0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. C.

Motor sorunum hakkında
« : Şubat 02, 2024, 00:17:59 »
Merhaba Sayın Korsanlar
2003 model Kaya Marin 6,30 tekne almış bulunmaktayım içerisinde ise katana 14 hp tek silindir hava soğutmalı bir motor var benim sorunum tekne rolantide durmuyor. Ya stop ediyor ya devri yükseliyor. Devir yükselince üzerindeki baysan m10 şanzımandan cart diye ses gelip vites geçmiyor yada stop ediyor. Bu sebeple kıyıya yanaşamıyorum. İzmirde bunu kime götürsem bu motor ayar tutmaz deniyor. Ya yapamadıkların yada gerçekten ayar tutmadığındanmı bilemiyorum.Ayrıca  Seside titreşim de çok. usta arayışına devam edip.sizce bu motora titreşim takozu egzosu suluya çevirme sıfırdan motor yaptırma falan mı denesem kullansam yada masrafa girip sıfır yada ikince el motormu alsam. Hangi motoru ve kaç hp olanı tavsiye edersiniz?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    U. C. O.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #1 : Şubat 02, 2024, 05:07:51 »
Tek silindir motorlar doğası gereği fazla titreşim yapar. Vibrasyon ve gürültü içten yanmali motorlarda krankta her bir cycle için yapılan yanma sayısı ile ters orantılıdır. . Tek silindirli motorlarda 360 derecede tek yanma gerçekleşir. 4 silindirde bu 90 derecede tek yanmadir. Ancak rolantide stop etmesi yada devri yükseltmesi bir çok sebepten olabilir. Manifoldla alakalı olabilir. Yakıt sisitemi ile alakalı olabilir. Yüksek devirde şanzımana geçmemesi normal. Şanzımanı tanımıyorum ancak senkromeç yoktur sanırım. Bu tip gelişmemiş şanzimanlarda olacağini tahmin etmiyorum. tek silindirli motorlar nispeten çok pistonlu motorlara göre de daha az dayanır. Sorununuzu iyi bir usta çözer. Ama tek silindir bir motor denizde çok üzer gibi geliyor bana. İmkan varsa başka birşey takın.


*

    A. Ç.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #2 : Şubat 02, 2024, 06:26:50 »
Hava soğutmalı motor, tarlada su çek,p sulamak içindir. Kapalı ortam için uygun değildir, gürültüsü çoktur, titreşimi çoktur, Büyük olasılıkla, sadece sulama için düşünüldüğünden devir ayarı çok önemsenmemiştir. Değiştirimenizi öneririm.


*

    H. C.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #3 : Şubat 02, 2024, 10:57:03 »
Peki motor olarak ne önerirsiniz Ce belgesi yada liman kayıtlı motor istiyorlar malum dünya para birkere alınan birşey kaç hp ne marka olmalı benim teknem deplasmanı sürate uygunmu ne oluyor onuda bilmiyorum  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap tekne bu tip yanında olamadığımdan başka tekne koydum.


*

    A. Ç.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #4 : Şubat 02, 2024, 11:13:30 »
Teknenin gövde tipini belirlemek için kıç kısmının detaylı bir görüntüsü gerekir. Tekne deplasman teknesi değil gibi görünüyor. Deplasman teknesi olsaydı 6 hp üstü bir motor yeterli olurdu, daha büyük bir motorla sadece fazla yakıt tüketir ve hızı arttıramazdınız. Benim tahminim teknenin yarı kayar gövdeli oldu yönünde, sanırım 14-18 kont hız yapabilir. Motor gücü olarak da 50 hp gerekir diye düşünüyorum. eğer tam kayar gövdeli ise çok daha yüksek beygir gücü ile 20 knotun üstüne çıkabilir. Üstündeki motora bakarak, deplasman teknesi olasılığı daha yüksek görünüyor.

*

    O. S.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #5 : Şubat 02, 2024, 13:27:10 »
Bir iki arkadaşımın geçmişte yaşadığı kötü deneyimler doğrultusunda bu firmanın üretimleri konusunda düşüncelerim çok olumlu değil maalesef.

Yapıları ve üretim kaliteleri nedeniyle yüksek hızlara pek uygun değildir.
Çok fazla ağırlık yüklemeden 15-25 beygir arası bir motor ile rahatlıkla 7-9 dm/sa hızlara çıkar. Tavsiyem 7 dm/sa' tin üstüne çıkmamanız.
Aynı şekilde hafif bir tekne olması nedeniyle dalgalı bir denizde seyir konforu bozulacaktır.
Titreşimin sönümlenmediği durumlarda hem seyir konforu bozulur hem de tekne bütünlüğü hasar görür.

