Ya da yapmaya calisiyor?
Jeanneau’yu aslinda severim… ilk goz agrilarimdan, yelken dunyasi yillarindan.
Son yillarda bir arayis icinde gibi… ne yapmaya calisiyor anlamakta zorlaniyorum. 2011 oncesi Sun Odyssey ve DS serileri ile sanki daha saglam bir yeri vardi seri uretim tekne pazarinda…
469/479’a dumen arkasina oturacak bir yer koymadilar… ( az bisi var gibi ama oraya kim sigar? ) tekneyi satin alanlar boyun fitigi oldu 2 ayda…
Cigir actiklari ( ya da actigini sandiklari ) 380-410-440-490 walkaround serisi bir degisik… bana ilginc gelen bu teknelerin model isimleriyle bir algi yarattiklari… 38, 41,44, 49 feet gibi
380 aslinda 35.3 feet ( bowsprit ile 36.8 )
410 aslinda 39.3 feet ( bowsprit le 40.5 )
440 aslinda 41.5 feet ( bowsprit ile 42.66 )
490 da 46… ( bowsprit ile bile 47.3 feet )
Niye bu tekneleri sanki 38-41-44-49 feet gibi satmaya calistilar? Cunku fiyatlamalari da sanki o boylardaki gibiydi…. ( bu fiyat farki son yillardaki zamlarla biraz kapandi )
Mesela… bugunku fiyatlara bakalim… ( baz fiyatlar )
380 - 171.900 EUR
410 - 210.900 EUR
440 - 249.100 EUR
490 - 318.200 EUR
Teknelerin fiyatlari da sanki bu algi ile yaratilmis boylara gore ayarlanmis….
Bu algi ile yaratilmis fark 410 da cok olmasa da ( diger markalar da benzer farkliliklar var , mesela beneteau 40.1 de 39.4 feet govde boyuna sahip ancak bowspritle boyu 42 feet i geciyor )
440 ve 490 da kendini gosteriyor. 440’i gezen/bilen 44-45 feet teknelere hasir nesir olan birisi bu teknenin 44 feet olmadigini hemen anlayacaktir.
490 sanki 50 feet tekne imaji verse de… degil.
Avrupali tekne ureticileri neden Amerikan olcu birimi -feet- e gore model ismi belirlerler ayri bir merak konusu ama Jeanneau insanlari yaniltiyor diye dusunuyorum.