0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. G.

kondese içi tutya
« : Mart 30, 2024, 08:42:46 »
Değerli Korsanlar,

Tekneme yeni aldığım, Beta marin 30HP makinamın kondese içindeki tutyası 100 saate gelmeden yok oldu. tabii hemen orjinali ile değiştirdim. Bir arkadaş "kondesenin içine çubuk tutya at" tavsiyesinde bulundu. Tatlı su devirdaim eden kısma atılacak çubuk tutyanın motorun devirdaim pompasına zarar verme ihtimali yüksek, hiç mantıklı gelmedi, belki balıkçılar yapabiliyordur, yada ben yanlış anladım. Aklıma kondesenin tuzlu su devirdaim eden yerin su çıkış tarafına çubuk tutya koymak geldi. Siz ne dersiniz ?

Bu arada şaftta bir adet şaft tutyası var, polyester gövdede büyük bir tutya var, ( sanırım kötü kalite çünkü kaç yıldır erimiyor), dümen palasında iki adet ufo tutya var, bu tutyalar eriyor ve her sene değiştiriyorum. Motora tek damar kalın bakır kablo ile şaselediğim bir ufo tutya daha var, ancak bu tutya sintinede kalıyor ve tabii ki sintine kuru, nasıl çalışacak bilemedim, aslında ilk karaya aldığımda polyester gövdeye bir delik delip bir tarafını motora şaselemeyi diğer tarafına da tutya bağlamayı düşünüyorum. Bu fikir hakkında da görüşlerinizi bekliyorum.
« Son Düzenleme: Mart 30, 2024, 08:44:19 Gönderen: Abbas Güngördü »


*

    A. Ç.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #1 : Mart 30, 2024, 10:28:11 »
Tutyalar aynı sıvı içindeki iki değişik metalin birbirini etkilemesini engeller. Ohm kanunu ise etkilenmenin miktarını belirler. Fiber bir teknede şaft, pervane, dümen palası ve salma aynı suyun içindedir. Gövdeye bağlı tutya tekne içinden kablo ile bir yerlere bağlı olmalı ki koruma sağlayabilsin. Hiç erime olmadığına göre tutya bile olmayabilir. Topraklama için kullanılan plaka olabilir. Motor soğutma devresinde ise tutya kullanılması gerekir. Tekne altındaki tutyaların motor iç elemanlarını koruması beklenemez

Çubuk tutyanın nasıl kullanıldığını bilmiyorum. Tutyanın çalışabilmesi için metalle iyi bir eiektrik bağlantısı sağlaması gerekir. Bunun için genelde bir kör tapaya dökülmüş veya kaynatılmış tutyadan oluşurlar. Çubuk tutya da mulaka iyi elektrik bağlantısı sağlayacak şekilde mekanik olarak meta gövdeye baĞLANMALIDIR.


*

    A. G.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #2 : Mart 30, 2024, 23:21:06 »
Ahmet Korsanım, verdiğiniz bilgi için teşekkürler, Normalde beta mairn tuzlu su çıkışına bir çubuk tutya yerleştirmiş, yaklaşık 1 cm çapında 4 cm uzunluğunda bir malzeme, ben bu miktarı çoğaltmak istiyorum. Soğutma sıvısı içerisine yerleştireceğimiz tutyanın motor ile bağlantısı, iletkenlik anlamında, olması gerektiğine göre, koyacağım tutyanın da bağlantısını yapmam gerek. Bu şekilde ilerleyebilirim sanırım.


*

    A. K.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #3 : Mart 31, 2024, 00:23:29 »
1 x 4 cm lik tutya yeterli . 2-3 senede bir kontrol edersiniz.


*

    A. G.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #4 : Mart 31, 2024, 09:19:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1 x 4 cm lik tutya yeterli . 2-3 senede bir kontrol edersiniz.

Motorun kondesesinde fabrikasyon olarak var zaten ama yetmiyor, zira 100 saate varmadan tamamen eridi, ek olarak fazladan tutyalar ile motoru korumak istiyorum.

*

    T. B.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #5 : Nisan 01, 2024, 08:46:53 »
100 saatte erimesi gayet normal zaten, mevcut tutya zaten pasoludur, kolay değiştirilebilinir diye düşünüyorum
*

    A. K.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #6 : Nisan 01, 2024, 09:44:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
100 saatte erimesi gayet normal zaten, mevcut tutya zaten pasoludur, kolay değiştirilebilinir diye düşünüyorum

Evet ya pasolu bazıları da vida dişlisi.

Ben boyutunun  illaki benimkine uygun olacak diye aramıyorum. Yakın bir ölcü alıyorum , tutucunun çapına göre tornada yapıyorum. Ama siz matkabın ucuna takıp kalın bir zımpara tutarsanız istediğiniz ölçüye gelir.
*

    A. G.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #7 : Nisan 01, 2024, 21:40:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
100 saatte erimesi gayet normal zaten, mevcut tutya zaten pasoludur, kolay değiştirilebilinir diye düşünüyorum

Bahsettiğim ölçüdeki tutyanın erime süresini bilmiyorum. Elli saatte söküp bakmak ve yenilemek iyi olur ancak bu süre zarfında tutya erirken yetersiz kalırda motorun herhangi bir kısmında deformasyona meydana gelir mi? malum motor yeni olunca paranoyak oluyor insan. Daha çok tutya olursa motoru daha çok koruyabilirim endişesindeyim.   
*

    A. G.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #8 : Nisan 01, 2024, 21:42:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
100 saatte erimesi gayet normal zaten, mevcut tutya zaten pasoludur, kolay değiştirilebilinir diye düşünüyorum

Evet ya pasolu bazıları da vida dişlisi.

Ben boyutunun  illaki benimkine uygun olacak diye aramıyorum. Yakın bir ölcü alıyorum , tutucunun çapına göre tornada yapıyorum. Ama siz matkabın ucuna takıp kalın bir zımpara tutarsanız istediğiniz ölçüye gelir.   

paylaştığınız bilgi için teşekkürler kaptanım

*

    Y. A.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #9 : Nisan 01, 2024, 23:10:49 »
Bizim motorun kondenser kapağındaki tutya vidası kırılmıştı. İki senedir çubuk tutya alıp misket büyüklüğünde kesip kondenserin içine atıyoruz. Her yağ değişiminde (100 saat) 2-3 parça atıyoruz diye biliyorum.
*

    A. K.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #10 : Nisan 02, 2024, 00:30:55 »
Bebde de kondensedeki  civatayi kabettim. Sonra pnomatiklerde kullanilan 1/4 kör tapa  civata kullandim. Piyasadan cubuk tutya alip içine adapte ettim
« Son Düzenleme: Nisan 02, 2024, 00:33:37 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    A. G.

Ynt: kondese içi tutya
« Yanıtla #11 : Nisan 02, 2024, 08:03:16 »
Tutya konusu netleşti, tecrübeleriniz için teşekkürler Aman tutyaları ihmal etmeyelim, Abim ve tekne ortakları  Bavaria 37 nin D1-30 Volvo penta motoru kondesenin delinmesi ve tatlı suyun egzosdan atılması sonucu, üç sene içinde iki kez yenilemek zorunda kaldılar. İkinci kez yaptıklarında sıfır kondese takmışlardı. 350 saatte aynı yerden yeni kondese de delinmişti. Acı tecrübeleri var. bu sebeple yeni motorumun üzerinde titriyorum. Bilgilerini paylaşanlara teşekkürler ederim. Rüzgarınız bol olsun.