Tekneyi çok yüklememenizi ve görece yüksek olmayan havalarda kullanmanızı tavsiye ediyorum.
*

    A. O.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #6 : Şubat 02, 2024, 15:27:01 »
Fotoğrafta görülen tekne modeliyle fazla hız yapmayı pek düşünmeyim. Bu tipler genellikle su üstünde durup balık tutmak amaçlı tasarlandıklarından (Yarı kayıcı, yarı düz tabanlı gibi) yüksek güçlü motorlar takılarak hız yapmaya pek uygun değildir. Hız yapacağım diye yüksek güçlü motor alıp Sn. Çelenoğlu'nun dediği gibi hem alırken hem de kullanırken boşa para ödersiniz. Teknenin üstündeki motora da çok para harcamayın. Görüldüğü kadarıyla oldukça hırpalanmış ve bakımsız gözüküyor. Bu tip motorlar genellikle profesyonel balıkçılar tarafından ucuzluğu için takılıp kullanılsa da bizim gibi amatörlerin başını ağrıtır.  Unutmayın; denizde özellikle yelkensiz tekne ile motorunuz durduğunda kenara çekip tamirci bekleme gibi bir seçeneğiniz olmaz. O nedenle de madem uygun bir tekne aldığınızı düşünüyorsunuz maddi gücünüz ölçüsünde CE belgeli veya liman kayıtlı bakımı yapılmış yedek parça sorunu olmayan bir motor almayı düşünmenizi öneririm.

Kolay gelsin...

 
*

    H. C.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #7 : Şubat 02, 2024, 15:35:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir iki arkadaşımın geçmişte yaşadığı kötü deneyimler doğrultusunda bu firmanın üretimleri konusunda düşüncelerim çok olumlu değil maalesef.

Yapıları ve üretim kaliteleri nedeniyle yüksek hızlara pek uygun değildir.
Çok fazla ağırlık yüklemeden 15-25 beygir arası bir motor ile rahatlıkla 7-9 dm/sa hızlara çıkar. Tavsiyem 7 dm/sa' tin üstüne çıkmamanız.
Aynı şekilde hafif bir tekne olması nedeniyle dalgalı bir denizde seyir konforu bozulacaktır.
Titreşimin sönümlenmediği durumlarda hem seyir konforu bozulur hem de tekne bütünlüğü hasar görür.

Tekneyi çok yüklememenizi ve görece yüksek olmayan havalarda kullanmanızı tavsiye ediyorum.
Merhaba Ozan bey nasıl sıkıntı yaşadı acaba arkadaşlarınız ona göre bende önlemimi alayım.
Birde bu modele benzeyen özkaya var o olmasın bende tekneyi burdaki balıkçıların tavsiyesi ile aldım ondan dedim 1,5 ton civarı tekne polyesteride içeriden dışarısı gözükenlerden değilde kalın gibi geldi bana. Eger kronik bi sıkıntı varsa hiç masraf etmeyeyim.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #8 : Şubat 02, 2024, 15:49:11 »
Küçük dizel makinalarda yüke ve devire göre silindire püskürtülen yakıt miktarı genelde merkezkaç prensibi ile çalışan governör (mekanik regülatör) ünitesi ile sağlanır.
 
Eski ve bakımsız makinelerde bu ünite düzgün çalışmadığında devir tutmama, rölantide stop gibi sıkıntılar olabilir.

Tahminim bu makine ile ilgili dertlerinizin komple sökülüp, temizlenip, bakım yapıldığında düzeleceği yönünde.
*

    A. Ç.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #9 : Şubat 02, 2024, 16:26:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Küçük dizel makinalarda yüke ve devire göre silindire püskürtülen yakıt miktarı genelde merkezkaç prensibi ile çalışan governör (mekanik regülatör) ünitesi ile sağlanır.
 
Eski ve bakımsız makinelerde bu ünite düzgün çalışmadığında devir tutmama, rölantide stop gibi sıkıntılar olabilir.

Tahminim bu makine ile ilgili dertlerinizin komple sökülüp, temizlenip, bakım yapıldığında düzeleceği yönünde.

