0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. S.

Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« : Aralık 31, 2023, 12:22:04 »
Merhaba Gezgin Korsan ailesi,

Ben henüz bir yıllık amatör denizci olarak dört kişilik çekirdek ailemle İstanbul merkezinde yaşayan ve teknesini İstanbul sınırları içinde (Boğaz hattı) bağlayan bir kişiyim. Genel tekne kullanım bölgelerimiz İstanbul Boğazı kuzey-güney hattı, Adalar olarak sınırlayabiliriz. 9 ve 13 yaşındaki oğullarımın dayanıklılığı, hevesleri ve kendimi de test etme amaçlı Büyükada-Yalova ve Güzelce-İstinye gibi 15-35 mil arası seyir, gecelemelerimiz de oldu.

Dıştan takma Suzuki 200hp Anatoliyat 8 metre (Antares 8 benzeri) teknemi satmış bulunmaktayım. Anatoli 8 ile 9 ay gibi bir sürede 200 motor saatini devirip yaz-kış kendi amatör kaptanlığımın limitleri dahilindeki her havada kullanma şansım oldu. Kendisine bana yaşattıkları, herşeyi kendi başıma becermeye çalışma tutkumdan dolayı teknik, tamir, bakım anlamında negatif-pozitif öğrettikleri konusunda müteşekkirim. Gerek sayısını bilmediğim kadar çok yerli - yabancı online kaynak gerekse yabancı yazarlar, Sadun Boro, Murat Erensoy, Turgay Noyan, Cem Gürdeniz gibi kıymetli insanların bugüne kadar yazdığı tüm kitapları okudum. Tahmin edeceğiniz gibi, şu anda içimde acele de etmeden bu hobi veya merakımda kendimi aşma arzusu doğdu.

Yeni hedefim, Marmara denizi limanları, Marmara Adası, Avşa gibi adalara seyirler yapmak, belki doğru koşulları sağlayabilirsem Bozcaada, Midilli, Küçükkuyu vb seferleri için yeni bir motoryat sahibi olmaktır. Hem iş hem İstanbul'da gereken pratiklik hem de henüz kendimi hazır hissetmediğimden sizlerin çoğunun kullandığı, denize en çok yakışan o kuğu gibi yelkenlilere şimdilik yaklaşamıyorum. Motoryatlar ile orta-uzun seyirlerin handikaplarını bu forumda okuduklarım sayesinde yeterince algıladığımı düşünüyorum ve bu dezavantajlar ışığında rota, günlük seyir alternatif derslerimi çalışıyorum. Tabiki günü geldiğinde bu konular için sizlerin değerli fikirlerini yine alacağım.

Kendi limitli görgü ve tecrübeme göre ilgilendiğim Motoryat tipi,

- Dıştan takma motorlu (halat sarma, tonoza takılma, seyirde naylon torba takılması vs tecrübelerim, sığ sahillere yanaşabilme zevkim en azından benim seviyem bir denizci için bunun daha uygun olduğunu gösteriyor)
- Çift motor (yine benim seviyem için en azından psikolojik bir güvende olma hissi veriyor)
- Çift kamara ve ayakta durulabilen bir tuvalet (iki çocuk ve ebeveynlerin alarga veya marinadaki asgari konforu, seyahatlerin sürdürülebilirliği amacıyla)
- Pilot house tipi kapıları kapatılıp seyir yapılabilen, makul bir sosyal hayat vaadeden havuzluğu bulunan, 160-170 boyundaki insanların güneşlenmesi için baş üstünde bulunan alan, ilk defa kısa boylu insanlar olmanın avantajını yaşıyoruz:)
- Otopilot, Webasto, büyük güneş panelleri vb konfor olanaklarına alıştığımızdan bu tip donanımları bulunan
- Maksimum 9-9,5m boyunda
- En az Anatoliyat 8 kadar iyi denizcilik performası olan (gerçekten diğer tekne kaptanlarından da çok övgü alıyordu)
- Yabancı üretim (Sayısız yerli üretici gezdim, kullanıcıları ile konuştum, kendi yerli tekne tecrübem de var ve bir de yabancıya şans vermek istiyorum diyelim:)

