0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    I. A.

Cenova furling tamiri
« : Ekim 22, 2023, 16:26:36 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Merhaba arkadaşlar ,

yaklaşık bir ay önce 24 yaşında bir tekneyi ( 8mt ) cenova yelkeninde sorun olduğunu bilerek aldım. Tekneye alıştıktan sonra bir koya demirleyip cenova yelkenini  açtım. Alt kısımdan tamamen kırılmış .Aceleyle iki foto çektim. Yaklaşık 80 cm lik alt parça ikiye bölünmüş. Üzerinde marka yazmıyor. Resimler yetersiz sonra bende pişman oldum fazla çekmedim diye.Bu hangi markaya ait olabilir bir fikri olan var mı.



*

    O. S.

Ynt: Cenova furling tamiri
« Yanıtla #1 : Ekim 23, 2023, 16:50:30 »
Aslına bakarsanız markasının ne olduğu pek önemli değil.
Her markanın bir kaç ölçüsde ürünü mevcut. Sizinki gördüğüm kadarıyla çift önyelken takılabilen versiyonu.
Kırılan parçayı söküp yada çok detaylı ölçü alıp (fotolarla birlikte) bir marin malzeme satan yere gidip bir parça uzatma almanız gerekiyor. daha sonra da bu parçayı yerine takmanız gerekecek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sökme ve takma işleri için baş ıstralya sökülmeli, bunun için en az iki mandar halatını baştarafa gerdirmenizi tavsiye edeceğim.
Hiç yapmadınız veya yapılışını görmediyseniz bir ustadan yardım alın derim.
Söylemesi ve tarifi bile zor bir iş, aman dikkat!


*

    A. Ç.

Ynt: Cenova furling tamiri
« Yanıtla #2 : Ekim 23, 2023, 20:31:19 »
Parçalarda ciddi bir hasar görünmüyor. Baş istralya sökülüp sistem olduğu gibi ayrılacak. Baş istralyanın sökülmesi için profesyonel yardım almanızı öneririm. baş istralya görevi geçici olarak başa bağlanmış mandara bırakılacak. Yakın zamanda profesyonel bir armacının bile yeteri kadar ve uygun tedbir almadığı ,için direkle beraber kayaların üstüne düştüğünü hatırlatayım.  Kırılan yerden boru düzgün olarak kesilecek ve içine bağlant parçası koyularak vidalanacak. Sadece bir kaç cm kısalacak. ;ç bağlantı parçasını bulamasanız bile bağlantılardan birini sökerek kopyalayabilirsiniz.HattA ORU İÇİNE GEÇECEK aluminyum lama bile olabilir.   


*

    I. A.

Ynt: Cenova furling tamiri
« Yanıtla #3 : Nisan 17, 2024, 12:42:25 »
Merhaba Arkadaşlar,

Öncelikle bir problemle ilgili soru sorup çözümü paylaşmadığım için özür dilerim (tekrar sormaya yüzümüz olsun ). Önce Ahmet ve Ozan kaptanın dediği gibi profesyonel yardım için bir armacıdan fiyat istedim. Fakat fiyat pahalı geldiği için direği indirmeye karar verdim (aslında gerek yoktu ).Youtube dan birkaç video izleyince sakin bir havada yakın bir koyda direği indirmek için plan yaptım. Direk menteşeli fakat , direk videolardaki gibi arkaya değil öne yatıyordu. Neyse sakin bir havada yakın bir koya demirleyip direği ufak bir kazayla indirdik. Direği öne ve arkaya bağladıktan sonra koydan ayrılmadan bir kahve içelim dedik tam kahveyi yudumluyorum öyle bir solugan geldiki kahve üzerime döküldü. Deniz çarşaf gibi nerden geldi bu dalgalar. Acemilik işte direği indirirken bu dalgalara yakalansaydık direği denize düşürebilirdik. Marinaya gelip genova yelkenini çıkarıp furling sistemini söktük. Furling sistemi Facnor markaymış. Firma ile görüştüm istediğim parçalar için distribütör üzerinden fiyat teklifi verdiler. Gümrük ücretleri parçalardan pahalı gelince , Ahmet kaptanın söylediği gibi kırık parçayı iki ucundan alüminyum profil kesme testeresinde kestim. İçine resimde görüldüğü gibi sıkı geçecek şekilde alüminyum boru ve kama taktım. Sonra boruya kadar delik delip kılavuz çektim. Orjinal kadar sağlam oldu. Sarım sistemini komple söküp bakım yaptım. Yelkende sökükler vardı. İnternetten izmir mendereste yelkenci bulup hem ana yelken hem de cenovanın tamirini yaptırdık. Direk yerdeyken lazy jack için ipleri direğe taktım.
    Şimdi sıra geldi takmaya; marinada vinç görmüştüm direk takmak için kullanıyormuş onun için randevu alıp eşimle beraber direği takmaya çalıştık beklediğim gibi kolay olmadı. Biz uğraşırken fiyat teklifi aldığım armacı arkadaş yardıma geldi beraber direği yerine taktık. Arka ve gurcata gergi tellerini yerine taktım. Arkadaş hemen baş istralyanın yerine  balon gönderi ve balançina halatını bağladı. Kolay yoldan furling sistemi nasıl takacağımı anlattı.
Teknemizi yerine götürdük. Hemen eşimle beraber furlingi yerine taktık gergisini ayarladık. Yelkeni taktık sonra sarmaya başladık tam sonuna geldim baş ıstralya koptu.O kadar emek boşa gitti. Direk yerdeyken bütün gergi halatlarını değiştirmeliydim.
Baş istralya tepeden koptuğu için ya direğe çıkmalı yada tekrar indirmeliydik. Tekrar indirmeyi göze alamadım. Armacı arkadaşla sıkı bir pazarlık yaptık. Uygun fiyata anlaştık. İstediği marka krom halat ve liftin ( alt taraf norsmenli , üst taraf  swage  terminalli )  aldım. Arkadaş geldi direğe çımak için düzeneği kurdu ( ana yelken ve balançina halatını kullanarak) . Onun talimatlarıyla ben aşağıdan halatları çekerek yukarı çıkıp istralyayı bağladı. Furling takıldı gergiler yapıldı. Furlingi yerde hazırlayıp takmaya alanımız olmadığı  için profilleri ekledikçe mandar halatı ve tepedeki döner rulman ile yukarı çektik fakat rulmanı geri indireceğimiz halatı bağlamayı unutmuştuk. Tekrar direğe çıkmak gerekti. Bu sefer sen çıkma ben çıkayım dedim. Yavaş bir şekilde çıkıp işi bitirdik. Direğe çıkmayı da öğrenmiş oldum. Bir daha çıkar mıyım  bilmiyorum. Bu işte acele ettiğim için  çok hata yaptım. Tecrübe kazandık fakat iş uzadı moraller bozuldu. Denize çıkıp yelkenleri açınca her şey unutuluyor.
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Cenova furling tamiri
« Yanıtla #4 : Nisan 17, 2024, 13:02:48 »
Bitirmişsiniz, güle güle kullanın. Sanırım deniz işlerinde aldığı ücreti en çok hak edenler armacılardır. Şu yapılacak bu yapılacak diye değer biçeriz ama aksiliklerde defalarca direğe çıkma, direk içinden halat geçirme gibi aksilikleri hiç dikkate almayız. Direk tepesine çıkmak da canını tehlikeye atmaktır. Bir armacı, istralya koptuğu için düşerek canından oldu.