0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYıllardır kaz dağları siyanürle perişan edildi ortada kimseler yok. Sadece yanlış bilinen bir bilgiyi düzeltmek amacıyla araya giriyorum; Kazdağlarındaki projede sadece arama safhası gerçekleştirildi. İlgili proje hiç üretim aşamasına geçmedi/geçemedi dolayısıyla siyanür projenin şuana kadarki hiç bir aşamasında kullanılmadı. Ben doğa aşığı ve çevreye çok değer veren birisi ve hatta neredeyse her hafta sonunu kazdağlarında geçiren birisiyim. Ancak çevre örgütlerinin doğayı savunmasını takdir etmekle birlikte toplumu yanlış şekilde bilgilendirmelerini de kabul edemiyorum; "Sondajda siyanür kullanıyorlar" cümlesi ile toplumu yanılgıya düşürüyorlar. Siyanür sadece üretim aşamasında kullanılır. Sondajda bentonit, polimer gibi kimyasallar kullanılır. Bu gibi ürünler çevreye duyarlıdır ve biyolojik olarak parçalanabilir.
Yıllardır kaz dağları siyanürle perişan edildi ortada kimseler yok.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGökhan korsan, ne demeye çalıştğınızı tam anlayamadım.Yeterli alt yapısı olmayan bir bölgeye nüfus yoğunluğunu arttıracak şekilde, çirkin ve büyük binaların yapılması normaldir mi diyorsunuz?Kuzey ormanlarını yok eden otoban yapıldı, hala trafik var diyorsunuz. O zaman niye ormanı kesip otoban yaptık? Ormanları kesip, trafiğe çözüm olamayan otoban yapacağımıza neden başka çözümler düşünmedik. Bunları eleştirmeyelim hatalar yapılmaya devam mı etsin? Tüm bu kötü ve hatalı kararların rant uğruna yapıldığı aşikarken, 'ya bir kesimde her şeyden şikayet ediyor, muz yiyip çilek tadı almak istiyorlar' deyip yapılan hataları görmezden gelmek veya sineye çekmek doğru mudur?Selametle... Cenk kaptanım, yazımın başında yazdım.Sapla samanı karıştırmamak lazım. Elbette çarpık yapılaşma yapmamak lazım.Altyapı olmadan gökdelen dikmemek lazım. Şehir planı 100 yıl önceden yapılırken bunlar yapılmalıydı.bugün bir deprem olsa İstanbulun yarısından fazlası dümdüz olur.O kadar çok çarpık yapılaşma, kaçak kat varki.Hepsine göz yumulmuş.E5 yine aynı E5 çoğunluğu 3 şeritli yol. benim çocukluğumdaki Ankara İstanbul yolu yine aynı yol.Genişletmek imkansız her 2 tarafı yapılaştığı için 3 şerit günün her saati yol full dolu.Bu yanlışlıklar 100 önceden yapılmaya başlanmış mı ? Başlanmış.Şehir deseniz belki 30 milyonu geçmiştir. Şimdi bu şehirde doğruyu yapmak isteseniz bile yapamazsınız.Mesela trafiğe nasıl çare bulacaksınızmetrolar yeni yapılmaya başlandı ama her gün yüzlerce yeni araç trafiğe çıkmaya devam ediyorÇünkü anormal büyüme var.Ayrıca bizim Avrupa vatandaşı gibi işe bisikletle gitme kültürümüzde yok. Bütün arabalarda neredeyse ya bir yada iki kişi var.Şehrin içinde 100 m2 yeşil alan kalmamış. Mezarlıklar ve askeriye kışlaları hariç.bizim burada mesela Hasdal kışlası boşaltıldı konut yapılmaya başlandı. Şimdi bu şehire ekstra yol yapmazsanız nasıl olacak.Kuzey otobanı yapıldı ve artık orası bile yetmiyor dedim ben.İlk önceleri boştu şimdi artık dur kalklar başladı.Hemde anasının nikahı para ödüyorsunuz hemde dur kalk yapıyorsunuz.Bu şimdi yanlış yatırım mı ?Burası yanlış yatırım ve yapılmasaydı bu kadar araç nereyi kullanacaktı ?Elbette E5 yani 3 şeritli yolu.Bugün Çin'de otobanlar 20 şeritli.yapılaşma 100 yıl öncesinden planlanmış.Avrupadaki metrolar 2. dünya savaşı biter bitmez yapılmış. Demek istiyorum ki, bu saatten sonra aman yol yapmayalım işe bisikletle gideriz, aman elektrik santrali yapmayalım mum yakarız, gökdelen yapmayalım, özümüze dönelim hatta köyümüze dönelim.Demenin anlamı yok. Bence yapılması gereken, orman yakanlara en ağır cezalar verilmeli yanan orman arazilerine 1 m2 bile inşaat yapılmasına müsaade edilmemeli.salda gölü gerekirse Askeriye ye verilmeli askerle korunmalı.kleopatra plajından bile 2500 kamyon kum çalmışlar, bu nasıl oluyor.Maden arama yabancılardan mutlaka alınmalı.Titreyen göle 1 m3 bile beton dökülmemeli mesela.Taksim meydanı betona boğulmamalı.Kanal istanbul kesinlikle yapılmamalıBunun gibi daha yüzlerce çevreyi mahveden ve gereksiz projelerin hepsi iptal edilmeli, yapılmışlarda eski haline getirilmeli. Ancak yol elbette yapılmalı, bu demek değildirki herşeyi yak yık yol yap.Açıp internete bakın adamlar 1 tane ağaç kesmeden ormanın içinde otoban yapmışlar. Doğaya en az hasarı vererek yolu yapmakta mümkün ve ücretsiz olmalı, zaten bizim paramızla yapılan bir iş.Elk santrali yapılmalı ama modern teknolojiyi kullan, bugün hala termik santrallerin baca gazlarında filtreler yok. Marina elbette yapılmalı, minimum özellikte az sayıda tekne bağlamalı olsun butik marinalar, ama sayısını fazla yap. Bizde marina anlayışı dedinmi, hemen 20 tane et-balık restaurantı dükkanlar, marina içine hemen bir avm, diskoteğinden tutun, devasa beton sahalara kadar tüm etrafa yayılmış yapılar.Çevreyi korurken, ihtiyaçlarımız için inşaat yapmak mümkün.Bunu demek istiyorum. Yoksa, Elektrik Santrali çevreye zararlı kesinlikle yapılmasın ama elektriğimde hep olsun, hiç kesilmesin.Barajlar yapılmasın, çevreye zararı var. Ama suyum tertemiz olarak 24 saat hep aksın. Yol yapılmasın, ama trafikte olmasın. İşime evime hiç beklemeden gidip geleyim.Yeni marina yapılmasın, ama teknem elbette olsun, ve her istediğim marinaya ucuz fiyatla bağlanayım.Maalesef olmuyor.Yerçekimsiz ortamda muz yiyeyim ama çilek tadı gelsin.demekle bunu kast ettim. Esenlikle kalın.