Bu iş için ayırdığım bütçe, bana seçeceğim tekneler konusunda biraz netlik kazandırıyor. Bu bağlamda ikinci el, görece az motor saati olan ve henüz yorgun görünmeyen kuzen tekneler Beneteau Antares 9 veya Jeanneau Merry Fisher 895 modelleri arasında bir seçim yapmak durumdayım. Piyasada bir süre gezip eleme yaptıktan sonra temiz ikinci el Antares 9 bulamadım ve gözüme benzer fiyatlarda iki tane aday tekne kestirdim fakat hangisini seçmem gerektiği konusunda sizlerin de zevklerini, kullanım kolaylığı, çok yönlülük, amaca uygunluk ile ilgili görüşlerinizi almak isterim. Özellikle forumda bu teknelerden daha önce kullanmış korsanlarımız varsa yorumlarını duymak benim için çok değerli olacaktır. 

Seçenekler aşağıda,

1. Jeanneau Merry Fisher 895 Marlin, 2020 model, 172 saatte çift Yamaha OB 175hp, Raymarin otopilot, fifer ve kışlık kapama brandası, güneş paneli, Sabit telsiz, akü şarj ve sağlığı izleme ekranı.
Avantajları: Arka havuzlukta katlanabilir U şekilli oturma grubu, Otopilot ve güneş paneli üzerinde hazır, başüstünde güneşlenme alanına da dönüşebilir ayrı bir masalı havuzluk kombinasyonu.
Dezavantajları: Başüstü havuzluk kombinasyonu nedeniyle master kabinin yarısının çok alçak tavanlı olması, ülkemizde çok popüler bir tekne olmadığından ve aile finans esnekliğimi de düşünmek zorunda olduğumdan ileride hızlı satamayabilirim endişesi.

2. Jeanneau Merry Fisher 895 Offshore, 2017 model 205 saatte çift Yamaha OB 200hp
Avantajları: İç salon oturma grubu çok az daha geniş, master kabin neredeyse ev konforu sunuyor, ön güneşlenme alanı daha büyük, popüler bir model ve satışı daha hızlı olabilir.
Dezavantajları: Otopilot, fifer ve kışlık kapama, güneş paneli, Sabit telsiz bulunmuyor. Lacivert borda rengi ilk tercihim değil ama farklı bir havası da var. Tekne genelinde hiç nem, yoğuşma, sabit asılı damla, hatch, lumboz tekstillerde koku ve ıslaklık hissetmememe rağmen tüm omurga hattı üzerindeki sintine alanlarında 7-8 cm yükseliğinde kahverengi, içinde toz öbekleri ve tortu bulunan su biraz canımı sıktı. Renginden dolayı tatmaya çekindim fakat tatlı su bile olsa sanırım usta/tamir/bakım döngüsünden biraz yoruldum. Fakat belki de çok küçük bir sorun yüzünden de bu güzel tekneye arkamı dönmek de istemiyorum.

Webasto, Chartplotter, Flap, Çapa, ırgat, elektrik aksamı, akü gibi ayrıntılara girmiyorum çünkü her iki teknede bakımlı eşdeğer donanımda, temiz ve güncel. Jeaunneau, Beneteau gibi markalar kalitesi makul donanımları (Victron, Lewmar vs) kullanıyor. Motorlar yetkili servis tarafından kontrol edilecek fakat şu anda problem olmadığını varsayıyorum. Açabildiğim tüm müdahale hatchleri, dashboard arkası kablo tesisatı, sintineler, wc dolabı ve mutfak musluk altları, baş pervane bölgesi, zincirlik vb gibi yerleri fener eşliğinde bir profesyonel gözüyle olmasa da kontrol ettim. Bu boyutta teknelerin fiyatıyla da uyumlu maksadını aşmayacak şekilde sorveyini yapmak için de önerebileceğiniz korsanlarımız var ise bana özelden ulaşabilirlerse çok mutlu olurum.

Teknelerin jenerik resimlerini modelleri bilmeyen korsanlar için ekliyorum.

