0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. B. A.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #15 : Ağustos 23, 2012, 20:16:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Gece seyrindeyken ben herkese yol veriyorum, HAKLI DEĞİL-MUTLU OLMAYA ÇALIŞIYORUM...  )))

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    K. U.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #16 : Ağustos 23, 2012, 21:32:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.............................
Ayrıca geceleri gemiler çıplak gözle etrafı gözler mi?
    Gündüz veya gece seyir yapan her gemi (ticariler) cıplak gözle etrafı fıldır, fıldır gözler.
İkinci kaptana efendi kaptan denir,geminin anası görülür.Vardiyası 04-08 de ikinci uyur haklıdır kolaymı geminin anası olmak
her şeye koşuşturmaktan canı çıkmıştır..İkinci uyursa diğer köprü personelide rüya bile görmektedir.
Dikkat gemi çatışmaları ve kazalarının pek çoğu 06 sularında olur.....


*

    M. M.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #17 : Ağustos 23, 2012, 22:30:45 »
Sayın Kadir Uygan

Köprü üstü bilgileriniz nereden alıntıdır bilmiyorum ama ...

yıllarca köprü üstünde görev yapmış biri olarak diyebilirim ki ...yazdıklarınız şehir efsanesi gibi bana göre tek doğru olan tarafı 04 - 08   vardiası...


*

    A. S.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #18 : Ağustos 23, 2012, 23:13:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayın Kadir Uygan

Köprü üstü bilgileriniz nereden alıntıdır bilmiyorum ama ...

yıllarca köprü üstünde görev yapmış biri olarak diyebilirim ki ...yazdıklarınız şehir efsanesi gibi bana göre tek doğru olan tarafı 04 - 08   vardiası...

Kadir korsanımla çok ortak noktamız var ,o benden daha tecrübeli bir kimyacı ,başka ortak noktamız ikimizin oğluda kaptan,onun oğlu benim oğlumdan daha kıdemli Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    K. U.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #19 : Ağustos 23, 2012, 23:27:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.......
Kadir korsanımla çok ortak noktamız var ,o benden daha tecrübeli bir kimyacı ,başka ortak noktamız ikimizin oğluda kaptan,onun oğlu benim oğlumdan daha kıdemli Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

     
  Sayın Ahmet Semiz Korsan,
  Tecrübe ve kıdem sadece yaş farkı ve sizin iltifadınızdır.
  Alçak gönüllüğünüze Teşekkür ederim.

*

    O. B.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #20 : Ağustos 24, 2012, 08:36:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tam da  bunu söylemeye çalışıyordum. Zaten seyirdeki ticari gemiler hemen hemen hiçbir zaman yelkenli tekne olduğu için kimseye yol vermiyorlar, amaç yol vermek yol almak değil... GÖRÜNÜR OLMAK!
Gece seyrindeyken ben herkese yol veriyorum, HAKLI DEĞİL-MUTLU OLMAYA ÇALIŞIYORUM...  )))
Benim anlatmak istediğim de şu: Geceleri gemiler çıplak gözle etrafı gözlemediğine göre yelken aydınlatması ancak küçük tekneler için işe yarar ama bu durumda da silyon feneri yandığı için adam sizin motor seyrinde olduğunuzu düşünür sonuç : Sen mutlusun o mutsuz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. M.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #21 : Ağustos 24, 2012, 09:36:03 »


  sayın Kadir ve Ahmet Korsanlarım


Oğullarınız kaptan olmayı başarmış kişiler ne mutlu sizlere evlatlarınıza bir fırsatını bulduğunuzda sorarmısınız acaba seyir halinde iken yatıp uyudukları oluyormu ? ... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim zamanımda köprü üstüne vardiadan 10 - 15 dakika önce gelinir ve 10 - 15 dakika sonra terkedilirdi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ben mesleği bırakınca değişti mi?.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Böyle seyirlere izin veren  Suari varmı?... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 
*

    E. Y.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #22 : Ağustos 24, 2012, 09:55:27 »
Yatıp uyumayı bilmem ama insan yorgun ise, gece sabaha kadar nöbette ise ayakta uyuyor. Trafik kazaları da genellikle sabaha karşı oluyor. Hem de sürücü direksiyonda iken. Anlatılmak istenen görev yerini terkedip yatmak değil de bu sanırım.
*

    M. M.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #23 : Ağustos 24, 2012, 20:43:46 »


Orhan Korsanım

Gemiler seyir cıhazları haricinde gündüz ve gece devamlı olarak denizi gözlerler ancak kural küçük büyüğe yol vermek olduğu için ve çok yakın ise (manevra yapamıyacağı kadar) yapacakları bir şey yoktur ... Hem makine hem de yelkenle tahrik olan tekneler deniz trafiğinde yelkenli sınıfına girmez makineli gemi sınıfına girer bu nedenle yelkeni açık da olsa gemilere, her tekne yol vermek zorundadır...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ayrıyetten bir Kaptan gemisinin selametinden sorumlu olduğu içindir ki karşısındaki ile inatlaşmaktan kaçınır telsiz görüşmesi ile işi halleder...ve gemisinin kazaya sebebiyet vermemesi için elinden geleni yapar... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu durumda siz haklısınız Orhan Korsanım... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. M.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #24 : Ağustos 24, 2012, 20:48:02 »
Bir adet A class Ais vihazi alsak sorun cozulur mu?
*

    B. D.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #25 : Ağustos 24, 2012, 23:44:54 »
Gündüz ve gece yol veriyorum ;double mutlu oluyorum.Aıs ve radar cihazı olurse double double  mutlu oluruz.
*

    R. E.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #26 : Temmuz 30, 2020, 13:20:32 »

Deniz kazaları hiç olmasın en temel dileğimiz.
Ama oluyor.
Bir kazadan ders çıkartmak ve bu dersleri bilmek ne kadar işe yarıyor?
Tekneye yeni donanım eklemeye katkısı olduğu kuşkusuz.
Ama kazalar olmaya devam ediyor.