Gökhan korsan, ne demeye çalıştğınızı tam anlayamadım.Yeterli alt yapısı olmayan bir bölgeye nüfus yoğunluğunu arttıracak şekilde, çirkin ve büyük binaların yapılması normaldir mi diyorsunuz?Kuzey ormanlarını yok eden otoban yapıldı, hala trafik var diyorsunuz. O zaman niye ormanı kesip otoban yaptık? Ormanları kesip, trafiğe çözüm olamayan otoban yapacağımıza neden başka çözümler düşünmedik. Bunları eleştirmeyelim hatalar yapılmaya devam mı etsin? Tüm bu kötü ve hatalı kararların rant uğruna yapıldığı aşikarken, 'ya bir kesimde her şeyden şikayet ediyor, muz yiyip çilek tadı almak istiyorlar' deyip yapılan hataları görmezden gelmek veya sineye çekmek doğru mudur?Selametle...
Gökhan Kaptanımın dediği gibi mesele yol yapmak değil doğaya en az zararı verecek şekilde yolu yapmak. Örneğin İzmir otoyolu projelendirildiğinde Bursa Balıkesir bölgesi Ulubat Gölünün güneydinden Kemalpaşa istikametine gidecek şekilde planlanmıştı. Sonra işi alan müteahhit bu güzergahta yol yapmanın maliyetli olacağını bunun yerine birinci sınıf tarım arazisi olan Karacabey Ovasından yol yapmanın daha uygun olduğuna yönetimi "ikna" etti. Yol maliyeti azaldı, yol km olarak uzadı, firma km başına ücret aldığı için kazancı da arttı, bir taşla iki kuş vurdu. Ama biz kaybettik, domatesi pahalı yiyorsak bu seçimlerimizin sonucudur.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYıllardır kaz dağları siyanürle perişan edildi ortada kimseler yok. Sadece yanlış bilinen bir bilgiyi düzeltmek amacıyla araya giriyorum; Kazdağlarındaki projede sadece arama safhası gerçekleştirildi. İlgili proje hiç üretim aşamasına geçmedi/geçemedi dolayısıyla siyanür projenin şuana kadarki hiç bir aşamasında kullanılmadı. Ben doğa aşığı ve çevreye çok değer veren birisi ve hatta neredeyse her hafta sonunu kazdağlarında geçiren birisiyim. Ancak çevre örgütlerinin doğayı savunmasını takdir etmekle birlikte toplumu yanlış şekilde bilgilendirmelerini de kabul edemiyorum; "Sondajda siyanür kullanıyorlar" cümlesi ile toplumu yanılgıya düşürüyorlar. Siyanür sadece üretim aşamasında kullanılır. Sondajda bentonit, polimer gibi kimyasallar kullanılır. Bu gibi ürünler çevreye duyarlıdır ve biyolojik olarak parçalanabilir.Biraz kaptanım, bilgilenmek için soruyorumKaz dağlarında onbinlerce ağaç kesildi ve tüm arazi toprak oldu.Şimdi burada resmini paylaşmak istemiyorum, internete giren herkes hava resimlerinden manzarayı görür.Ben oradan yıllardır altın çıkarıldığını duymuştum.Orasınıda Kanadalılarmı işletiyordu bilmiyorum.Sizin dediğiniz gibi sadece arama yaptılarsa neden binlerce ağaç kestiler.Diyelimki toprak numunesi alan veya sondaj yapacak ağaçların arasında yapsınlar.Su arar gibi.Sondaj yapılsın en kötü, sondaj için ağaç kesmeye gerek yokki. Ağaçları kesim binlerce dönüm ormanı kelleştirmek niye. Diyelimki sadece arama yaptılar ve bulamadılar.Senelerdir o orman öyle kel durumda duruyorneden yeniden ağaçlandırılmadı ki, zaten eski haline gelmesi 300-500 sene falan sürer.Altın olup olmadığını öğrenmek için yüzbinlerce ağacı kesip ortalığı dümdüz yaptılarsa gerçekten çok yazık.Altın için bile ormanı dümdüz yapmaya itiraz ediyoruz, heleki sadece araştırma için daha da kötü.