Mustafa Tufan ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bence temel sorun amatör denizcilik pazarınon çok dar olması nedeniyle ciddi/kurumsal firmaların bu işe girmemesi.Yoksa özel proje dev yelkenli ve motoryat üretiminde teknik açıdan oldukça iyiyiz.Ama ülkecek denize kanalizasyon ve kafes balıkçılığı bedava hammaddesi olarak bakmaktan öteye deniz kültürümüz olmadığı için de kendimiz için kaliteli birşey üretmekten çok uzağız.İstanbuldaki toplu taşıma gemileri hariç her tarafını kapsayan denizlerinde hiçbir yolcu gemisi işletmeyen ülke neden tekne üretsin ki?
Selamlar,Neva Yat Sanayi tarafından Tuzlada üretilen, Tanju Kalaycıoğlu tarafından dizayn edilen Taka 800 yelkenli teknesi (8 boy en, 2.8 m en) IMCU (International Marine Certification Institude) tarafından 2006 yılında "boat design catagory" B olarak tescillenmiştir, belgesi mevcuttur, bende hala bu teknenin ilk sahibiyim bilginize
TES 720 de B belgesi almış küçük boy teknelerden.
Bunlar çok güzel örnekler. Belki de motoryat yerine yelkenli almak gerekir. Kendime o kadar güvenemiyorum.
Kalite ile kullanıcı güvenliği genellikle beraber düşünülür. Örneğin, mobilyaların, özellikle kapıların çerçevelerine dönülen yuvarlatılmış çıtalar, görüntüyü kesilmiş kontraplak olmaktan çıkarmanın yanı sıra, teknede dolaşanların çarpması halinde yaralanma riskini de azaltır.
Benim merak ettiğim, "ilkel yapılı ahşap tekne" sınıfından SOLAS gerekliliklerini yerine getirerek çıkmak mümkün müdür? Çok uydur kaydır oluşturulmuş, sonuçları düşünülmemiş bir sınıf. 20 milden fazla açılamaz filan gibi neye dayandığı belli olmayan kurallar içeriyor. Yurtdışına çıkması zaten mümkün değil.