0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yunan adaları marina fiyatları konu başlığı altında bir düşüncem olduğundan bahsetmiştim. Aslında fikir Serdar Çırak hocama ait. Diğer bir konu başlığı altında, her yere marina yapmak yerine, bütün tekneleri toplayacak büyük bir marina yapılarak geri kalan yerlerin doğal bırakılması önerisinde bulunmuştu. Sadece doğayı korumak değil, eğer uygun koylar tespit edilirse, fazla yatırım yapmadan bütün koy marina gibi kullanılıp amatör denizcilerin barınak sorununa da bir çözüm olur diye düşünüyorum. Benim ilk aklıma gelen Fethiye koyu. Şu anda Ece Saray ve birkaç küçük bağlama yeri olan, bence atıl duran bir alan. Sadece ponton yapımıyla bile kullanılabilecek bir yer gibi görünüyor. Özgür hocam daha iyi bilir ve bize olabilrliği yada olumsuz yönleriyle ilgili fikir verebilir. Ancak bunu, devletten ya da özel sektörden beklemeden, amatör denizciler dernekleşerek veya şirketleşerek çözmesi, işletmeciliğinin de bu dernek veya şirket eliyle yapılması gerekir. Aşağıda yüklediğim resimde görülebileceği gibi, Ece Saray'ın kapladığı alanla tüm koyun alanı karşılaştırılırsa, yapılacak tesiste binlerce amatör teknenin barınabileceği anlaşılabilir. Böyle bir marinanın aynı zamanda Göçek üzerindeki baskıyı da azaltacağını düşünüyorum. Benzer bir uygulama belki İzmir körfezinde de yapılabilir. Ancak ben İzmir körfezinin koşullarına vakıf değilim, bilen Korsanlar yazacaktır. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu gün türkiyede gördüğüm denizci /denizsever anlayışına karşı olduğum için yeni marina yapılması sadece teknesi olmayan insanların sahili kullanma haklarına tecavüzü olarak görüyorum . Siz ne kadar marina yaparsanız yapın bu mantıkla sadece lüks teknelere dönük olacağından yer ve işletme anlayışı ona göre olacaktırTürkiyede son 5-10 senedir 32-35 ft in altına kaç tane tekne satılmıştır. Tekne almak ve bağlamak sadece marina parasıdır. 7mt lik pancar motorlu sandal ile aynı boyutta lüks bir tekne aynı masraf ,aynı resmi muameleyi görür.Lüks olan teknenin masrafı daha rahat kaldırdığını gören piyasanın da yardımıyla o sandal devre dışı kalır. İşte o zaman para konuşulmaya başlanır ve marina fiyatları bu günlere gelir. Gelir gelir de marinalardaki teknelerin en az %50 -70i denize bile açılmaz , ayrıca aynı marina için 100-200 teknede sırada bekler . O zaman neden marina yapıyoruz. Otopark olarak kullanmak için mi?
Görüşlerini bildiren korsan dostlarıma teşekkür ederim. Her birinin yazdığı değerli görüşleri içerisinde tek tek ele alınıp irdelenebilecek değerli konu başlıkları var. Ancak cevap yazan korsanların isimlerine ve sayısına baktığımızda, çok küçük bir azınlığın bunu sorun olarak gördüğü, kahir ekseriyet için bu konunun aslında problem olmadığı, pek de önemsenmediği, sadece arada laf olsun birazda bundan yakınalım yaklaşımıyla bahsedildiği sonucu çıkıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Benimkisi de olmayan bir sorun yaratıp çözüm aramak gibi bir şey oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Görüşlerini bildiren korsan dostlarıma teşekkür ederim. Her birinin yazdığı değerli görüşleri içerisinde tek tek ele alınıp irdelenebilecek değerli konu başlıkları var. Ancak cevap yazan korsanların isimlerine ve sayısına baktığımızda, çok küçük bir azınlığın bunu sorun olarak gördüğü, kahir ekseriyet için bu konunun aslında problem olmadığı, pek de önemsenmediği, sadece arada laf olsun birazda bundan yakınalım yaklaşımıyla bahsedildiği sonucu çıkıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Benimkisi de olmayan bir sorun yaratıp çözüm aramak gibi bir şey oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Ben yıllardır koylarda aşırı tekne fazlalığına şahidim, kimse aksini iddia edemez. Koyda değil neredeyse ferah marina havasındayız bazen.... Bizim uzun kıyı şeridimize rağmen demir yeri niteliğinde koyumuz azdır. Liman, marina yapsan da o tekneler nerede eğlenecek? O nedenle ülkemizde tekne sayısını arttıracak teşebbüslere gerek olmadığına inanıyorum, özellikle de özendirici olanların....