Her ne kadar değiştir demek kolaysa da değiştirecek kişinin mali durumun pek düşünmüyoruz. Bu açıdan Özgür Ökten'ini önerisini de dikkate almanızı öneririm. Rölanti ayyarının düzgün olması enjektör pompasına bağlı merkezkaçlı bir sistemle düzenlenir, oldukça basit bir sistemdir. Enjektör pompasının bir usta tarafından sökülerek temizlenmesi ve bakım yapıldıktan sonra takılması sorununuzu çözebilir. Enjektör pompasını kendiniz sökmeyin veya takmayyın. takılma açısı pistin  çalışmasına bağlıdır ve sıkıştırma konumunda en üste geldiğinde püskürtecek şekilde ayarlıdır. Takarken üstünde bulunan işaretlerin birbirine tam oturması gerekir. 
*

    Ö. Ö.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #10 : Şubat 02, 2024, 17:50:28 »
Evet, motor yenilemek genelde çılgın maliyetlere sahip olsa da ülkemizde oldukça gelişmiş "rektifiye" altyapısı ve kültürü sayesinde her ilçede bile kolayca bulunan, tarım makineleri tamiri yapan küçük atölyelerde bile çok ekonomik fiyatlarla bu tip motorlar neredeyse "baştan yaratılabilir."

Tekneye usta getirmek, yerinde "marin" servis almak genelde biraz daha masraflı olabilir ama kendiniz söküp götürürseniz çok ekonomik şekilde sorunlarınız çözülebilir diye düşünüyorum. Ahmet hocamın dediği gibi, temelde tarlada su basmak için kullanılan motorlar bunlar. Tarım olan heryerin sanayisi bunun egzosundan girip sübabından çıkar!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #11 : Şubat 02, 2024, 18:48:30 »
Maliyetleri iyi kontrol etmek gerekir. Bir ustayı tekneye sokup enjektör pompasını sökmek mi yoksa motoru söküp tamieciye götürmek mi daha ucuza gelecek.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #12 : Şubat 02, 2024, 23:00:37 »
Sanayi ve marina tecrübeme dayanarak B diyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. T.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #13 : Şubat 03, 2024, 22:48:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Maliyetleri iyi kontrol etmek gerekir. Bir ustayı tekneye sokup enjektör pompasını sökmek mi yoksa motoru söküp tamieciye götürmek mi daha ucuza gelecek.

50/60 kg gelen hafif motorlar bunlar...iki kişi ile tekneden indirilip,kango,doblo tarzı araçla taşınabilir...motorun sanayide tamir görmesi her açıdan iyi..birde naçizane şunu söyliyeyim bu tip motorlarla haşır,nesir olmuş ustaları bulup onlara götürmek lazım..damdan düştüm bu konuda,üç usta geldi gitti..biri ben söker yaparım dedi,ama takamam,takmak için düzceden usta gelecek(!) Biri dedi bunun parçalarını birisi almış🙂..birinin arkasından cıvata ve yayları bahçeden ben topladım..üçüde traktör ve otomobil motorları konusunda 'ustaydı' en azından ilçede bu konuda iş yerleri vardı..
*

    O. S.

Ynt: Motor sorunum hakkında
« Yanıtla #14 : Şubat 05, 2024, 15:01:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir iki arkadaşımın geçmişte yaşadığı kötü deneyimler doğrultusunda bu firmanın üretimleri konusunda düşüncelerim çok olumlu değil maalesef.

Yapıları ve üretim kaliteleri nedeniyle yüksek hızlara pek uygun değildir.
Çok fazla ağırlık yüklemeden 15-25 beygir arası bir motor ile rahatlıkla 7-9 dm/sa hızlara çıkar. Tavsiyem 7 dm/sa' tin üstüne çıkmamanız.
Aynı şekilde hafif bir tekne olması nedeniyle dalgalı bir denizde seyir konforu bozulacaktır.
Titreşimin sönümlenmediği durumlarda hem seyir konforu bozulur hem de tekne bütünlüğü hasar görür.

Tekneyi çok yüklememenizi ve görece yüksek olmayan havalarda kullanmanızı tavsiye ediyorum.
Merhaba Ozan bey nasıl sıkıntı yaşadı acaba arkadaşlarınız ona göre bende önlemimi alayım.
Birde bu modele benzeyen özkaya var o olmasın bende tekneyi burdaki balıkçıların tavsiyesi ile aldım ondan dedim 1,5 ton civarı tekne polyesteride içeriden dışarısı gözükenlerden değilde kalın gibi geldi bana. Eger kronik bi sıkıntı varsa hiç masraf etmeyeyim.

Birbirlerinden çok da farklı değiller, ama evet ismi kısa olanın diğerine göre bir tık daha iyi olduğunu ben de duydum.
Kronik bir sıkıntı durumu yok, yüksek BG motor takılabilir derler ama inanmayın.

Bir arkadaşım, 55 BG motor takılmış çok bakımlı bir tekne almıştı. Çok dalgalı bir havada beraber deneme seyrine çıktık. Motorun güçlü olmasının verdiği güvenle yarım saat kadar seyir yaptık. Fazlasıyla hırpalanmış olarak kıyıya dönünce farkettim ki, gövdede motor ayaklarının bağlı olduğu takozların dibinde çatlaklar vardı.