*

    İ. E.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #27 : Temmuz 30, 2020, 15:53:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tam da  bunu söylemeye çalışıyordum. Zaten seyirdeki ticari gemiler hemen hemen hiçbir zaman yelkenli tekne olduğu için kimseye yol vermiyorlar, amaç yol vermek yol almak değil... GÖRÜNÜR OLMAK!
Gece seyrindeyken ben herkese yol veriyorum, HAKLI DEĞİL-MUTLU OLMAYA ÇALIŞIYORUM...  )))
Çok doğru kaza olduktan sonra haklı olmak hiç bir şeyi değiştirmez. Hiç bir zaman yol hakkı bende diye inat etmeyin en kısa zamanda çatışma rotasından çıkacak manevrayı yapın derim
*

    H. V.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #28 : Temmuz 31, 2020, 11:45:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tam da  bunu söylemeye çalışıyordum. Zaten seyirdeki ticari gemiler hemen hemen hiçbir zaman yelkenli tekne olduğu için kimseye yol vermiyorlar, amaç yol vermek yol almak değil... GÖRÜNÜR OLMAK!
Gece seyrindeyken ben herkese yol veriyorum, HAKLI DEĞİL-MUTLU OLMAYA ÇALIŞIYORUM...  )))

Tekneyi ilk aldığımda. Altı dolu dolduğundan eve dönüşte (İstanbul west marin- Kocaeli Hereke) Gemi yoluna kadar çıktık.(Gece 02:00)  Teknede 3 kişiyiz kuvvetli fenerimiz var. Seyir fenerlerimiz yanıyor. Ben güvenlik önlemi olsun diye Kıyı Emniyetini aradım.(Telefonla) Teknemin manevrasının kısıtlı olduğunu. bildirerek  Mevkimi belirtim ve gemi yolunda olup rotamızın hava şartları ve tekne manevra kısıtlı olmasından dolayı Çınarcık olarak belirttim. Rotamdaki gemilerin uyarılmasını istedim. Bana çok yardımcı oldular. Kendi radarlarında teknemi tespit etmiş. sizi izliyorum dedi. Çınarcı' ğa geldiğimde de Kıyı emniyeti bizi aradı. sağlık durumumuzu sordu. Teşekkür ettik ilgisine. (Konu uzun aslında ama fazla uzatmadan kısa bir özet geçeyim dedim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )

 Her zaman gemilere yol veririm.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 
*

    K. E.

Ynt: Bir deniz kazasından çıkartılan dersler
« Yanıtla #29 : Temmuz 31, 2020, 12:19:31 »
Herkese tekrar İyi Bayramlar,
Konuya faydası olacağını düşündüğüm için yazmak istedim.
Gemilerde 1 Kaptan ve yardımcıları olarak 3 zabit görev yapmaktadır.
0800/1200 4.Kpt
1200/1600 3.Kpt
1600/2000 2.Kpt
Seyirde vardiya tutmaktadır.(Gece ve gündüz)Ticari gemilerde kullanılması zorunlu olan Bnwas sistemi köprüüstünde devamlı açık olup max 12 dakika içinde alarm çalıp (vardiya zabiti eğer radar/seyir cihazları veya dümen ile temas etmezse)uyarı vermektedir.Seyirde uyuma olayı çok zor bir ihtimaldir.
Olası alarmıda 1 dk içinde resetlememe durumunda Kpt kamarasında alarm çalacaktır,Kaptanda kamarada yok ise 60 sn içinde genel alarm ile bütün gemiyi alarma geçiren bir sistemdir.


Diğer konu için SY ların gemi radarlarında eğer magnetron değişim saatleri geçmiş olan radarlarda görünmesi çok düşüktür,buna paralel olarak vardiya zabitinin radar ayarlamasını hava şartlarına bağlı Olarak doğru yapmamasından kaynaklı da zayıf echo yada hiç görünmemesi mümkündür.
Benim tavsiyem mümkün olduğu kadar 1 yerine en az iki güçlü radar reflektörleri teknenize koymanız,unutmayın ki büyük ticari gemilerin manevra kabiliyeti sizlerden çok daha zayıftır ortalama olarak yüklü bir 60.000 dwt bir bulk carrier 10 milde manevra yapar,5 milin altında manevraya girdiğinde gemi için risk teşkil edecektir.


İstanbul drift için ise Sivri adanın güneyinde olan bekleme alanında demir atmak yasak olduğundan,ticari gemiler mecburen stop makine fakat emg durumda makinesi hemen çalışacak şekilde beklerler.
Benim tavsiyem İstanbul da drift yapan gemilerin kıçından geçmek daha emniyetli olacaktır.Üstünde atalet olmayan 200 m bir gemiyi çevirmenin kolay olmayacağı gibi durdurmak da inanın çok zor oluyor.
Colreg kuralları tabiki denizde esastır fakat karşınızdakini hiç bişey bilmiyor gibi düşünüp yol vermek tehlikeyi min indirebilir.
😀