Bu uzun yazıyı okuma sabrınız ve benim için çok önemli fikirleriniz için ailem ve kendim için şimdiden teşekkür ederiyorum.

Mutlu sağlıklı iyot kokusunun eksik olmadığı bir yıl dilerim
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. K.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #1 : Ocak 02, 2024, 10:43:01 »
Marlin default olarak bir sportif balıkçılık teknesi... Tabi konfor donanımları da var ama dizayn ederken bu amaçla yola çıkılmış... Dışarıda dolaşılacak alanlar geniş ve derindir mesela Marlin'de, bir sürü de tutunacak yer vardır... Bunlar kamışın ucunda trofe balık olan bir denizcinin hayvanı kaçırmadan ve kendini riske sokmadan mücadeleye devam edebilmesi için... Tabi bu kadar dış hacmin karşılığında iç hacimlerden ve depolama alanlarından vazgeçiyorsunuz... Beneteau'da da benzer modelin adı Barracuda - ki her ikisinde model isimleri de balık adı (Hoş diğerinin model adı da merry fisher Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ama çizgileri çok da fisher değil)...


Siz zaten ne istediğini bilen birisiniz gördüğüm kadarıyla; o yüzden çok da tavsiyelik bir durum yok ama yeni açılacağınız sularda dalga boyunun, dalga aralığının (iki dalga tepesi arası mesafe, buna adım deniyor sanırım) eski bölgenize göre dramatik şekilde büyüyeceğini dikkate almanızı öneririm... İDO deniz taksileri yaparken (eskilerini), kullanacakları seyir hatlarında dalga arağı extreme koşullar dışında 10 metreyi geçmediği için 11 metre boya karar vermişti; bir dalgadan düşmeye başlamadan diğerini altına alabilmek ve seyir konforu sağlamak için... 


Belki bu ticari alınmış karar size fikir verebilir.. Hazır değiştiriyorken 11 metre ve üzeri teknelere bakmak isteyebilirsiniz...


Sizin kutularınızın çoğuna tik atmıyor, hardtop değil, seri üretim de olsa yerli, OB değil kuyruk makine ama... SanBoat 1090 hatta 1195 bahsettiğiniz sularda dolaşmak için gereğinden daha fazla tekneler...


İlla yabancı derseniz, baktığınız teknelerin fiyat bareminde Antares 10+ modelleri, Prestige 30+ modelleri, Bavaria, Bayliner, Monterey vs. vs. pek çok benzer modeller var ama bunların hepsi IB motor; çoğunlukla kuyruk, bazısı şaft, pek azı IPS şanzımanlı...   


*

    C. S.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #2 : Ocak 02, 2024, 12:37:07 »
Sedat Korsan,


Uzun iletimi okuduğunuz ve kafa yorup yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim. Maalesef bağlama yerimin boy limiti, ekstra marina masrafları yanında çıkmak istediğim orta-uzun seyrin senede 10-15 gün ile sınırlı olacağından, Istanbul içi tek başıma abrama, yanaşma, bağlama işleri kolay, kompakt bir tekneye yönlendirdi beni.

Ege veya Akdeniz'de yaşıyor ve alargada gecelediğimiz gün sayısı daha çok olsaydı, önerdiğiniz ve çok da beğendiğim (Antares 11, Merry Fisher 1095 vb) teknelere yönelecektim. Dalga aralığı ile ilgili verdiğiniz ticari örnek benim için altın değerinde oldu. Bu durumda zaten kolladığım hava ve deniz durumunu daha da hassasiyetle takip edip yola çıkacağım.


Sağlıcakla kalın




*

    E. S.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #3 : Ocak 02, 2024, 14:00:27 »
Teknelerin avantaj ve dezavantajları karşılaştırılırken ilave donanımları göz önüne almak çok mantıklı değil(Aynı model iki tekneyi karşılaştırmıyorsanız). Bu fiyat karşılaştırmasında değerlendirilebilir ama hangi tekneyi istediğinize teknenin sonradan müdahale edemeyeceğiniz tasarımı ve yapısal özellikleri dikkate alınarak karar verilmeli diye düşünüyorum.
Bu noktada her iki tekne de aynı segmentte ve aynı üreticinin yakın yaşlardaki teknesi olduğuna göre yapısal olarak (sağlamlık, bakım onarım kolaylığı, malzeme ömrü vs.) aralarında dikkate alınacak bir fark olduğunu sanmıyorum. Geriye tasarım kalıyor, aynı en boy da olmalarına rağmen marlin dış mekan, offshore ise kapalı hacimlerde daha avantajlı görünüyor. Burada seçim kararını sizden daha iyi kimse veremez.
Yanlış anlaşılmak istemem, donanım da çok önemli etken. Güneş paneli, sabit telsiz ve oto pilot gibi donanımlar teknenin olmazsa olmazıdır. İki tekne arasında fiyat karşılaştırması yaparken mutlaka dikkate alınmalıdır. Amcak sonradan da eklenebileceği için tekne seçiminde dikkate alınmasa da olur.


*

    E. S.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #4 : Ocak 02, 2024, 14:05:51 »
Ana fikir:
Daha çok yaz aylarında kullanırım, kıç havuzlukta misafirimi ağırlar, baş üstünde güneşlenirim, kabin mahremiyet gerektiren işlerimi görsün yeter derseniz Marlin.
Tekne kış seyirlerine de gelsin, uzun kış gecelerinde webastoyu da açar, sıcacık kabinimde ev konforunda zaman geçiririm derseniz Offshore...

*

    C. S.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #5 : Ocak 02, 2024, 18:57:27 »
Efe korsan çok güzel ve net özetlemişsiniz. Değerli fikirleriniz için teşekkür ederim.


Çok yakında deniz testlerini de yapıp kararımı vereceğim. Konuyu güncellerim.


Sağlıcakla kalın
*

    C. S.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #6 : Ocak 10, 2024, 07:55:59 »
Tekrar merhaba, Jeanneau Merry Fisher 895 Marlin modelinde karar kıldım. Teknemizin ismi BEYAZ KÖPÜK Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizlerde görüşmek dileğiyle

*

    E. S.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #7 : Ocak 10, 2024, 09:24:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekrar merhaba, Jeanneau Merry Fisher 895 Marlin modelinde karar kıldım. Teknemizin ismi BEYAZ KÖPÜK Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizlerde görüşmek dileğiyle

Sevdikleriniz ile birlikte, sağlıkla, güle güle kullanın. Pruvanız neta olsun.
*

    H. Ç.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #8 : Ocak 10, 2024, 10:48:14 »
Güzel günlerde kullanın Ceki Kaptan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #9 : Ocak 10, 2024, 12:18:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekrar merhaba, Jeanneau Merry Fisher 895 Marlin modelinde karar kıldım. Teknemizin ismi BEYAZ KÖPÜK Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizlerde görüşmek dileğiyle

Keyifli olsun, pruvanız neta, denizler kolayınıza olsun...
*

    C. S.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #10 : Ocak 11, 2024, 07:34:37 »
Güzel dilekleriniz için teşekkürler
*

    H. E. K.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #11 : Ocak 11, 2024, 10:54:37 »
İyi günlerde kullan eski komşum.
Selametle, Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. H. G.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #12 : Ocak 12, 2024, 22:54:24 »
Siz tercihinizi yapmışsınız fakat marmarada merry fisher 1095 kullanan (şimdilik  70 saatte ) , güneyde jeanneau 490 ( ortak tekne ) kullanan biri olarak genel fikrimi söyleyeyim sizlere.


Zamandan tasarruf açısından adalar boğaz marina üçlemesi yapılacak ise aldığınız tekne çok daha konforlu olacaktır. Fakat marmara adası ve de bozcaada gibi uzak mesafeleri planladıysanız ben 1095 ile gitmeye bile cesaret edemiyorum açıkcası. Fakat  9-10 metrelik bir yelkenli ile her yere gidebilirsiniz.  Dıştan takma  motorlu bu tekneler ile açıkcası çok konforsuz oluyor seyahat. 1-2 saat seyirde bile motor gürültüsü bende yorgunluk yapıyor.




Birde benim merry fisher 1095’in iç malzeme kalitesi, jeanneau 490’a göre  çok çok kötü. Aynı firmanın teknesi ama ciddi malzeme kalite farkı var. Sanırım merry fisher üretim yeri polonya olduğu için durum bu şekilde. 490’ın üretimi fransa.  Merry fisher güvenliğine gelince soruh yok zaten istanbulda çok tutulan tekne modellerinden. Güneyde de marinalarda zaman zaman rastladım bu tekne modeline.




Benim marinada komşum merry fisher 795 ile bozcadaya gitmişti, yakıt bulma konusunda çok sıkıntı yaşadılar. Aklınızda bulunsun sizinde, benzin bulmak sanırım sorun marmara ve kuzey ege adalarında bağlama yerlerinde.


Hayırlı uğurlu olsun, güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

*

    C. S.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #13 : Ocak 13, 2024, 09:26:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İyi günlerde kullan eski komşum.
Selametle, Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Çok teşekkürler, bir gün yine biryerlerde komşu olmak dileğiyle  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. S.

Ynt: Yeni tekne alımı - ikilemde kaldım
« Yanıtla #14 : Ocak 13, 2024, 09:44:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Siz tercihinizi yapmışsınız fakat marmarada merry fisher 1095 kullanan (şimdilik  70 saatte ) , güneyde jeanneau 490 ( ortak tekne ) kullanan biri olarak genel fikrimi söyleyeyim sizlere.


Zamandan tasarruf açısından adalar boğaz marina üçlemesi yapılacak ise aldığınız tekne çok daha konforlu olacaktır. Fakat marmara adası ve de bozcaada gibi uzak mesafeleri planladıysanız ben 1095 ile gitmeye bile cesaret edemiyorum açıkcası. Fakat  9-10 metrelik bir yelkenli ile her yere gidebilirsiniz.  Dıştan takma  motorlu bu tekneler ile açıkcası çok konforsuz oluyor seyahat. 1-2 saat seyirde bile motor gürültüsü bende yorgunluk yapıyor.







Birde benim merry fisher 1095’in iç malzeme kalitesi, jeanneau 490’a göre  çok çok kötü. Aynı firmanın teknesi ama ciddi malzeme kalite farkı var. Sanırım merry fisher üretim yeri polonya olduğu için durum bu şekilde. 490’ın üretimi fransa.  Merry fisher güvenliğine gelince soruh yok zaten istanbulda çok tutulan tekne modellerinden. Güneyde de marinalarda zaman zaman rastladım bu tekne modeline.




Benim marinada komşum merry fisher 795 ile bozcadaya gitmişti, yakıt bulma konusunda çok sıkıntı yaşadılar. Aklınızda bulunsun sizinde, benzin bulmak sanırım sorun marmara ve kuzey ege adalarında bağlama yerlerinde.


Hayırlı uğurlu olsun, güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.


Değerli öneriniz için teşekkürler Mehmet Haşim Korsan,

Aynen belirttiğiniz gibi teknenin 90% kullanım amacı İstanbul hinterlandı (hintersea diye bir tabir varsa daha doğru) ve 10% günlük 35-40 mili geçmeyecek seyirlerle adım adım yol alarak hem ailemi hem de kendimi uzaklarda geceleme yaparak 7-10 gün denemek. Hedeflere 70-80 mil seyir yaparak varmak konforlu veya lojistik açıdan problemliyse hem risk yönetimi hem de keyif yönetimi açısından önceden işaretlenmiş yakıt olanakları veya barınaklara yanaşma opsiyonunu değerlendirmek. Bu rasyoda 9 metre uzunluğunda ama teknik özellikleri biraz daha donanımlı bir tekne daha mantıklı geldi. Biz daha sessiz bir tekneyi henüz tatmadığımız için motor sesini de idare edeceğiz el mahkum. Herşey hiçbir zaman tam olmuyor maalesef Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Keşke yelkenli için gereken bilgi, beceri, zaman ve odaklanma şansım olsaydı ama o da hayatımın sonraki aşaması için besleyeceğim hayalim olsun şimdilik.

Sağlıcakla kalın, birgün umarım hangi yelkenliyi seçsem diye soru soracağım günlerde buluşuruz