Arkadaşlar selam, aldığım teknede 2021 yılında takılmış victron 12 v 110 luk agm 4 adet akü var . Çok az kulkanılmış .
Ben kapasiyteyi iki katına çıkartmak istiyorum. 4 tane daha sıfır alıp eklememi mi önerirsiniz. Yoksa illa 4 adet 12v 220 mi almam gerekiyor? Teşekkür
Sorunun en ideal cevabı eski aküleri çıkartıp yenileri takmak, ama gerçek hayatta 2-3 yıllık aküleri de çöpe atmak mantıksız olacağı için iki çare var;
1) Ahmet hocamın dediği gibi 4 yeni akü alıp iki ayrı grup halinde kullanmak. Eğer yeni aküleri koyacak yer varsa, biraz kullanması sorunlu olacaktır ama en yüksek kapasiteyi ve kullanım ömrünü elde etmiş olacaksınız. Sadece iki grubu aynı anda kullanmıyor olacaksınız, bir both şalter ile biri biterken diğerine MANUAL olarak geçmeniz gerekecek. Ve elbette iki grubun da ortak şarj olabilmeleri için aralarına bir akıllı şarj rölesi takmanız gerekecek. İşletme olarak zor ama eldekileri sağlıklı değerlendirmenin tek yolu.
2) Eski akülerin çok eski olmadığını varsayarak (ümit ederek) aynı kapasite değerlerindeki yeni aküler ile birlikte, hepsini paralel yapacaksınız. Kullanım olarak hayatınızda birşey değişmeyecek, geçiş yapmayacaksınız ama yeni aldığınız aküler kısa bir zaman içinde eski aküleriniz ile aynı kondüsyona/sağlığa inecek. Yani (örneğin) 6 ay sonra yeni aküleriniz diğerleri gibi 3 yıllık olacaklar. Erken yaşlanma..
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapTabi akü kapasitenizi yükselttiğiniz zaman tüm dertler bitmiyor, bunları şarj edecek sistemi de bu yeni kapasiteye göre tasarlamanız gerek.
Kabaca 440Ah AGM akülerin %50 DoD (Depth of Discharge - Deşarj Derinliği) 'a göre 220Ah bir kullanılabilir kapasitesi olduğunu düşünebiliriz. Bunun 200Ah'ini (kullanılabilir kapasitenin %90'ı, toplam kapasitenin %55'ini) bir gecede harcadığınızı düşünürsek bunu 6 saatlik faydalı yaz güneşi alan güney kıyılarımızda normal (bulutsuz, gölgesiz, temiz tozsuz) bir günde şarj etmek için ~500Wp 'lik güneş paneline ihtiyacınız var diyebiliriz.
veya sadece motorla şarj edecekseniz (kapalı, yağmurlu gün olabilir..), örnek olarak 100A'lik alternatörünüz varsa seyir hızında (~2000rpm) çalışan bir motor ile yaklaşık 3 saatlik bir sürede tam (veya yakın) doluma ulaşabilirsiniz..
Herşey birbirine bağlı..
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap