0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. E.

Alarga mı, Kıçtan kara mı?
« : Eylül 30, 2023, 10:48:11 »
Gördüğüm kadarı korsanların çoğu gezilerinde gittikleri yerlerde kıçtan kara olmayı seviyor. İskeleye bağlanılacaksa kıçtan kara için lafım yok yanlız demirleyip kayadan veyahut uygun bir maddeden halat alıp kıçtan kara olmayı pek sevmiyorum. Ani bindiren özelliklede bordadan gelen rüzgarlarda çok zor durumda kalınabilinir. Bence sağlam demirleyip alargada kalmak çok daha emniyetli tekne rüzgara göre salar ve sıkıntı yaratmaz. Korsanların bu konudaki görüşlerini merak ediyorum Alarga mı, Kıçtan kara mı?
« Son Düzenleme: Kasım 01, 2023, 14:01:08 Gönderen: Efe Sarıoğlu »


*

    A. K.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #1 : Eylül 30, 2023, 11:02:19 »
Bende psikolojik olarak kictan kara daha güvenli gibi geliyor. Tonoz hariç  Demirdeyken  sürekli dönmek acaba tariyormuyuz ürpertisi ile gece uykusunu haram ediyor.

Yoksa dediginiz gibi bordadan gelen ruźgar ve demirin kurtulmasi çok daha kötu netice verir , kurtarmasi çok zor
« Son Düzenleme: Eylül 30, 2023, 11:04:49 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    E. S.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #2 : Eylül 30, 2023, 12:18:10 »
Geniş, iyi demir tutan kumluk alan varsa çok da derin değilse alarga daha güvenli bence.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #3 : Eylül 30, 2023, 12:38:01 »
Dünyanın en kötü denizlerinde alargada durulur, limanlarda aborda olunur, kıçtankara diye bişey bilinmez.

Bizim korunaklı ve billur sularımızda ise kıyıya yakın olmak keyiflidir, tercih edilir.

Ama tekneyi iki nokta (demir-koltuk) arasına germek iyi ve doğru bişey değil. Sert havalarda tekne ve donanım üzerinde aşırı yükler oluşturur.

Zaten teknik olarak da kıçtankara dururken bordadan hava sertlediğinde koltuk halatı geçiçi olarak başa alınır ve rüzgar alanı küçültülür, yetmiyorsa (ve alan müsaitse) koltuklar fora edilir alargaya geçilir, o da yetmeyince avara olunur.

Yani kıçtankara sadece sakin zamanlar için uygun bir teknik.


*

    S. K.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #4 : Eylül 30, 2023, 13:52:48 »
Bu tip seçenekli soruların cevabı: EVET olabilir ancak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Benim için alarga asıl, kıçtan kara ise zorunluluk... İlk birkaç yıl alargadayken kabinde uyku haram oluyordu; sonrasında işi öğrendikçe asıl kıçtan karayken kabine inip uyuyamamaya başladım - ki mantıklı olan da bu... sonuçta tehlike taramak değil, tarayıp bir yere çarpmak - ki o "bir yer" kıçtan karayken çok daha yakında oluyor alargaya göre... kıçtan kara tekne koltuk halatlarını bırakıp açık denize uzaklaşamaz ama demir tarayıp kayalara çıkabilir.. Kıçtan kara yapınca tekneye "sadece karaya oturabilirsin" demiş oluyoruz aslında...


Bazı yerlerde ortaya geçip alargaya demir atınca millet kızıyor... Mesela Oğlanboğuldu... gerçekten de adayla kara arasındaki bölgede alarga yapmaya kalkınca 3, hadi belki 4 tekne yapabilir ama herkes kıçtankara olunca aynı yere 10-15 tekne (gerek adadan gerek karadan koltuk alıp) rahat rahat sığabiliyor... Oralarda doğal olarak erken vakitte de gelmiş olsan "yok ben alargacıyım kardeş" diyemiyorsun... İlla yapacaksan da adanın doğusuna gitmen gerekiyor...

