0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. Ç.

Alım ilanı.
« : Aralık 02, 2023, 21:40:01 »
Merhaba Bursa İnegöl’den aranıza katıldım ve 26-33 ft arası yelkenli tekne arıyorum. Yeke dümen istemiyorum. Eşimle ve arkadaşlarımla gerek havuzlukta keyifli zamanlar gerekse seyirde sorun yaşatmayacak keyif verecek bir tekne arıyorum. Algomar Karia 31 tekneler hoşuma gitti malzeme kalitesi ve seyir keyfinden dolayı fakat havuzluk çok dar olduğu için çok ısınamadım ama yinede değerlendirme dışı bırakamadım. Daha geniş havuzluğa ve çift dümene sahip olduğu için Aura 27 lere de ilgiliyim. Satan ve/veya Farklı modeller konusunda tavsiye verecek kaptanlara teşekkürler.

Selçuk Çiçek


*

    E. S.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #1 : Aralık 02, 2023, 23:59:29 »
Baktığınız boy aralığında yeke dümen daha geniş bir havuzluk sağlar. Aura 27 kendini kanıtlamış bir model degildir. Performansi ve denizciliği kapalı kutudur.
Algomar çok daha iyi bir tercih olur. Bu modelin yeke dümenli olan versiyonları var.
 
« Son Düzenleme: Aralık 03, 2023, 00:40:52 Gönderen: Efe Sarıoğlu »


*

    S. Ç.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #2 : Aralık 03, 2023, 00:18:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Baktığınız boy aralığında yeke dümen daha geniş bir havuzluk sağlar. Aura 27 kendini kanıtlamış bir model degildir. Performansi ve deniziligi kapalı kutudur.
Algomar çok daha iyi bir tercih olur. Bu modelin yeke dümenli olan versiyonları var.

Efe kaptanım cevabınız için teşekkürler Algomar Karia 31 malum sitede görüştüğüm bir kaç ilan var 2004 model olması biraz kafamı karıştırdı ama bildiğim kadarıyla Atilla Argon da bu tekneyi kullanmış üretimi yaptığı sıralarda ve kullanılabilecek en iyi ekipman kullanılmış harken vinçler ve arabalar kullanılmış. aslında evet banada güven veriyor diğer 2016 model Aura 27 ile aynı fiyata satıştalar..


*

    E. S.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #3 : Aralık 03, 2023, 00:42:55 »
Belki doğru bir benzetme olmayacak ama 2004 mercedes ile 2016 Fiat in aynı fiyata olması gibi yorumlayabiirim.


*

    S. Ç.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #4 : Aralık 03, 2023, 00:49:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Belki doğru bir benzetme olmayacak ama 2004 mercedes ile 2016 Fiat in aynı fiyata olması gibi yorumlayabiirim.

Doğru bakış açısı Efe kaptanım haklısınız.

*

    R. E.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #5 : Aralık 04, 2023, 09:50:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba Bursa İnegöl’den aranıza katıldım ve 26-33 ft arası yelkenli tekne arıyorum. Yeke dümen istemiyorum. Eşimle ve arkadaşlarımla gerek havuzlukta keyifli zamanlar gerekse seyirde sorun yaşatmayacak keyif verecek bir tekne arıyorum. Algomar Karia 31 tekneler hoşuma gitti malzeme kalitesi ve seyir keyfinden dolayı fakat havuzluk çok dar olduğu için çok ısınamadım ama yinede değerlendirme dışı bırakamadım. Daha geniş havuzluğa ve çift dümene sahip olduğu için Aura 27 lere de ilgiliyim. Satan ve/veya Farklı modeller konusunda tavsiye verecek kaptanlara teşekkürler.

