0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. T.

Jeanneau ne yapiyor? ( 380-410-440-490 )
« : Temmuz 23, 2022, 16:19:38 »
Ya da yapmaya calisiyor?

Jeanneau’yu aslinda severim… ilk goz agrilarimdan, yelken dunyasi yillarindan.

Son yillarda bir arayis icinde gibi… ne yapmaya calisiyor anlamakta zorlaniyorum. 2011 oncesi Sun Odyssey ve DS serileri ile sanki daha saglam bir yeri vardi seri uretim tekne pazarinda…

469/479’a dumen arkasina oturacak bir yer koymadilar… ( az bisi var gibi ama oraya kim sigar? ) tekneyi satin alanlar boyun fitigi oldu 2 ayda…

Cigir actiklari ( ya da actigini sandiklari ) 380-410-440-490 walkaround serisi bir degisik… bana ilginc gelen bu teknelerin model isimleriyle bir algi yarattiklari… 38, 41,44, 49 feet gibi

380 aslinda 35.3 feet ( bowsprit ile 36.8 )
410 aslinda 39.3 feet ( bowsprit le 40.5 )
440 aslinda 41.5 feet ( bowsprit ile 42.66 )
490 da 46… ( bowsprit ile bile 47.3 feet )

Niye bu tekneleri sanki 38-41-44-49 feet gibi satmaya calistilar? Cunku fiyatlamalari da sanki o boylardaki gibiydi…. ( bu fiyat farki son yillardaki zamlarla biraz kapandi )


Mesela… bugunku fiyatlara bakalim… ( baz fiyatlar )

380 - 171.900 EUR
410 - 210.900 EUR
440 - 249.100 EUR
490 - 318.200 EUR

Teknelerin fiyatlari da sanki bu algi ile yaratilmis boylara gore ayarlanmis….

Bu algi ile yaratilmis fark 410 da cok olmasa da ( diger markalar da benzer farkliliklar var , mesela beneteau 40.1 de 39.4 feet govde boyuna sahip ancak bowspritle boyu 42 feet i geciyor )

440 ve 490 da kendini gosteriyor. 440’i gezen/bilen 44-45 feet teknelere hasir nesir olan birisi bu teknenin 44 feet olmadigini hemen anlayacaktir.

490 sanki 50 feet tekne imaji verse de… degil.

Avrupali tekne ureticileri neden Amerikan olcu birimi -feet- e gore model ismi belirlerler ayri bir merak konusu ama Jeanneau insanlari yaniltiyor diye dusunuyorum.


*

    K. G.

Ynt: Jeanneau ne yapiyor? ( 380-410-440-490 )
« Yanıtla #1 : Temmuz 23, 2022, 16:50:37 »
Bu ufak aldatmacaları markaların bir çoğu yapıyor.
 
Örnek vermek gerekirse; Hanse 575 ve 588 ile Moody 54 DS aynı gövde kalıbından çıkıyor, sadece üst yapı ve güverteleri farklı. Ama uzunluklar güya birbirinden farklı


*

    B. B.

Ynt: Jeanneau ne yapiyor? ( 380-410-440-490 )
« Yanıtla #2 : Ağustos 02, 2022, 17:09:41 »
En büyük derdiniz bu olsun


*

    A. A.

Ynt: Jeanneau ne yapiyor? ( 380-410-440-490 )
« Yanıtla #3 : Ağustos 03, 2022, 23:03:44 »
Esasen ft konusu Amerikanya ile ilgili değil. İngülüz.


*

    A. A.

Ynt: Jeanneau ne yapiyor? ( 380-410-440-490 )
« Yanıtla #4 : Ağustos 03, 2022, 23:05:07 »
Denizciliğe öncelik ettikleri için konu böyle gelişmiş. Genel kanının aksine , Amerikan sistemi İngiliz etkisinde kalmıştır.

*

    M. D.

Ynt: Jeanneau ne yapiyor? ( 380-410-440-490 )
« Yanıtla #5 : Ağustos 03, 2022, 23:10:17 »
Böyle olduğunu bilmiyordum, önemli bir aldatmaca.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. K.

Ynt: Jeanneau ne yapiyor? ( 380-410-440-490 )
« Yanıtla #6 : Ağustos 04, 2022, 11:35:11 »
Enteresandır bazı bilimsel birimler İngiliz biriminde devam ediyor. Aslında sisteme alıştığında çok kolay geliyor.
*

    A. Ç.

Ynt: Jeanneau ne yapiyor? ( 380-410-440-490 )
« Yanıtla #7 : Ağustos 04, 2022, 11:58:14 »
Kardeş firma Beneteau metri k ölçülere dönmüş görünüyor. Antares, Antares 11 yani 11 metre olarak satılıyor.
*

    M. T.

Ynt: Jeanneau ne yapiyor? ( 380-410-440-490 )
« Yanıtla #8 : Ağustos 07, 2022, 05:47:38 »
490’in muhadilleri bu olculere gore Bavaria C45 ve Beneteau 46.1

C45 - 44.6 feet govde boyu , toplam boy 46.1 ( bowspritsiz )
46.1 - 44.8 feet govde boyu, 47.9 feet bowsprit ile

Fiyatlar:

C45 - 259.500 EUR
46.1 - 287.100 EUR

Jeanneau 1 feet icin ( 1 metre degil ) 60.000 , 30.000 EUR fazla para istiyor.