Ben artık kıçtan kara yapacaksam tamburlu halatı mantığın sınırlarına kadar boşaltıp karayla aramda en az 40 mt mesafe bırakmaya çalışıyorum; bu uğurda diğer halatı marina halatlarımla uç-uca kasa yapıp 30+15+15 şeklinde 3 parça kullanıyorum... Bu sayede karaya demir tarama aplikasyonlarını düzgün kullanabileceğim kadar anlamlı bir mesafede tutmuş oluyorum tekneyi, çünkü karaya yakınım diye 15mt çap kurduğunuzda telefon eldeyken tekne içinde başa gittiğinizde de alarmı tetikleyebiliyorsunuz gecenin köründe...

« Son Düzenleme: Eylül 30, 2023, 13:53:50 Gönderen: Sedat Kasrat »

*

    Ö. Ö.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #5 : Eylül 30, 2023, 14:01:58 »
Ne yazık ki bizim mavi yolculuk kıyılarımız genelde alargaya uygun değil.
Hep küçük ve derin girintilerden oluşuyor.
Geniş ve derinliği uygun koylarda otomatik olarak alargacılar çoğalıyor zaten.

Küçük bir koyda başka tekneler kıçtankara yapmış ise gidip ortalarında alargada durulmaz, mecbur önceki teknelere uyum sağlamak gerekir. (günübirlik ticari tekneci değilseniz!)
*

    E. Ç.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #6 : Eylül 30, 2023, 14:11:02 »
Uzak yol teknelerinin birçoğunda kıç demir donanımı görüyorum. Hem baştan hem de kıçtan demir atılabilecek durumlar hakkında teorik/pratik bilgi veren online kaynak var mı bildiğiniz ?
*

    A. K.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #7 : Eylül 30, 2023, 16:02:16 »
Bende acil durumlar için bilmediğim yerlerde hazir vaziyette tuttuğum uzerinde 20 mt 14 luk halat bağli her zaman kictan atabileceğim bir demir olur. Bir anda karaya oturduğunuzda  kictan demir atarak teknenin dalgalarla daha cok oturmasini önleyebilirsiniz.
Kiç demiri tekneyi tutarken  baş demir + ırgat ile kurtulma şansiniz var
Tavsiye ederim , zaten bir kere lazim oluyor 😊
« Son Düzenleme: Eylül 30, 2023, 16:08:31 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    A. Ç.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #8 : Eylül 30, 2023, 16:17:58 »
Doğrusu her zaman alargadır ama, koy içi derinliği, koyun büyüklüğü ve diğer teknelerin bağlanma şekli kıçtak karaya zorlayabilir. Kıçtan kara bağlı iken tekneniz kımıldamıyorsa alargada daha az ihtimalle kımıldar.  Koylarımız genellikle küçük ve kapalı olduğu için zaten çakıl taşını misinaya ağlayıp atsanız tutacaktır.
*

    C. T.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #9 : Ekim 02, 2023, 12:23:08 »
Zaten Alarga da uyurken demir tarama endişesi yaşamamak için demir alarmı kullanmıyor musunuz  ?
Kıçtankara bana da sakat geliyor demir tarama değilde ani bastıran havalarda hiç şans yok gibi birşey
*

    E. S.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #10 : Ekim 02, 2023, 12:57:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uzak yol teknelerinin birçoğunda kıç demir donanımı görüyorum. Hem baştan hem de kıçtan demir atılabilecek durumlar hakkında teorik/pratik bilgi veren online kaynak var mı bildiğiniz ?
Uzak yol tekneleri tonoz olmayan limanlara yanaşırken, kıçtan demir atıp baştan kara pozisyonunda yanaşıyorlar. Bu sebeple kıçta demir, hatta 2. bir ırgatı olan tekneler de var. Ayrıca hafif havalarda, rüzgar ve solugan aynı yönden gelmiyorsa yalpayı kesmek için  de kıçtan 2. bir demir atıp baş kıç hafif gerilerek tekne soluganın geldiği yöne çevirilebilir.
*