Selçuk Çiçek


Parametrelerinizi biraz daha geliştirirseniz size katkı yapabilecek dostlarımızın sayısı artacaktır. Sadece dolap dümen istiyorsunuz.
Şaftlı mı saildrive mı?
Kaç hp motor?  O boy teknelerde 18-30  hp arası motor bulunur.
Yıl, model, marka önemli mi denizciliği doğrulanmış iyi bir tekne mi?
Uzun seyirler mi? Günübirlik, hafta sonu gecelemelik bir tekne mi? İ
İyi yelken seyri mi? Konforlu tatil mi?
İçinden deniz görünen yaprak gibi yeni model tekneler mi? Zırh gibi kabuğu olan 20-25 yaş üstü tekneler mi?

Bir de ilanlara bakmakla yetinmeyin. Marinaları dolaşın, karada ve suda göreceğiniz tekneleri 1-2  ay içinde bu kez suda ve karada görme imkanınız olur.
Bu kadar bol ilan her zaman olmaz. Fiyatlar da geçen yıllara göre daha makul.

Kolay gelsin.
Bol şanslar...

 
*

    E. S.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #6 : Aralık 04, 2023, 18:35:03 »
Aynı boyda biri dolap, biri yeke dümenli iki teknenin havuzlugunu çektim sizin için.  Dolap dumenli olan karia 31, yeke dumenli olan (benim kayik) Moody excel 31
Fikir verir diye düşündüm.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    U. C. O.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #7 : Aralık 06, 2023, 04:09:44 »
Denizcilikten uzak insanların tekneyi ilk gördüğündeki algısı şu

Dolap dümen: teknolojik
İki dolap dümen: çok daha yeni
Yeke: Karayip korsanları teknolojisi, balıkçı kayığı.

Tekne baktığım dönemlerde özellikle denizcilik konusunda hiç fikri olamayan, sadece görüntüyle değerlendiren 10larca kişiye sormuştum.

Dolayısı ile ortamda ikna edilecek bir eş, arkadaş ortak varsa denizci dostların dolap dümen takıntısını anlayabiliyorum.

Ama küçük boyda havuzlukta eziyet olacaktır tabiki.
*

    C. A.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #8 : Aralık 06, 2023, 04:37:17 »
Dolap dümen anlaması, dolayısıyla kullanması daha kolaydır. Kalkık yakalı lacoste t-shirt giyen usta denizcilerin? Olmazsa olmazıdır.

Yeke dümen işe çekirdekten başlayan, denizde zaman geçirmiş denizcilerin rahatlıkla kullandığı/aşina olduğu dümen çeşididir.

Ben yeke dümenli teknelere ve onları kullanabilen denizcilere razıyım.

Selametle...
*

    A. K.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #9 : Aralık 06, 2023, 11:40:03 »
Yekede teknenin gidişini hissedersin. Yelkenler doğru açılmış mı , cenoa ile ana yelkenin  dengesi , trimleri doğru mu anlayabilirsin.

En önemlilerinden biri de pupa veya geniş apaz yelken yaparken dalganın tekneyi kaydırdığını hissedip kontra verebilirsin. yoksa yüksek dalgada kontrolu kaybetmek çok kolay ve tehlikeli .

Trimler tamamsa yeke dengede  hafif olur, bir tarafa çekmez ama bir dezavantajı ise  biraz kuvvet istemesi kadınların bu tip yelken seyrinde zayıf kalması.

Kısacası yeke benim gibi lacoste giymiş delikanlı işi .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 06, 2023, 14:23:49 Gönderen: Efe Sarıoğlu »
*

    Ö. Ö.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #10 : Aralık 06, 2023, 13:40:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yekede teknenin gidişini hissedersin.
Dolap dümen ile hidrolik dümeni karıştırmayalım ama.

Mekanik dolap dümen de aslında dümen miline bağlı nispeten daha küçük bir yekenin (Quadrant) teller ve zincirlerle mekanik olarak daha uzaktan kumanda edilmesidir ve klasik yeke gibi tüm hissiyatı dümenciye iletir. (iyisi kötüsü vardır, o başka..)

