dünyanın en büyük korsan tur teknesi diye bir ucube var bizim sularda, liman da bu tekneye ait. Liman içine halatları döşemişler, demir atma yada yanaşma, rıhtıma aborda olma şansı yok. Onbeş-yirmi dakikaya yakın orada etrafıma bakındım, yanaşacak yer aradım, o süper denizciler/gemiciler kafalarını çevirdi, ne bir selam nede yardım...