Bizim uzun kıyı şeridimize rağmen demir yeri niteliğinde koyumuz azdır. Liman, marina yapsan da o tekneler nerede eğlenecek? O nedenle ülkemizde tekne sayısını arttıracak teşebbüslere gerek olmadığına inanıyorum, özellikle de özendirici olanların....
Ortaya ne kadar iyi birşey koyarsanız koyun,kim koyarsa koysun,onu egale edecek illa kötü ya da olumsuz birşeyler söyleyecek bir beyin yapısı üstümüze sakız gibi yapışmış..İyi bir şekilde cevaba başlayıp,daha birinci cümlenin sonuna doğru AMA,FAKAT sözlerini duyduğunuzda oradan kaçın..Bu düşünce şekli bir TRAVMA dır..Belki eskiden beri vardı belki yeni oluştu bilemem..Yurtdışında da yaşamak bir kurtuluş değil,çünkü bu travmayı yanlarında götürüyorlar..bu başka bir konu..İşini bilenler, bu travma kafası devam ettikçe daha çook para kazanacaklar ellerini ovuşturacaklar..Tekne bağlama alanları diyoruz,bir anda adı marina,barınak,yat limanı vb.bir sürü şey oluyor..neyse,millet cebine göre teknesini bağlıyacak yer arayıp bekleyip dursun ne yapalım belki bu kafadan dolayı keyifde alınıyordur..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
benzer bir öneri Özkan Gülkaynak tarafından yapılmıştı, lüks marinalar yerine İngiltere örneği gibi uygun korunaklı yerlerde zemine kazık veya spiral tonoz-şamandıra sistemi ile binlerce tekne kıyıdan açıkta güvenle barınabilir, bir/kaç servis teknesi ile bunlara hizmet verilebilir gibi.Fethiye iç liman ne yazık ki pek uygun değil, çünkü hali hazırda yukarıda çizdiğiniz alanın yarısı sığlık olduğu için kayıklar dışında kullanılamıyor ve iç körfeze bağlı 2 büyük ve birkaç küçük dere nedeni ile sürekli alüvyon taşınıyor ve derinlikler azalıyor. (En son okuduğum bu hızla giderse 10-15 yıl sonra büyük motoryat ve guletler bile bu iç körfeze giremeyecek deniliyordu)Ayrıca burada büyük bir belediye limanı var, çok sayıda gulet ve günübirlik tekne inanılmaz bir trafik yaratıyor.Diğer (batı) tarafta ise Karagözler tersane-çekek bölgesi var, oldukça vahşi olan bu tersane bölgesinin taşınması yıllardır gündemde ama olmadı bir türlü.Diğer yandan Göcek zaten bu durumda, şu an yeni açılan megası (Port Azure) dahil toplam 7 marina binlerce tekneyi barındırıyor.Korkunç bir kirlilik ve tekne trafiği ile Göcek perişan durumda.Fethiye tarafına yapılacak yeni marinalar da Göcek-Dalaman koylarındaki baskıyı azaltmak yerine daha da arttıracaktır.yapılması gereken marina değil, BARINAK 'tır.Küçük (5-10m arası), ekonomik, ortadirek teknelerine, kayıklara yönelik barınakların çoğalması tek çözüm.Marina demek tüketim, daha çok tüketim, büyük tekne, lüks tekne demek.. Denizcilik değil.
Kendinden deniz şartlarına kapalı bir çok koy var, Marinalara oranla çok daha düşük maliyetlerle barınma sağlanabilir ama sorun sermaye'den ve girişimcilikten daha çok sanırım bürokrasiden kaynaklanıyor. O kadar çok devlet kuruluşunu aşmanız gerek ki bu tür bir işletme yapabilesiniz. Bu konu ile ilgili kurulmuş dernekler olduğunu hatırlıyorum ve gerçek anlamda girişimlerde de bulundular ama olmadı.