Gökhan Özertan, Efe Sarıoğlu ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeknede galvanik izolator var. Calisip calismadigini bir test edeyim. Ayni marka model teknein 2 senede bundan az asinmasini nasil yorumlariz?Dedigim gibi tekne sadece 3 ay suda kaldi, sahil elektrigi 60-65 gun baglandi. Yeni tekne, sifir tutya.Şemaya göre galvanik izolatör sadece sahil bağlantısında işe yarıyor. Gövdedeki tutyanın çabuk erimesi, kendisine bağlı hatlardan tutyaya gelen bir kaçak akım olduğunun göstergesi olabilir. Eğer kaçak akım varsa tutya çok çabuk erir. Tekne denizdeyken gerek sahil bağlantısı varken gerekse de sahile bağlı değilken tutya ile bağlantıları arasında kaçak akım var mı diye ölçüm yapılabilir. Varsa bu akımı önlemek lazım.Sanki bi kacak akim var bir yerde. Teknede hic yük yokken 4 adet servis akusunun cikis kablosundan 0.6-0.7 AH olcmustum, ayni hatta bagli victron smart shunt da o kadar olcuyor. Bir an icin smart shunt mi bu kadar akim cekiyor diye dusundum ama kendi cektigi akim 0.001 gibi bir deger.. cok dusuk.Bu 0.6-0.7 AH lik akim yuzunden akuler bosalmisti, sifiri boyladi.Bu eriyen tutyanin tekne icine uzantisinda, motor arkasinda kaliyor, resimlerde gozuken uzun bir vidasi var, butun topraklamalar da ( yesil / sari kablolar ) bu vidaya baglanmis. Eger bir akim geliyorsa bu kablolardan olcebilmem lazim degil mi? Tek tek bakayim gidince.Inverterin bir topraklama cikisi var diye buraya bagladik. Konustugum bir elektrikci eksi aku kutup bas hattina bagla demisti ama bonding oldugu icin buraya getirip bagladik. Uzun 6 mm2 lik kablo almistik. Gerci tekneler icin topraklama kablosu icin, inverter - aku arasindaki kablo kesiti ya da 1 incesi seklinde bir bilgi var ama o kadar kalin kablo kullanmadik, ( 70 mm2 ya da 55 mm2 olmasi gerekiyor anladigim ) ayriyeten inverter priz cikisina da kacak akim rolesi takili.Bir elektrikci goturelim olmadi baksin.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeknede galvanik izolator var. Calisip calismadigini bir test edeyim. Ayni marka model teknein 2 senede bundan az asinmasini nasil yorumlariz?Dedigim gibi tekne sadece 3 ay suda kaldi, sahil elektrigi 60-65 gun baglandi. Yeni tekne, sifir tutya.Şemaya göre galvanik izolatör sadece sahil bağlantısında işe yarıyor. Gövdedeki tutyanın çabuk erimesi, kendisine bağlı hatlardan tutyaya gelen bir kaçak akım olduğunun göstergesi olabilir. Eğer kaçak akım varsa tutya çok çabuk erir. Tekne denizdeyken gerek sahil bağlantısı varken gerekse de sahile bağlı değilken tutya ile bağlantıları arasında kaçak akım var mı diye ölçüm yapılabilir. Varsa bu akımı önlemek lazım.
Teknede galvanik izolator var. Calisip calismadigini bir test edeyim. Ayni marka model teknein 2 senede bundan az asinmasini nasil yorumlariz?Dedigim gibi tekne sadece 3 ay suda kaldi, sahil elektrigi 60-65 gun baglandi. Yeni tekne, sifir tutya.
Bir de şehir efsanesi’mi acaba eski tutyalarımızı atmayıp ! demir bir tel veya İpe bağlayarak iskeleye bağlı bulunduğumuz ponton’lardan pervane hizasında bırakıp da gidersek bu tutyalar iş yaparmı çalışırmı azda olsa.?? marianalar iskele ponton’lara tutya takmadıklarına göre azda olsa başımızın çaresine bakmış olurmuyuz ? Çöpe atmaktan daha iyimidir