0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

Motor bağlıyken boyanması
« : Ocak 18, 2024, 09:25:09 »
Zamanında gresli şaft izolasyon sisteminden dolayı sintinede sürekli  fazla su olması sebebiyle motorun bazı yerlerinde boya dökülmesi görülüyor.
Sonradan körüklü sisteme geçmeme rağmen olan oldu , boyanın kalkması rahatsızlık veriyor ama motoru söküp sonra tüm ayarları baştan yapmayı pek gözüm yemiyor .

Motoru yerinden oynatmadan ne yapılabilir , nasıl yapılabilir .


*

    O. B.

Ynt: Motor bağlıyken boyanması
« Yanıtla #1 : Ocak 18, 2024, 09:35:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zamanında gresli şaft izolasyon sisteminden dolayı sintinede sürekli  fazla su olması sebebiyle motorun bazı yerlerinde boya dökülmesi görülüyor.
Sonradan körüklü sisteme geçmeme rağmen olan oldu , boyanın kalkması rahatsızlık veriyor ama motoru söküp sonra tüm ayarları baştan yapmayı pek gözüm yemiyor .

Motoru yerinden oynatmadan ne yapılabilir , nasıl yapılabilir .
Sprey alüminyum boyalar var. Ben denemiştim fena olmamıştı.


*

    E. S.

Ynt: Motor bağlıyken boyanması
« Yanıtla #2 : Ocak 18, 2024, 09:55:38 »
Benim motorun gövdesinde yok ama motor kulaklarında feci pas var,  spray boya çözüm olabilir ama öncesinde çok iyi zımpara yapmak lazım. Dar alanlarda çalışmak hiç sevmediğim bir iş olduğu için sürekli erteliyorum.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Motor bağlıyken boyanması
« Yanıtla #3 : Ocak 18, 2024, 10:10:28 »
Pastan kurtulmak için doğru çözüm, gövdenin iyice temizlendikten sonra epoksi benzeri bir astar sonrası boyanmasıdır. Metal üzerine uygulanacak boya altında doğru astar yoksa kolayca dökülecektir. İyi motor boyaları fabrikada blok üstüne fırınlı astar üzerine boya uygulanarak yapılır. Tekne üstünde mümkün olmadığına göre epoksi astar en doğru çözüm görünüyor.


*

    A. K.

Ynt: Motor bağlıyken boyanması
« Yanıtla #4 : Ocak 18, 2024, 10:17:04 »
Bu gün artık boyacılar RAL numarasına göre boyayı hazırlayıp sprey kutularına koyuyorlar o yüzden boya sorun değil ama Ahmet korsanın dediği astarlamak  önemli gibi.

O zaman prosedür : İlk önce boş zaman yaratılacak , Tel fırça ile iyice kazınıp ince bir zımpara ile son pürüzleri aldıktan sonra astar ve boya.

*

    E. S.

Ynt: Motor bağlıyken boyanması
« Yanıtla #5 : Ocak 18, 2024, 10:36:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu gün artık boyacılar RAL numarasına göre boyayı hazırlayıp sprey kutularına koyuyorlar o yüzden boya sorun değil ama Ahmet korsanın dediği astarlamak  önemli gibi.

O zaman prosedür : İlk önce boş zaman yaratılacak , Tel fırça ile iyice kazınıp ince bir zımpara ile son pürüzleri aldıktan sonra astar ve boya.
Zımpara işleminden sonra pas dönüştürücü tatbik ederseniz çok iyi olur. Geçen yıl döküm salmaya epoksi astardan önce pas dönüştürücü sürdüm. Yıllardır kesemedigim paslanma bitti.
*

    O. B.

Ynt: Motor bağlıyken boyanması
« Yanıtla #6 : Ocak 18, 2024, 10:53:43 »
Motor gövdesi alüminyum olabilir. Bu durumda pas olmamıştır. Fırça temizliği yetmesi lazım. Üzerine eskilerin soba boyası dediği alüminyum boya veya epoksi alüminyum astar sürmek gerekir. Tabii ki birinci alternatif çok ucuz.
*

    Y. A.

Ynt: Motor bağlıyken boyanması
« Yanıtla #7 : Ocak 18, 2024, 15:21:21 »
Youtube'da alakasız konularda pası kazımak yerine stabilize eden kimyasallar görüyorum. Boyadan önce uygulanıyor. Loctite gibi bilinen markaların da var. Kazımak gibi işler yerine uygulanabilir belki.
*

    E. S.

Ynt: Motor bağlıyken boyanması
« Yanıtla #8 : Ocak 18, 2024, 20:59:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Youtube'da alakasız konularda pası kazımak yerine stabilize eden kimyasallar görüyorum. Boyadan önce uygulanıyor. Loctite gibi bilinen markaların da var. Kazımak gibi işler yerine uygulanabilir belki.
2 mesaj yukarıda yazdığım  pas donusturucuden bahsediyorsun  sanırım. Rust converter desem:)
*

    Y. A.

Ynt: Motor bağlıyken boyanması
« Yanıtla #9 : Ocak 19, 2024, 12:38:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

2 mesaj yukarıda yazdığım  pas donusturucuden bahsediyorsun  sanırım. Rust converter desem:)
Evet, iki toplantı arasında yazıp geçtim okuduğum halde anlamamışım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap