0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. E. Ç.

Bir dönüşüm fikri (kamp için)
« : Mart 27, 2023, 23:16:42 »
Selamlar sevgiler.

Bir starex aracım var. Otomobil ruhsat olması, konforu ve sağlamlığından ötürü satmayı düşünmediğim için (Satıp bir 4x4 pickup alsamda arkasını kesip minibüse çevirememek dahil) ve karavan gibide kullanabildiğim için bazı değişiklikler yapma kararı aldım. Yılbaşı öncesi aldığım 4x4 L200'ün offroad lastik ve jantları söküp kenara koymuştum. Kullanımı aşırı rahatsız ettiği için teneke jantlarla sattım onu.

Arabanın ön tarafı kendi yaptığım (Makine imalatçısıyım) kütüklerle ve amortisör iç boru ve yayları ile oynayarak 14cm yükseltebiliyorum. Uydurmasyon değil piyasadaki başka bir araçtan çıkma kütüğü tasarım olarak kopyalayıp direnci arttırılmış bileşenlerle imal edildi. Arka kısımda ise yapmak istediğim uygulama konfor küpeleri ile başlıyor. Piyasadakiler 7cm maks. yükseltiyor. Ben bunu özel imalat ile kendim yapıp 14cm ve üzeri olsun diye planlıyorum. Sizce ne kadar sağlıklı olur? Aksi takdirde altını çok vuruyorum arazide. Özellikle bayırda çamurda inerken freni patlamış kamyon gibi iniyorum. Yoksa altı oturdumu saplanıyorum çamura. Amacım altını yüksltip L200'den kalma jantları buna takmak.
Diyeceksinizki git bu işi yapanlara söyle anlat. Onlar kursun! Neredeyse hepsini gezmişimdir. Minibüs olduğu için kimse yanaşmadı. Hatta belki yapan olur diye kazakistandan 4x4 starexin komple alt takımını satın alıp getirttim. Yinede bir allahın kulu yaramıza merhem olmadı. En son L200'ü itelediler. 1,8 bmc levend kamyonetler daha ondan rahat diyebilirim.
Bu arada en son aldığım karardan itibaren yolda her ne sebeple olursa olsun 50km hızı (Maks 1000 devir / Genel seyir hızım 40-45) geçmiyorum. hele şehir içinde hızım 20-35km arası.  (Helede istanbul trafiğinde 22 plaka arka camda Azami hız 50km işaretli birini görürseniz bilinki benim.) Velhasıl iri teker ve yükseltilmiş olmasının viraj ve diğer koşullarda pek problem olacağını sanmıyorum. Aracım 100hp 2500cc dizel motor. Tork gücü gayet iyi.

Havalar ısınıyor ve müthiş sıkıldım kampa kaçmak istiyorum. İş seyahatlerimi uçakla değilde bu minnakımla yapmak gezmek istiyorum. Birde bunun son baharı yani mantar zamanı var.

Genel olarak soruları sıralarsak

Konfor küpeleri hakkında detaylı bilgilere sahipseniz benimle paylaşır mısınız?
Çünkü ben biraz daha uzatacağım onları

Makaslarlada oynama planım var ve ne gibi değişiklikler yapılabilinir?

Tampon koruma barlarım alüminyum, arkadaki 5mm Dkp üstü krom kaplama (Arkadan vurana volvo etkisi yaratıyor) Önde yok. Komple offroad araçlarındaki gibi demir tampon mu yapmalı yoksa 4-6mm çelikten koruma barı mı yapmalı?

Her ihtimale karşı altını sacla kaplamayı planlıyorum. Kaynakmı olması makuldür, vidamı?

Ve bunlardan hangileri trafik şubeyle ilişkimi ne boyutta etkiler?



*

    A. K.

Ynt: Bir dönüşüm fikri (kamp için)
« Yanıtla #1 : Mart 28, 2023, 10:41:52 »
aracın orjinal görüntüsünün  dışına çıktığı anda tadilat projesi ile tastik ettirmen gerekiyor.
Benim transporterın öndeki ikili  koltuğu tekli ile değiştirmiştim  muayenede söküp çiftli olanı takıyorum.

Seçime kadar gidersin de sonra çevirdiler mi polisin canı isterse bağlayabilir de  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. E. Ç.

Ynt: Bir dönüşüm fikri (kamp için)
« Yanıtla #2 : Mart 28, 2023, 23:29:20 »
Atilla abim selamlar sevgiler. Benim arabada aslen 8+1 ama arka Vip tip olduğu için şuan 7+1 Muayene işini sürekli muameleci ile çözüyoruz. Bu sene 750 tl muameleciye verdik tek seferde sıkıntısız geçti araç eksikleri olduğu halde.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Bir dönüşüm fikri (kamp için)
« Yanıtla #3 : Mart 29, 2023, 09:06:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Atilla abim selamlar sevgiler. Benim arabada aslen 8+1 ama arka Vip tip olduğu için şuan 7+1 Muayene işini sürekli muameleci ile çözüyoruz. Bu sene 750 tl muameleciye verdik tek seferde sıkıntısız geçti araç eksikleri olduğu halde.
Koltuk, çeki demiri, aksesuar gibi şeyleri geçtim de farı yanmayan, freni tutmayan, egzosu zehir saçan araçları muayeneden geçiren muameleciler mi var!?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. T.

Ynt: Bir dönüşüm fikri (kamp için)
« Yanıtla #4 : Mart 29, 2023, 11:44:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Atilla abim selamlar sevgiler. Benim arabada aslen 8+1 ama arka Vip tip olduğu için şuan 7+1 Muayene işini sürekli muameleci ile çözüyoruz. Bu sene 750 tl muameleciye verdik tek seferde sıkıntısız geçti araç eksikleri olduğu halde.
Koltuk, çeki demiri, aksesuar gibi şeyleri geçtim de farı yanmayan, freni tutmayan, egzosu zehir saçan araçları muayeneden geçiren muameleciler mi var!?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Komsumun station renosu var...fındık bahçesine gidip,gelirken kullanıyor ama sadece...üstü benim epoksi macunla dolu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap..Normalde arabayı görünce bu muayeneyi geçmez diyorsun..ama aslan gibi geçiyorlar...burda terminale seyyar muamele istasyonu geliyor, geldiginde sıraya giren araçları görsen Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap...

*

    A. K.

Ynt: Bir dönüşüm fikri (kamp için)
« Yanıtla #5 : Mart 29, 2023, 12:15:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Atilla abim selamlar sevgiler. Benim arabada aslen 8+1 ama arka Vip tip olduğu için şuan 7+1 Muayene işini sürekli muameleci ile çözüyoruz. Bu sene 750 tl muameleciye verdik tek seferde sıkıntısız geçti araç eksikleri olduğu halde.
Koltuk, çeki demiri, aksesuar gibi şeyleri geçtim de farı yanmayan, freni tutmayan, egzosu zehir saçan araçları muayeneden geçiren muameleciler mi var!?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Buyuk  sehirlerde bahsettiğin agır kusurlar  gecmiyor ama Anadoluda bilemem. koltuk eksikliği için kiralık  koltuklar 1000 TL , bayagı bir sektör oluşmus.
Gecen seneye kadar her sene muameleciye para veriyorduk ,bu sene 1500 TL ye koltuk aldım orasını burasını modifiye ettik ve muayene öncesi bunu takıyoruz çıkarıyoruz.   Son muayenede arka lastiklerin eni farkliymış sınıfta kaldık. yeni lastik adım hemen geçti.

Anadoluda , kuçuk yerlerde muayene eden adam  , görevli , polis zaten senin komşun veya mahalleli . orada işler farklı oluyor

Şehirlerde muayene istasyonları bayagı ciddi
*

    A. E. Ç.

Ynt: Bir dönüşüm fikri (kamp için)
« Yanıtla #6 : Mart 31, 2023, 21:09:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Atilla abim selamlar sevgiler. Benim arabada aslen 8+1 ama arka Vip tip olduğu için şuan 7+1 Muayene işini sürekli muameleci ile çözüyoruz. Bu sene 750 tl muameleciye verdik tek seferde sıkıntısız geçti araç eksikleri olduğu halde.
Koltuk, çeki demiri, aksesuar gibi şeyleri geçtim de farı yanmayan, freni tutmayan, egzosu zehir saçan araçları muayeneden geçiren muameleciler mi var!?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aslında var. Kendi içlerinde nasıl hallediyorlar bilmiyorum ama birşekilde çözüyorlar.
*

    A. K.

Ynt: Bir dönüşüm fikri (kamp için)
« Yanıtla #7 : Mart 31, 2023, 22:54:21 »
Dun 4x4 modifikasyonu yapan yan komsuma sorduk. O dev gibi kamyonlarda tadilat istenmiyormus. Dördüde ayni olmasi kaydiyla lastik boyutu önemli değilmiş.
*

    B. B.

Ynt: Bir dönüşüm fikri (kamp için)
« Yanıtla #8 : Nisan 02, 2023, 22:58:23 »
Emre bey selam arazi ve kamp için birçok araç hazırladım. Halen de en büyük hobim (şu an crafter 4x4 bir kamp aracım var) Öncelikle bu işin min ve maksı yok. Bir insan doblo ile mutlu olabilirken bir insan unimog üzeri karavanla mutlu olamayabiliyor.
 starex (otomarik 140bg 8+1) sahibi de oldum güzel sorunsuz araçtır fiyat performansı yüksektir arkadan çekişli olması yayla tepe çıkarken iyidir. Ama karda buzda sorun yaşarsınız. İçi görece dardır. Tavanı alçaktır. 14 cm yükseltme anormal fazla teknik olarak mümkün olacağını sanmam (şaft aks vs) yapsanız da muayeneden  geçeceğinizi sanmam geçseniz de yolda sağlık yürümez. Altının yükseltilmesi arazide başarılı olacağı manasına gelmez zaten. Ayrıca arazide 4x4 olmadan bir yerde takılır batarsınız zaten… sonuçta aracınızı ya olduğu gibi limitleri dahilinde kullanın yada hiç uğraşmayın derim. Şu an satılık 4x4 ağır deviri de olan bir starex var satılık onu da alabilirsiniz.
L200 nasıl rahat edemediniz anlamadım. Özellikle 2016 sonrası modellerinde yok yok ve çok da konforlular. Starexden kat be kat iyidir. 4x4 leri de arazide olağanüstü başarılıdır. Üzerine crawler tarzı kabin koyup hem arazi hem karavan olarak oldukça başarılı bir araç sahibi olabilirsiniz. L200 hilux navara ranger üç aşşa beş yukarı benzer araçlar marka fanatikliği yapmaya da gerek
*

    A. E. Ç.

Ynt: Bir dönüşüm fikri (kamp için)
« Yanıtla #9 : Nisan 03, 2023, 13:29:20 »
Bülent bey öncelikle selamlar. Bendeki l200 manevradan yana çok rahatsızlık veriyordu. J9 minibüsler gibi manevrası resmen kapalıydı. Aralara girip çıkarken çok problem yaşıyordum. Ve arabayı bir minibüsteki gibi kamplı kullanamamak beni soğuttu. Haricen marka sevdam gerçekten yok ama takıntılı biriyim. Otomatik vites hiç sevmem. Vites topuzu yukarıda olan modellere ve pedalları yumuşak olan araçlara hiç alışamadım ve hiç ısınamadım. Helede debriyajı yukarıdan kavrayan aracta (vw gibi) çok problem yasıyorum. Bu araca çok alıştım. Hemde herşeyine.

Bu araçla çamurda kaldığım çok oldu. Çıkıyorum ama çok uğraşıyorum. Çok noktadan krikolarla kaldırıp altını kürekle kovayla çamuru  temizleyip toprakla ve taşla doldurup devam etmek. Veya altını komple 5mm kalın sacla kaplayıp çamurda aracı kizaklatiyorum. Veya zemine iyi otursun diye büyük taşlar ve tomruklarla içini doldurup geçiyorum bazı yerlerden. 2 3 ay önce Ömerli de 7 saat uğraştım orman yolunda.

Doğrusu yetmesede özellik bakımından aracımı seviyorum ve onca cesit araç içinde sadece bununla duygusal bağlılığım oldu. Ve sürekli artık 900-1000 devir arası kullandığım için ufak araçlar gibi ekonomik yakıt imkanı sunuyor.