Hidrolik ise aynı yekenin hidrolik piston ile uzaktan (hatta birkaç farklı yerden bile) kontrol edilmesidir.

Tüm dümen sistemlerinde yeke vardır.
*

    A. K.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #11 : Aralık 06, 2023, 13:55:17 »
Bizim kullandıklarımız ağırlıklı hidroliktir herhalde.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    U. C. O.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #12 : Aralık 06, 2023, 16:11:07 »
Benim ilk kiraladığım tekne oceanis 31 telliydi.
Sanırım son kiraladığım dufour hidrolikti.

Bariz fark ediyor. Evet.
*

    R. E.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #13 : Aralık 08, 2023, 14:17:32 »

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sanırım Selçuk Kaptan, geçerken uğradı. O nedenle de güzel önerileri ve eleştirileri görmedi.
32 ft tekne havuzluğu masasına askı işlevi de görüyor ama iki kişilik yer kaplıyor dolap dümen. Bir kolaylığı , pusula, derinlik, hız, rüzgar, motor devir, hararet, akü göstergelerini bir araya topluyor. Hepsi veya istediğiniz kadarı önünüzde oluyor. Yine önünüzetablet, telefon veya chartplotter koyma imkanı sağlıyor.

Ben de küçük teknede başladığımdan mıdır nedir, "yekeci"yim. Yelkenli teknede elbette. Ama dolap dümenli tekne kullanıyorum. Arada bir yekeli teknede dümen tutmaya başladığımda ilk birkaç dakika şaşalatıyor. Sonra toparlıyorsunuz. İntibak zor olmuyor.

Dolap dümen, özellikle bir başına seyirde yekeye göre daha rahatlık sağlıyor, yelken açarken, toplarken, trim yaparken, tramola atarken..

Hidrolik dolap dümen kullanmadım, bilmiyorum. Çelik tel ve makara düzeneği ile (her bir telde 3 adet makara var, toplam 6) kurulmuş dolap dümen sisteminde arada bir telleri kontrol gerekiyor. Sezon başı yenilemeyi ihmal ederseniz, sezon ortası çok harika bir zamanlama yaparak kopabiliyor. Neyseki, kocaman acil durum yekesi yaptırdım da sıkıntı çözülebiliyor.

Tekne 33 ft'e ulaştığında yeke sert havada yorucu oluyor. Güzelliği kas yaptırması.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ha bir de biz onulmaz acemiler,  yeke deyince, tekne havuzluğundaki kazma sapı gibi ağacı anlıyoruz. O guadrant dediğiniz, pala miline bağlı çeyrek tambur (daha çok 1/3 tambur)a tutturulmuş teller, yön ve güç makaraları ile elbette daha rahat seyir sağlıyor. Ama yekenin üstüne bacağınızı atıp, dizaltına kıstırıp, iki elle kamış ve olta ile meşguliyet olamıyor maalesef.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İşin bir de fiyaka veya kovalaklık boyutu olduğunu da dolap dümenli tekneden sonra öğrendim. Elbette ciddiye alınır yanı yok. Ama 10 metre üstü tekneleri de dümende tutmak kolay değil yeke ile. Ancak yeke kamara kapağına kadar geldiğinde belki... O da havuzluğu dolaptan fazla kapatmış olur. Hele son dönem giderek yaygınlaşan, 3+1 teknelerde kaslı olarak dümen tutulmalıki, tekne zaptedilebilsin.

Yeke en basit, en sade, en kolay olanı. Küçük teknelerde de keyiflidir yeke tutmak..





*

    E. Ç.

Ynt: Alım ilanı.
« Yanıtla #14 : Aralık 08, 2023, 15:11:50 »
Tasarımcılar yeke fanatikleri için çalışmaya devam ediyor...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 08, 2023, 15:22:20 Gönderen: Erdem Çakır »