0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    U. C. O.

Swift trawler 42
« : Ocak 16, 2024, 01:34:52 »
Bu teknenin üzerindeki bu direk neden var?

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. K.

Ynt: Swift trawler 42
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2024, 10:23:42 »
Öncelikle o direğin bumbası crane olarak kullanılıyor... Flybridge'in pruva tarafındaki uzantıda dinghy'nin oturtulduğu bir yer var... 


Onun dışında minnak bi yelken de çekilebiliyor o direğe... Hem stabilite için hem de uzun geçişlerde yakıt ekonomisi için... ST'lerde çeken görmedim ama Nordhavn mıydı neydi, okyanus geçen trawler modelleri vardı, onlar çekiyor geçişlerde...


*

    E. S.

Ynt: Swift trawler 42
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2024, 12:03:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle o direğin bumbası crane olarak kullanılıyor... Flybridge'in pruva tarafındaki uzantıda dinghy'nin oturtulduğu bir yer var... 


Onun dışında minnak bi yelken de çekilebiliyor o direğe... Hem stabilite için hem de uzun geçişlerde yakıt ekonomisi için... ST'lerde çeken görmedim ama Nordhavn mıydı neydi, okyanus geçen trawler modelleri vardı, onlar çekiyor geçişlerde...

"Okyanus geçebilen motoryat"  denilince ilk akla gelen markalardan biri olan Grand Banks 42 ve 36 larda da vardı bu yarı vinç yarı mizana özellikli direk ancak yeni tasarımlarda kaldırmışlar bu direği.


*

    M. T.

Ynt: Swift trawler 42
« Yanıtla #3 : Ocak 16, 2024, 20:28:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu teknenin üzerindeki bu direk neden var?

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

8:05 - Beneteau Swift Trawler 42 , bot tepede. Elektrikli vinc de vardir muhtemelen…

i=eLA0zTxqSgRimERz



*

    S. K.

Ynt: Swift trawler 42
« Yanıtla #4 : Ocak 17, 2024, 10:48:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

"Okyanus geçebilen motoryat"  denilince ilk akla gelen markalardan biri olan Grand Banks 42 ve 36 larda da vardı bu yarı vinç yarı mizana özellikli direk ancak yeni tasarımlarda kaldırmışlar bu direği.

Evet yav, Nordhavn değildi... Nordhavnlarda direk ve yelken olayı yok (normal yelkenli nordhavnlar da var, onları ayrı tutarak); onun yerine şaftı omurga hattına göre asimetrik yerleştirilmiş ikinci bir küçük motor var... Passage yaparken o küçük motoru (D2-55 gibi düşünün) çalıştırıp, 5-6 kts süratte 3lt/s tüketimle 3 bin mil gidiyor keratalar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Aslında bu bir taraftan da yelkenli teknelerin motor seyrinde ne kadar verimsiz olduklarını gösteriyor; aynı motorla 20 tonluk 3 güverte motoryat da aynı tüketimi ve yaklaşık hızı yakalıyor...

Bu arada ben GB42'nin okyanus geçebileceğini sanmıyorum Efe korsan yav... Bir ara ciddi alıcı olarak bakmıştım; 2x135 Lehman (Ford) motoru var yanlış hatırlamıyorsam... 1000 galon falan gibi, pratikte tekneyi yakıt tankerine çevirecek bir deposu yoksa zor... Hatta öyle bile batıdan doğuya Atlantik yapması, doğru hava ve akıntı olmadan yine zor...   

*

    Ö. Ö.

Ynt: Swift trawler 42
« Yanıtla #5 : Ocak 17, 2024, 12:23:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada ben GB42'nin okyanus geçebileceğini sanmıyorum Efe korsan yav... Bir ara ciddi alıcı olarak bakmıştım; 2x135 Lehman (Ford) motoru var yanlış hatırlamıyorsam... 1000 galon falan gibi, pratikte tekneyi yakıt tankerine çevirecek bir deposu yoksa zor... Hatta öyle bile batıdan doğuya Atlantik yapması, doğru hava ve akıntı olmadan yine zor...   
Her biri 1500rpm'de 5lt/h yakıyor gibi..

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. S.

Ynt: Swift trawler 42
« Yanıtla #6 : Ocak 17, 2024, 12:42:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

"Okyanus geçebilen motoryat"  denilince ilk akla gelen markalardan biri olan Grand Banks 42 ve 36 larda da vardı bu yarı vinç yarı mizana özellikli direk ancak yeni tasarımlarda kaldırmışlar bu direği.

Evet yav, Nordhavn değildi... Nordhavnlarda direk ve yelken olayı yok (normal yelkenli nordhavnlar da var, onları ayrı tutarak); onun yerine şaftı omurga hattına göre asimetrik yerleştirilmiş ikinci bir küçük motor var... Passage yaparken o küçük motoru (D2-55 gibi düşünün) çalıştırıp, 5-6 kts süratte 3lt/s tüketimle 3 bin mil gidiyor keratalar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Aslında bu bir taraftan da yelkenli teknelerin motor seyrinde ne kadar verimsiz olduklarını gösteriyor; aynı motorla 20 tonluk 3 güverte motoryat da aynı tüketimi ve yaklaşık hızı yakalıyor...

Bu arada ben GB42'nin okyanus geçebileceğini sanmıyorum Efe korsan yav... Bir ara ciddi alıcı olarak bakmıştım; 2x135 Lehman (Ford) motoru var yanlış hatırlamıyorsam... 1000 galon falan gibi, pratikte tekneyi yakıt tankerine çevirecek bir deposu yoksa zor... Hatta öyle bile batıdan doğuya Atlantik yapması, doğru hava ve akıntı olmadan yine zor...   

Tek makina ve yelken desteği ile Amerika'nın Batı kıyısı ile Hawaii arasında geçişler yapıyorlar(trawler forumlarında örnekler var)Makinaları dinlendirerek dönüşümlü olarak kullanıyorlar. Lehman'ın düşük yakıt tüketimi ile bilinen bir marka olduğunu da dikkate almak lazım.