    O. S.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #11 : Ekim 02, 2023, 16:41:03 »
Alarga, güney egedeki kıyılarımıza çok da uygun değil bence. Hem korunaklı koy bulacaksın, hem zemini kum olacak, hem derinliği 13 metreyi geçmeyecek (çoğu teknede maks 100 m zincir olduğunu varsıyımla), hem de diğer teknelere çapariz vermeyeceksin. Zor, hatta imkansız gibi. Sezonda kalabalık, sezon dışında ise havanın tutarsızlığı nedeniyle tüm faktörlerin bir araya gelme şansı neredeyse yok gibi.
Örneğin geçen yıl, Knidos' ta +75 tekne birlikte geceledik. Teorik olarak alarga ancak hem iskele tarafındaki kayalıklardan açmaz almış hem de ikinci demirimi sancak tarafına iskelenin ayakları dibine kadar su altından taşımıştım. Ana demire 40 metre zincir döşemiş, ve zinciri tekneden 10 metre ötesinden, deniz dibindeki kayalıkarın altına sıkıştırmıştım. Şansımıza rüzgar hiç dönmedi, ama hiç de durmamıştı. Gece boyunca bağırış çağırış hiç bitmemiş, ben de bir göz açık uyumuştum.
O gece benzeri önlemleri almayan teknelerin tamamı demir taradı, diğer teknelerin üzerine düştüler veya ciddi çapariz yaptılar.
Başka bir gece Bozukkale, batı tarafındaki kayalkların saçak altına (!) kıçtankara bağlanmıştık. Gece yarısı azan civarnalar taşı toprağı tepemize süpürmeye başlayınca apar topar alargaya kaçmıştım. Tabi ki yine tavşan uykusu ...
Kesin bir şey söylenememekle birlikte, çok kısa bir zaman diliminde birin diğerine karşı olan üstünlükleri bir anda dezavantaja dönebiliyor.
Uzun lafın kısası, her durumun kendine has özellikleri, problemleri için de kendine has çözümleri var.
*

    R. E.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #12 : Ekim 04, 2023, 00:39:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Uzun lafın kısası, her durumun kendine has özellikleri, problemleri için de kendine has çözümleri var.


Zurnanın "miiiiiiiii"  sesi çıkardığı yer burası.
Ayvalık iç denizde, maden adası koyunda, sivrice'de, bozcaada'da, ertuğrul koyunda alarga, ortunç koyunda, kabatepe'de kıçtan kara. Kıçtankara yapılan yerde rüzgar değişmemeli. Değişiyorsa, kıç halatlarını gevşetme opsiyonu olmalı ve bu diğer tekneler için çapariz olmamalı..

*

    H. S.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #13 : Ekim 30, 2023, 18:15:11 »
Kıçtan kara bize has (belki de Akdeniz coğrafyasına has) bir bağlanma şeklidir bence. Karadan kopamama/kopmama psikolojisi de olabilir. Kuzey ülkelerinde ve Amerika’da insanlar pontonlara baştan kara yapmayı tercih ediyorlar (mahrumiyet seviyesini artırmak için). Akdeniz insanı ise gelene geçene bulaşsın, geyik yapsın,vb. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence doğru bir demirleme ekipmanıyla, doğru şekilde demirledikten sonra alarga kadar konforlusu yoktur.
Sevgi&Saygı
Hakan
*

    A. K.

Ynt: Alargamı Kıçtan karamı
« Yanıtla #14 : Ekim 30, 2023, 18:33:48 »
pontona baştaN yanasmak aslında konforlu. Biz ne yapıyoruz ?  kıçtan kara yapacağız diye 1 milden tornistana başlıyoruz . Önce tornistanı tutturuyoruz sonra eğer yekeliyse o hızda , manevralarda,  dümeni ani katlamamak için çok sağlam tutuyoruz. Malum  herkes bakarken öyle tıngır mıngır gelinmez . Pontona varınca aman koltuk halatları vs bağırış çağırış . Yanaşıyoruz.
Baştan yanaşmak çok rahat geliyorsun ,  giriyorsun . Çıkışta da zaten  iskele sancak tutunmalık hemen bir tornistan , biraz açtın mı ver ileri gazı suları köpürterek tam gaz çık . Herkes te alkışlasın .

Hakan korsanın dediği gibi kıçtan kara çok daha eğlenceli . gelene gidene laf at , kadeh kaldır vs. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap